Kırmızı ve Beyaz Kaslar (hacim için faydalı bir bilgi)

Konusu 'Vücut Geliştirme & Fitness' forumundadır ve bukatto tarafından 18 Aralık 2006 başlatılmıştır.

Watchers:
Başlığı izleyen üye sayısı: 53 üye.
  1. ugurkctrk89
    Offline

    ugurkctrk89 Üye

    Katılım:
    18 Mayıs 2015
    Mesajlar:
    17
    Beğenileri:
    3
    Ödül Puanları:
    0
    Hepsini okudum. Benden cok daha tecrubeli arkadaşlarım var yazan. Fakat bildiğim birşey var 0-2 yıl arası bir vücutcunun 8-12 tekrar ve 3 seti gecmemesinde yarar ver hareketi kemiğe bindirip boşa cıkarmaması şart bence. Cünkü cok taze bir beden aşırı çalışmalara girip sakat kalması tüm hayaelleri yıkar benim 5 yıl önce yıktı. Tekrar başladım şimdi. 7 aylık vücutcuydum herseyi tam yerine getiriyordum 20 yaşında 41 cm kola souk vaziyette ulaşmıştım. Aşırı ağırlık altına girmemek lazım. bildiğiniz ağladım o gün hırsımdan 3 yıl iyileşmedi omzum. 7 ayda verdiğim suplementlere 7 binlirayamı acıyım. Verdiğim emekleremi. nasıl ağladım bilemezsnz. bnce asılıp harap etmeyin 2 yılı doldurmadan asılmayın vallahi üzülürm sakatlanmanıza.
    --- Mesaj birleştirildi, 3 Haziran 2015 ---
    Hepsini okudum. Benden cok daha tecrubeli arkadaşlarım var yazan. Fakat bildiğim birşey var 0-2 yıl arası bir vücutcunun 8-12 tekrar ve 3 seti gecmemesinde yarar ver hareketi kemiğe bindirip boşa cıkarmaması şart bence. Cünkü cok taze bir beden aşırı çalışmalara girip sakat kalması tüm hayaelleri yıkar benim 5 yıl önce yıktı. Tekrar başladım şimdi. 7 aylık vücutcuydum herseyi tam yerine getiriyordum 20 yaşında 41 cm kola souk vaziyette ulaşmıştım. Aşırı ağırlık altına girmemek lazım. bildiğiniz ağladım o gün hırsımdan 3 yıl iyileşmedi omzum. 7 ayda verdiğim suplementlere 7 binlirayamı acıyım. Verdiğim emekleremi. nasıl ağladım bilemezsnz. bnce asılıp harap etmeyin 2 yılı doldurmadan asılmayın vallahi üzülürm sakatlanmanıza.
     
  2. Palker
    Offline

    Palker Üye

    Katılım:
    25 Mayıs 2015
    Mesajlar:
    30
    Beğenileri:
    16
    Ödül Puanları:
    0
    Cinsiyet:
    Bay
    Bu konuda cahilim biraz. Şimdi atıyorum göğüsümüz düşük tekrarlarda gelişiyorsa bu göğüsümüzde beyaz kas yoğunluğu olduğu anlamına mı geliyor?
     
  3. yusufincikli
    Offline

    yusufincikli Üye

    Katılım:
    21 Ocak 2016
    Mesajlar:
    298
    Beğenileri:
    122
    Ödül Puanları:
    53
    Cinsiyet:
    Bay
    Kas lifi tipleri genelde 3 e ayirabiliriz . st fta ve ftb diye. St kas lifi tipleri beyaz kaslardir ve bunlar uzun sureli ve dusuk siddetli antrenman icin en iyi kas lifidir. Tabi ona yonelik antrenman yapmazsan yine gelistiremezsin. Fta kas lif tipleri gri renklerdir ve 2 -3 dakikalik orta siddet antrenmanlar icin en iyi kas lifi tipidir. Ftb ise 10 15 sn lik patlayici guc isteyen 100 metre gibi bransda en iyisidir veya agirlik sporu icin .. Bunlari bizim ulkemizde malesef doktora gidip ogrenemiyoruz yani doktorlar baya sorun cikariyor bunu olcmek icin bir suru prosedur gerekiyor.
    Bu kas lifi tipleri kucukken anlasilip ona gore sporcularin yollarini cizmesi lazim bu avrupa da boyle.. Bir adam ftb kas lifi ne sahiptir yani sprinter olabilecek veya agirlikci halterci olabilecek bir adam maratoncu yapilmamasi gerekir mesela. Tabi istedigin lsdar ftb ol eger iyi antrenman yapmazsan ve zamaninda yapmazsan yine o ozelligini cok kullanamazsin
     

Sayfayı Paylaş