Olabileceğinizin En İyisi Olun !

Konusu 'Çeşitli Makaleler' forumundadır ve AnatoliaSporova tarafından 4 Temmuz 2017 başlatılmıştır.

Watchers:
Başlığı izleyen kişi sayısı 1 user .
  1. AnatoliaSporova
    Offline

    AnatoliaSporova Üye

    Katılım:
    26 Haziran 2017
    Mesajlar:
    284
    Beğenileri:
    140
    Ödül Puanları:
    53
    Cinsiyet:
    Bay
    Yer:
    Adana
    Olabileceğinizin En İyisi Olun !

    Uluslararası Spor Bilimleri Ortaklığı’nın(ISSA) Aile sağlığı ve Sağlık Birimi Yöneticisi olan, dört defa Oxygen Dergisi'nin kapak modeli olmuş Kim Dolan Leto, fit anne olma ile ilgili yedi adımı bizimle paylaşıyor.

    Yazar: Kim Dolan Leto
    Çeviren : AnatoliaSporova
    Kaynak : oxygenmag.com Februrary 2015, inthespotlight.


    [​IMG]
    Hadi bununla yüzleşelim, çok yoğun bir anne olduğunuzda, spor yapabileceğiniz ya da yemek pişirebileceğiniz mükemmel bir zaman yoktur. Bir plana ihtiyacınız var. Yeni yılda sağlıklı olma çözümleriyle mart ayında havu atmaktan daha sıkılmadınız mı ? Gelin bu yılı başardığımız yıl yapalım !

    1 ) Hedef belirlemeyle başlamak
    Anne olmak, en fit olduğunuz günlerin bittiği anlamına gelmiyor. Kendinize yeni bir çıta belirleyin ve bunu bir kenara yazın. Kaliforniya’da Dominican Üniversitesi’nden Dr. Gail Matthews’a göre, yazılan hedeflerin gerçekleşme olasılığı %42 daha mümkün.

    Eğer 10 pound(4,5 kg) vermek istiyorsanız, şuna benzeyen bir hareket planı oluşturun: Pazar günleri haftalık yemeğimi pişirip onları buzdolabında saklayacağımm. Ailem uyanmadan önce spor yapacağım. Ölçülerimi takip edeceğim ve her zaman istediğim 5K’ye(5 kilometre koşusu)kaydımı yaptıracağım.

    2) Sağlığı uzun vadeli bir koşu(maraton) olarak düşünün, depar gibi değil.

    Tek seferlik bir etkinlik için, mesela ; eski okul arkadaşlarıyla bir araya gelme ya da tatile gitme gibi canın çıkıncaya kadar efor sarfetmek yerine, her zaman olabileceğiniz kadar iyi ve sağlıklı olmayı tercih edin.
    Şunu düşünün : Kaç defa moda diyetleri denediniz? Sonuç ne oldu ? İhtiyacınız olan şey kalıcı bir çözüm, geçici bir iyileştirme değil. Bu yüzden hızlı çözümler ve iyileştirmeler işe yaramıyor.

    3 ) Başarıya odaklı, fit bir bilinç yeşitirmek.


    Kalıcı değişimler içeriden dışarıya doğru olur. Kendinize yeni bir soru sorun. “Neden ben de başarmayayım?” Neden hayatınızın en iyi fiziğine kavuşmayasınız?
    Bir yaz günü, 18 aylık kızımı salıncakta sallıyordum ve kocama tekrar fitness alanında yarışmak istediğimi söylemekte oldukça gergindim. Bakın, 40 yaşıma geldim ve yeni bir anne olarak bu neredeyse gülünç hissettirdi. Ama kendime farklı bir soru sordum: Neden olmasın?
    Hayatınızda hangi aşamada olursanız olun, kendinizi yeniden keşfedebilirsiniz. Buna inanın!

    4) Spora gitmeyi bahane-geçirmez hale getirin.
    Sporunuz için bir zaman dilimi ayırın ve buna bir randevu gibi davranın - ama yine de acil durumlar için hazır olun. Anne olmak demek çoğu plan ve niyetlerinizin suya düşmesi anlamına gelebilir. O yüzden her zaman yedek planınız olsun. Örnek olarak evde tıkılı kaldıysanız İnterval(Hiit) çalışmayı kullanarak kalori yakabilirsiniz.

    5) Yemeğe olan odaklılığınızı kaydırın.

    Yemek seçimi konusunda, sağlıklı beslenmeyi günlük hayatın bir parçası haline getirim. Pazarları bir haftalık yemeğinizi pişirin, öğünlerinizi ve gece atıştırmalarınızı akşamdan önce ayırın ya da bölgenizde organik ürünlerle sağlıklı seçenekleri olan bir restorant bulun.
    Gıdayı sağlık perspektifinden izleyin ve neleri yiyemeyeceğinizden çok neleri yiyebileceğinizi düşünün. Her gün büyük bir salata hazırlamaya çalışırım , fındıklı, meyveli, yunan yoğurduyla, buharda pişmiş sebzeler ve tam tahillar ile ve ayıca her öğünde düşük yağlı protein almaktan hoşlanırım. Her zaman ne yemeye ihtiyaç duyduğumu düşünürüm, neleri yiyemeyeceğimi değil. Bu odak kaydırmasını sağladığınızda ve tarifler topladığınızda yemekten büyük zevk alacaksınız.

    6) Haftasonları abur cuburdan uzak durun.


    Sürekli bir hafta içinde 1,5 kilo alıp veriyor musunuz ...ve fitness hedefleriniz için bir aşama kaydedemiyor musunuz? Suçlusu haftasonları olabilir. Eğer tüm hafta temiz beslenip haftasonu ara verirseniz, muhtemelen kilo verme çabalarınız duraklayacaktır. Bir veya iki öğünün tadını çıkarabilirsiniz ancak aile aktivitelerine ve dengeli yaşama odaklanmalısınız.

    7) Suçluluğu bir kenara bırakın!

    Kendi değerinizin farkına varın. Anneelr sıklıkla kendilerine bakma ile ilgili suçluluk çekmekle boğuşurlar, ama unutmayın, sağlıklı ve mutlu bir anne demek sağlıklı ve mutlu bir aile demektir. Anneler genellikle ailenin çekirdeğidir ve mutfağa giren yiyecekleri belirler. Standartları siz belirlersiniz, bu yüzden sizin ve ailenizin sağlığı için doğru seçimler yapın.

    Karşınıza engeller çıkacaktır, zaman zaman sadecegereken şeye sahip olmadığınızı ve bırakmak istediğinizi hissedeceksiniz. Ama bu zamanlarda hedeflerinizi (ve nedenlerinizi) gözden geçirip yolunuza sadık kalmalısınız.

    Mükemmel olmaya çalışmak, ertelemenin kökenide yatan sebeptir. Ertelemeyi bir kenara bırakın çünkü hiç bir zaman şu an dışında hiçbir zaman sağlıklı ve fit olmak için mükemmel bir zaman olmayacak.

    Siz olun ve vücudunuzla yüzleşin. Görünüşünüzü sarsın, zihninizi yenileyin ve 2017'de en iyi haliniz olun !



     
    Muhammet akyol bunu beğendi.

Sayfayı Paylaş