Bitkisel protein kaynakları hk

Konusu 'Beslenme' forumundadır ve cgtyeg tarafından 16 Ekim 2018 başlatılmıştır.

Watchers:
Başlığı izleyen üye sayısı: 3 üye.
  1. cgtyeg
    Offline

    cgtyeg Üye

    Katılım:
    6 Ağustos 2016
    Mesajlar:
    13
    Beğenileri:
    2
    Ödül Puanları:
    13
    Merhaba arkadaşlar. Bir süredir hacim almak için uğraşıyorum. Tavuk-pilav ikilisinden sıkıldığım için farklı gıdalara yönelmek istedim. Kalori hesapları ve besin değerlerine göre toplam 145 g protein alıyorum günlük, fakat bitkisel protein gıdalarının biyolojik değeri hayvansal gıdalara göre düşük olduğu için bu 145 g protein mantıken düşmüş oluyor. Bu ne kadar düşer sizce? Bir kişinin günde alması gereken minimum ve en alt 90 kg protein olması lazım.(kendi vücut ağırlığıma göre). Bu minimumun altına düşebilir mi vücudun bitkisel proteini sindirememe sebebiyle?
    Ayrıca, bitkisel proteinleri daha iyi sindirebilmek ve aminoasitleri çeşitlendirmek için ne yapabilirim. Bu konuda beni aydınlatırsanız sevinirim.
     
  2. Lie
    Offline

    Lie Üye

    Katılım:
    2 Ağustos 2017
    Mesajlar:
    103
    Beğenileri:
    36
    Ödül Puanları:
    38
    Cinsiyet:
    Bay
    Meslek:
    -
    Yer:
    -
    Bitkisel proteinler düşük biyoverimlilikli değildir. ( eksik protein de değildir) Sadece bazı esansiyel aminoasit çeşitlerini hayvansal gıdalardan daha az içerirler. Bu durumu da yediklerini çeşitlendirerek çok basit bir şekilde kapatırsın. Araştırmalarda sporculara verilen günlük proteinde bitkisel hayvansal ayrımı yapılmıyor. İkisi de hesaba aynı şekilde dahil ediliyor.
     
    zeo64 bunu beğendi.
  3. Pollysad
    Offline

    Pollysad Üye

    Katılım:
    21 Ağustos 2017
    Mesajlar:
    137
    Beğenileri:
    45
    Ödül Puanları:
    38
    Cinsiyet:
    Bay
    Ben hesaplarken hiç bi zaman duşurmedim değerini. 130 ise 130 dur. Bu mantıkla yedim hep. Aminoasit bakımından çeşitlendirmek için bulgur, pirinç, makarna ve salatayla birlikte yiyebilirsin.
    Bitkisel proteinleri sindirememe gibi bişey varmı bilmiyorum. Fakat kan grubuna göre beslenme konuşmasını dinlemiştim Orhan Yılmaz ın. Bana mantıklı geldi. Ne kadar doğrudur tartışılır
     

Sayfayı Paylaş