Vücut Tipleri Hakkında Geniş Bilgi

Konusu 'Vücut Geliştirme & Fitness' forumundadır ve diez tarafından 3 Mart 2006 başlatılmıştır.

Watchers:
Başlığı izleyen üye sayısı: 160 üye.
  1. bozkurt1907
    Offline

    bozkurt1907 Üye

    Katılım:
    6 Ağustos 2013
    Mesajlar:
    48
    Beğenileri:
    3
    Ödül Puanları:
    18
    Vücuttaki kas yapısıyla ilgili çok geniş bilgisi olan Savaş Cebeci adlı bir hoca aalında vücut tiplerinin var olmadığını iddia ediyor. Ben şişman olduğum zaman endomorph'tum fakat kas yapınca mezomorph mu oldum diyor. Her nekadar bu olayın kastan çok kemik yapısıyla alakalı olduğunu düşünsem de aslında mantıklı gelmiyor değil. Örneğin ben bundan 2 yıl önce 190cm civarlarında 70 kilo tam bir ektoydum. Fakat bol carb almamla ve geçen kış küre girmemle uzun boylu bir mezo olmaya çok yakın duruyorum. Şuan 190 küsür cm ve 90 kiloyum. Sizce vücut tipleri gerçekten uydurma olabilir mi düşüncelerinizi bekliyorum.
    Bol şans
    --- Mesaj birleştirildi, 7 Ağustos 2015 ---
    Biraz önce yazdığıma çok yakın bir yazı yazmışsın zaten konuya biraz daha dikkatli bakmam gerekirdi:). Neyse benim yazımda burda dursun.
     
  2. ölümünsesi
    Offline

    ölümünsesi Üye

    Katılım:
    17 Mayıs 2016
    Mesajlar:
    30
    Beğenileri:
    2
    Ödül Puanları:
    18
    Cinsiyet:
    Bay
    Meslek:
    öğrenci
    Yer:
    gaziantep
    s.a yeniyim sormak istediğim soru şu bnim omuzlarım geniş bileklerim ince gibi sanki söylenene göre başparmak ve işaret parmğıyla bileğini kavrıyosan ektomorfmuşsun ama bnimki kavuşuyo ama nasıl desem zor 1 cm daha geniş olsa kavuşmuycak yani 1.77 boy 60 kilo saygılar
     
    OmerTogrulxD bunu beğendi.
  3. DjPtoo
    Offline

    DjPtoo Üye

    Katılım:
    1 Aralık 2015
    Mesajlar:
    93
    Beğenileri:
    15
    Ödül Puanları:
    18
    Cinsiyet:
    Bay
    Meslek:
    Öğrenci
    Yer:
    İstanbul Beylikdüzü
    Mezomorf muşum :D
     
  4. sezdal
    Offline

    sezdal Üye

    Katılım:
    4 Aralık 2016
    Mesajlar:
    1
    Beğenileri:
    0
    Ödül Puanları:
    1
    Cinsiyet:
    Bay
    arkadaslar merhabalar..yeni uyeyim..sorunum su. gecen sene 100 kg dan 80 kg dustum ( boy 177 cm ) yalniz fit bir goruntu yerine spor yapmama ragmen kaslarim kuculdu cop gibi kaldim.omuzlarim cok genis kemik gibi cikti..su an 90 kg ciktim hafif yagli bir vucut..body antremani icin salona gidecek zamanim yok..sorum su kosu dambil sinav mekik vs gibi bireysel antremanlara baslicam ama diyet mi yapmayalim yag yakmak icin yoksa protein agirlikli normal beslenip spora devam mi etmeliyim..90 kg dan 85 e yag yakarak inmek istiyorum.yoksa sorun diil diyetle hemen iniyorum ama kaslarda eriyor..tesekkurler
     
  5. OmerTogrulxD
    Offline

    OmerTogrulxD Üye

    Katılım:
    11 Ocak 2017
    Mesajlar:
    167
    Beğenileri:
    18
    Ödül Puanları:
    28
    Beyler ben neyim 180 boy 85 kilo kolay yağ alırım ama gelişim de kolay allaaalla endomorf mezomorf mu

    GM 5 Plus cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
     
  6. Canyrkl
    Offline

    Canyrkl Üye

    Katılım:
    19 Mart 2017
    Mesajlar:
    16
    Beğenileri:
    2
    Ödül Puanları:
    3
    Cinsiyet:
    Bay
    oncelikle selamun aleykum size psikolojikmen beni bitiren bi durumu sızınle paylasıp yardımınızı almak istedim siteye kaydoldum ben sıvas cumhuriyet universitesinde okuyup yurtta kalıyorum ailem hatayda benım sorunum yaz geliyor benim kollarım cok ınce hanı kıralacak gibi duruyor babamında bilekleri ince genetık dıyor duzelmez diyor ya abı 19 yasındayım 3 sınıfa gıden cocuk gibi duruyor kollarım kızların kolu benımkinden iyi buda ozguvenımı dusuruyor 1.73 boyunda 56 kiloyum bu kollarıma bisey yapabilir miyim tsirt giyince kötü gözükmemesini saglayabilir miyim gelisir mi ne yapmam gerekir cozume gidene kadar bana yardımcı olacak bir büyük agabey bilgili biri var mı doktora gittim kilo ile ilgili c b12 vitaminim eksik harline progainer 5 kg var ama yurtta duzensız kullanmak istemedigim icin baslamadım bu sorunu ne kadar surede halledebilirim ?????
     
