Fıtık ve Powerlifting

Konusu 'Güç Sporları (Powerlifting, Halter, Bilek Güreşi)' forumundadır ve theofflineman tarafından 11 Kasım 2018 başlatılmıştır.

Watchers:
Başlığı izleyen üye sayısı: 3 üye.
  1. theofflineman
    Offline

    theofflineman Üye

    Katılım:
    1 Ocak 2016
    Mesajlar:
    19
    Beğenileri:
    0
    Ödül Puanları:
    11
    Cinsiyet:
    Bay
    Merhaba arkadaslar , uzun zamandir bel bolgesinde ara ara agri olurdu yataktan kalkarken doktora gittim ve fitik oldugumu ogrendim. Tabi doktor cikisi tekrardan idmana girip powerlifting yaptim orasi ayri :) sorun su olucak artik nelere dikkat etmeliyim squat deadlift liftlerim vucut agirligimin 2 kati bench ise 1.5 kati. Diyorum ki artik isinmayi bile kemerle yapip altina birde bel korsesi ile mi gitsem idmana ne diyorsunuz bu durumu yasayan var mi ?
     
  2. Fıraddi
    Offline

    Fıraddi Üye

    Katılım:
    5 Kasım 2010
    Mesajlar:
    79
    Beğenileri:
    20
    Ödül Puanları:
    18
    Cinsiyet:
    Bay
    Meslek:
    Akademisyen
    Yer:
    Konya
    Kardeş fıtık isen ki dediğini bel fıtıgı olarak anlıyorum squat ve deadlift denilen iki hareketi ağır yapmayacaksın hatta mümkün mertebe uzak durucaksın.




    Tam senin konunla ilgili. Ronnie Coleman bile bel fıtığından dolayı şu an ayakta yürüyemiyor. Sakat kalma ihtimali var. Bu bel de sinir sistemini etkileyen hastalıklar Diğer hastalıklara benzemez perişan olursun. Nerden mi biliyorum. Ağır kilo Deadlift yaparken göz göre göre fıtık oldum. Ve sonrasında iyileşme süreciyle ilgili vesaire önemli derecede araştırıp tecrübe sahibi oldum.
    Sorduğun soru önemli değil ne idman yapabilirim vesaire. Fakat idmanlara devam edicem powerlift falan yazmışssın. İşte o seni sakat, iktidarsız bırakabilecek kadar önemli. O yüzden yazdım bunları. Biraz daha uzatıcam hatta:
    Belde fıtık demek iki omur arasındaki kıkırdağın ezilip şeklinin bozulması ve sinirlere baskı yapması demek. Daha ilerisinde disk patlıyor içindeki sıvı omurgaya dogru gidiyor o aşamada değilsindir zannetmiyorum. Şimdi zaten o kıkırdak muhtemelen sen powerlift çalışırken ezilip fıtıklaşmıştır. Şansılısın ki sadece belde ağrı yapacak kadar hatta ağırlık kaldırabilecek bir seviyede olmuşssun muhtemelen başlangçtır. Buna bulging ya da bir ilerisi protruzyon diyorlar tıpta. Şimdi sen hadi vucut agırlıgımın bilmem kaç katını kaldırayım derken o belindeki kıkırdağı ezmeye devam edersen:D o kıkırdak seni öyle bir ezer ki ayağa kalkamaz yattığın yerde sağa sola dönemessin. Kıkırdak çok çok ama çok yavaş iyileşen bir doku. Kanlanması yok. Sen şu an powerlift moewrlift onları zaten bırak fıtıgının tedavisiyle mesgul ol. Başlangıc asamalarının tedavisi var zira. 1-2 senede büyük oranda düzelir yaşında 30 ların altındaysa. Yukarda attığım Savaş hocanın videosunu seretmeni şiddetle öneririm. Kendisi fıtık geçirmiş birisi.

    Önce kısaca tedaviyi söleyim sonrada idmanlarına nasıl dvm edersin onu soyleyim

    Tedavi özetle
    1- Fıtıklı bölgeyi zorlayacak ters duruşlar oturuslardan, ağır kaldırısılardan sakınmak. mesela lavaboya dogru egilip ters bir sekilde 10 dakka diş fırcalamak gibi. yada aniden kontrolsuzce vucut merkezinden uzak bir agırlıgı yerden kaldırmak gibi.
    2-güçlü bel- karın-oblik kaslarına sahip olmak (Buna zaten sahipsin bu çok lehine bir durum)
    3- Kıkırdak yapıdan oluşan diskin kendisini tamir etmesi için uygun beslenme; Özetle bol bol kıkırdak ve jelatin ye ve C vitaminini eksik etme.
    4-Fıtıklı bölgeyi kesinlikle zorlamayarak bu bölgeleri tatlı ve sürekli idmanlarla çalıştırmak böylece o bölgeye kan akışını sağlayıp beslenmesini sağlamak ve kasların diriliğini muhafaza ederek kıkırdağa binen yükü azaltmak
    5- Fazla Yağlıysan kilo vererek diske binen yükü azaltmak

    Ben bel fıtığı için tam bir orta hastalığı diyorum. Çok oturursan azar, çok yürürsen azar, hep yatarsan gene disk mikro darbeler almadığı için zayıflar ve iyileşemessin, çok ağır kaldırırsan zaten bi daha ayağa kalkamayabilirsin. Fakat bazen yürür bazen oturur bazen hafif idman yaparsan ve istirahatini de orta seviyede tutarsan her yaptığın fayda verir ve baya iyi iyileşirsin. Bu çok acaip birşey 2 saat oturunca belin ağrıyor. 1 Saat yürüdükten sonra 1 saat ourunca tam tersi iyileşme oluyor. Dengeyi tutturmak lazım. Yani herşeyi orta yaparsan çok güzel bir tedavi süreci oluyor.

