Patlayıcı kuvvet

Konusu 'Vücut Geliştirme & Fitness' forumundadır ve FootballPlayer tarafından 2 Ekim 2012 başlatılmıştır.

Watchers:
Başlığı izleyen üye sayısı: 5 üye.
  1. FootballPlayer
    Offline

    FootballPlayer Üye

    Katılım:
    7 Eylül 2012
    Mesajlar:
    32
    Beğenileri:
    0
    Ödül Puanları:
    0
    Arkadaşlar amerikan futbolu oyuncusuyum. Sıkı bir program yapacağım fakat salondaki hocaların patlayıcı kuvvet hakkında bilgisi yok. Hızlanmam, özellikle bacaklarımı ve dengemi güçlendirmem gerekli.
    Nfl oyuncuları powerlifting ve patlayıcı kuvvet idmanları yapıyor.
    Bunlarda çalıştıklarından bir kaçı:
    - full squat (önde tutuş)
    -front squat
    - halter sırtta ,yarım çöküş ve zıplama
    -deadlift
    - pulover
    - incline bench
    - ağırlık ensede crunch
    - koparma çekişi
    - omuzlama
    - paralelde dips (ağırlık takılarak)
    - boyun başlığı ile boyun hareketi
    bu sitedede bazı çalışmalar var: http://www.menshealth.com/workout-center/workout-program/27467/summary
    sizde bildikleriniz en iyi squat vb.. hareketleri ekleyerek kaç set kaç dakika dinlenme vb.. yazarsanız çok iyi olur.
     
  2. shaq
    Offline

    shaq MOD Yönetici Moderator

    Katılım:
    21 Nisan 2010
    Mesajlar:
    2.422
    Beğenileri:
    1.574
    Ödül Puanları:
    123
    Sık sık patlayıcı kuvvet çalışıyorum. Genelde tekrarlarım genelde linktekiler gibi. Amerikan Futbolunda ek olarak saha idmanları(merdiven, depar vs) yaparsan bunlarıda geliştirebilirsin.
     
  3. draft
    Offline

    draft Üye

    Katılım:
    4 Eylül 2008
    Mesajlar:
    1.563
    Beğenileri:
    1.666
    Ödül Puanları:
    123
    Cinsiyet:
    Bay
    Meslek:
    Mimar
    Yer:
    İstanbul
    Ayrıca bunlara ek olarak hızlı çıkış için jumping lunge.
     
  4. CarpeNoctum
    Offline

    CarpeNoctum Üye

    Katılım:
    3 Şubat 2009
    Mesajlar:
    703
    Beğenileri:
    1.309
    Ödül Puanları:
    103
    Yer:
    Zimbabwe
    Bunların dışında patlayıcı güç için pliometrik çalışmalarında faydası çok büyük . Ama işte bu tarz hareketlerin olduğu bir çalışma sistemi çoğu salon yapısına uymuyor .

    pliometrik egzersizlerle ilgili başlık açmıştım zaman ayırıp okuman yararına.
    http://www.bodyforumtr.com/vbforum/pliometrik-egzersizler-t65444.html
     
  5. Rinkushichi
    Offline

    Rinkushichi Üye

    Katılım:
    27 Mayıs 2012
    Mesajlar:
    997
    Beğenileri:
    1.148
    Ödül Puanları:
    103
    Yazdığın hareketler hariç farklı olarak şunları deneyebilirsin, patlayıcı kuvvet, denge,esneklik,dayanıklılık vs vs birçok şey katar sana.

    Sprint Lunge, Plyo Push Up, Plyo Pull Up. Ben her antrenmandan önce ısınma amaçlı yapıyorum bunları.

    Tüm vücudu etkiler bu 3 hareket.

    Plyo Pull Up

    [YOUTUBE]xmh_R12Idy8[/YOUTUBE]

    Plyo Push Up

    [YOUTUBE]rGkJZoycSr8[/YOUTUBE]

    Sprint Lunge, 24. saniyedeki hareket

    [YOUTUBE]JyjiqQ2FZv8[/YOUTUBE]


    Faydasını görürsün bunların, plyo pull up çok zor gibi görünüyor da 10+barfiks çeken yapar 1-2 denemede.
     
    rockybalboa7 bunu beğendi.

Sayfayı Paylaş