  7. mehmet1414
    Offline

    mehmet1414 Üye

    Katılım:
    20 Mayıs 2017
    Mesajlar:
    522
    Beğenileri:
    112
    Ödül Puanları:
    43
    Cinsiyet:
    Bay
    Meslek:
    öğrenci
    Yer:
    bolu
    vücut tipleri diye birşey yok kendimden örnek veriyim çabuk kas ve kuvvet kazanırım çok hızlı hacim kazanırım az yağ tutarım ama zor yağ yakarım ben şimdi neyim mezomu ekto mu endomu hepsinin özelliği var bende
     
  8. coripack
    Offline

    coripack Üye

    Katılım:
    20 Ekim 2017
    Mesajlar:
    4
    Beğenileri:
    0
    Ödül Puanları:
    1
    Cinsiyet:
    Bay
    Boy: 177
    kilo:86
    göğüs:100
    bel:103

    spora başladığımda ölçülerim buydu. fakat spora başlamadan önce çok fazla alkol alıyor ve bol bol yağlı yiyecekler tüketiyordum. fakat şunu biliyorum ki alkolü bıraktıktan sonra benim belim giderek incelecek ve spora da asıldıktan sonra eminim üçgen yapıya dönüşücem, yani mesomorf olucam. burada söylemek istediğim şey şu, ne yerseniz o olursunuz arkadaşlar. eğer bel bölgesinde depolanacak şeyler yer/içerseniz yapınız endomorf olur. bunun boyla falan alakası yok. eğer siz protein ağırlıklı beslenirseniz ve vücudun depo edemeyeceği şeyler tüketirseniz de mesomorf olursunuz.

    yaptığınız/yapmadığınız spor sadece bu süreci hızlandırır/yavaşlatır.
     
  9. Shiacuon
    Offline

    Shiacuon Üye

    Katılım:
    15 Haziran 2016
    Mesajlar:
    155
    Beğenileri:
    53
    Ödül Puanları:
    38
    Cinsiyet:
    Bay
    Anlaşıldı durumum böyle :D
    [​IMG] [​IMG]
    VUCUT TİP ÖZELLIKLERI
    [​IMG]ENDOMORPH: 0%
    [​IMG] MEZOMORF: % 38
    [​IMG] ECTOMORPH: % 63
     
  10. coripack
    Offline

    coripack Üye

    Katılım:
    20 Ekim 2017
    Mesajlar:
    4
    Beğenileri:
    0
    Ödül Puanları:
    1
    Cinsiyet:
    Bay
    dün doktora gittim ve karaciğerimde yağlanma olduğunu söyledi. bunun en büyük göstergesi de bel bölgesindeki yağlanmaymış. karaciğer yağlanması başlangıç boyutunda ama aynı şekilde yemeye içmeye devam ederseniz yağlanma ileri boyutlara ulaşır dedi. Bu gayet normal bir şey, karaciğerdeki yağlanmayı giderebilmek için de beslenmeye dikkat etmek gerekiyor. evet egzersiz de önemli fakat beslenme karaciğeri yağlardan arındırmak için yapılması gereken en önemli şey. bu şekide düşünecek olursak, endomorf yapım beslenmeyi yoluna koyduğumda mezomorfa dönüşecek. şunu demek istiyorum, bunların hepsi birer geçiştir. hedef mezomorf olmaktır ama yediğiniz şeyler sizi farklı vücut tiplerine dönüştürür..
     
  11. altay_se
    Offline

    altay_se Üye

    Katılım:
    19 Ekim 2017
    Mesajlar:
    23
    Beğenileri:
    10
    Ödül Puanları:
    3
    Cinsiyet:
    Bay
    vücut tipleri diye bir şey yok demek için yeterli bir örnek değilsin malesef hocam. senin durumun alışılagelmişin dışında olabilir fakat konunun daha derinlerine inilirse, yani daha kapsamlı tetkikler yapılırsa belli olur vücut tipin
     
  12. Burak Sertman
    Offline

    Burak Sertman Üye

    Katılım:
    21 Şubat 2018
    Mesajlar:
    429
    Beğenileri:
    49
    Ödül Puanları:
    28
    Cinsiyet:
    Bay
  13. DaraK
    Offline

    DaraK Üye

    Katılım:
    1 Şubat 2018
    Mesajlar:
    32
    Beğenileri:
    1
    Ödül Puanları:
    8
    Cinsiyet:
    Bay
    Hocam Ben 1.71 boydayım 58 -59 kiloyum Ectomorfmuyum BEN ?
     
  14. kasılamayanadam
    Offline

    kasılamayanadam Üye

    Katılım:
    9 Mart 2016
    Mesajlar:
    50
    Beğenileri:
    2
    Ödül Puanları:
    18
    Cinsiyet:
    Bay
    hocam hangi doktora gittiniz acaba?
    bendede bel ve göbek ve kalça bölgesinde yağlanma var bende gitmeyi düşünüyorum?
     

Sayfayı Paylaş