    Tabi sporcu adama da baska seylerde soylemek lazım. Powerlifti kendi iyiliğin için bırakmak zorundasın. Hala ağır kilo çalışabildiğine ayağına agrı vurmadıgına göre fıtık tehlikeli bir aşamada değil sinire vurmuyor ve tedavi süreci imkansız değil. Olay şu kardeşim: belini zorlamayacak ve agrıtmayacak şekilde bel kaslarını kuvvetlendirici idmanlar yapcaksın. İlla deadlift ve squata devam ediceksen şayet; hafif-orta kilolarda çok tekrar yaparsın. İnan ki 150 kg ile 3 tekrar deadlift yapmaktansa 7 dakikada 70 kilo ile 70 tekrar bir deadlift daha zor ve geliştirici oluyor. Diğeri boş bir ego tatmini. Yalnız belindeki disk yeni incindiyse en az 1-2 ay deadlift ve squata girme derim. Biraz kendisini toparlasın sonrasında çok hafif kilolarla başlarsın yavas yavas artırırsın fıtıgın tazeliği tamamen geçtikten sonra ki ben bunun için 1 yıl bekledim en fazla kendi vücut agırlıgın olacak kilolarla squat ve deadlift yaparsın.
    Fıtığın tedavisi demek disk denilen kıkırdağın tekrar kendisini tamir etmesi hatta şanslıysan tekrar yerine tam girmesi demek. Senin fazladan kaldırdığın her agırlık o kıkırdaga bindirdigin her yük tedavini zorlaştırırhatta hastalığını ilerletir. Kıkırdapın kendisini tam düzeltmesi ise dikkat edersen en az 1 yıl aslında 2-3 yıl. Fakat tamam ben iyileştim zannedip ağır kilolara girdikçe o cok zorluklarla düzelen disk tam tersine daha cok hasar alır bir anda hastalık daha beter nükseder. Biraz uzattım fakat konunun senin için önemine binaen yazdım. Beline yük bindirmeyen hareketlerde ver coşkuyu. Yalnız genede belini korumak birinci önceliğin olsun. Dediğim gibi çalışırsan hastalığında iyileşir aynı zamanda güçlenmeye de devam edersin. Bir zaman sonra nerdeyse hiç fıtık olmamış gibi olursun yalnız genede dikkat etmek ve zorlayıcı aşırı yuklemelerden kaçınmak lazımdır. Yok fıtık ilerlerse felçten tut işte her yere gidiyor ve düzelmeside ilerlediği nisbette imkansızlasmaya baslıyor. Moralini bozma yazdıklarımı okuyunca . Ben bel fıtıgı olduğumda ikiye bolunmus gibi hissettim. kendi agırlıgımın 2-2,5 katı civarı bench press basarken fıtıktan 1 ay sonra 10 kg karpuzu evime zor taşıyordum. Şu an ise yaklasık 1,5 sene geçti. Squat ve deadlift hariç (omuz hareketlerindede aşırıdan kaçınıyorum bele yük bindiği için ) tüm hareketlerde eskisi gibi hatta daha iyii kaldırabiliyorum. Squat ve deadliftte ise ömür boyu vücut agırlıgımı geçmeden çalışma kararı aldım ve fazlasıyla yetiyor. Yapamaz mıyım yaparım belki eskisi kadar da kaldırırım fakat büyük risk. Bel fıtıgını bu ortalı yolla tedavi edersen karın kasları ve bel kaslarını güçlendirme gibi bir faydayla bu süreci atlatmış oluyorsun. Allah şifa versin kardeşim.
     
  3. Despa
    Offline

    Despa Üye

    Katılım:
    30 Eylül 2018
    Mesajlar:
    66
    Beğenileri:
    35
    Ödül Puanları:
    18
    zeo64 bunu beğendi.
  4. Fıraddi
    Offline

    Fıraddi Üye

    Katılım:
    5 Kasım 2010
    Mesajlar:
    79
    Beğenileri:
    20
    Ödül Puanları:
    18
    Cinsiyet:
    Bay
    Meslek:
    Akademisyen
    Yer:
    Konya
    Evet ağır kiloyu kaldıramadım. İnat edince tak attı bir şeyler belimde. Hareketi düzgün yapmak falan kurtarmıyor aşırı zorlamalarda. Bu arada o video fıtık olduktan sonra:)
     
  5. theofflineman
    Offline

    theofflineman Üye

    Katılım:
    1 Ocak 2016
    Mesajlar:
    19
    Beğenileri:
    0
    Ödül Puanları:
    11
    Cinsiyet:
    Bay
    Bilgilendirici yorumunuz icin tesekkur ederim dikkate alacagim
    --- Mesaj birleştirildi, 11 Kasım 2018 ---
    Haklisiniz doktora danistim ve mr sonucu fitik oldugunu ogrendim suan bir sporcu doktoru ariyorum hemde sizlerden uc asagi bes yukari on bilgi almak istedim.

    İkinci olarka deadlift veya squat yaparken sakatlanmadim korumali futbol oyuncusuyum ve hergunum darbe almak ile geciyor bu darbe sonucu sol ayagimda uyusma oldu zaten doktora gitme seruvenimde boyle basladi

    Tesekkurler
     

Sayfayı Paylaş