Egzersizin Faydalari (arastirma dizisi)

Konusu 'Vücut Geliştirme & Fitness' forumundadır ve Guest tarafından 25 Nisan 2005 başlatılmıştır.

  1. Guest
    Offline

    Guest Guest

    Kolesterolü düşürmek için kilo vermek şart değil: Amerikalı araştırmacılar aşırı kilolu 84 sedanter kişi üzerinde çalıştılar. Kolesterolü yüksek olan bu kişiler üç gruba ayrıldı ve en az altı ay süreyle bu kişilerin haftada yaklaşık 32 km veya 19 km koşmaları ya da haftada 19 km tempolu şekilde yürümeleri sağlandı. En fazla faydayı haftada yaklaşık 32 km koşanlar elde etti; daha az egzersiz yapanlarda ise, daha az olmakla birlikte, bir miktar faydalı tesir ortaya çıktı. En zorlu egzersizleri yapanlarda bile sadece 1,5-2 kg ağırlık kaybı oldu ve buna rağmen kolesterol moleküllerinin büyüklüğü damarlar açısından daha iyi hale geldi. Egzersiz yapmayanlar ise, bu 6 aylık sürede yaklaşık 1,5 kg aldı ve kan kolesterol seviyeleri yükseldi. Sonuçları New England Journal of Medicine'in 7 Kasım 2002 sayısında yayımlanan çalışmayı yapan doktorlar, 'Bir miktar egzersiz, hiçbir şey yapmamaktan iyidir ve daha fazla egzersiz daha iyidir.' demektedirler. Çalışmalar günde 30 dakika tempolu yürümenin kalp hastalığı riskini % 30-40 azalttığını göstermiştir. (Medserv.no 12.11.2002, InteliHealth 7.11.2002)



    Direnç antrenmanları kalbe yardımcı olabilir: Sonuçları Journal of the American Medical Association'da yayımlanan bir araştırmada, yüksek yoğunluktaki egzersizlerin kalp hastalıklarından korunmada orta derecedeki aktivitelere göre daha iyi olduğu, hususiyle yüksek yoğunluktaki egzersizlere direnç antrenmanlarının eklenmesinin faydalı olabileceği gösterilmiştir. Çalışmada 40-75 yaşlarındaki 44.452 erkek sağlık çalışanının tıbbî kayıtları gözden geçirildi. 1986-1998 yılları arasında bu erkeklerin 1.700'ü kalp hastalığı teşhisi almıştı. Araştırmacılar kalp hastalığı riskinin egzersiz yapmayanlara göre, koşma veya jogging gibi yüksek yoğunluktaki egzersizleri yapanlarda % 42, tempolu yürüme gibi düşük yoğunluktaki egzersizleri yapanlarda ise % 18 daha az olduğunu buldular. Haftada 30 dakika veya daha fazla direnç antrenmanı yapanlarda da kalp hastalığı riski % 23 daha azdı. Araştırmacılar koşu veya jogginge direnç antrenmanlarının eklenmesinin daha fazla fayda sağlayacağını düşünmektedir. (InteliHealth 23.10.2002)
     

Sayfayı Paylaş