Bilekler ile ilgili ufak bir soru

Konusu 'Vücut Geliştirme & Fitness' forumundadır ve Prelektro tarafından 21 Ağustos 2007 başlatılmıştır.

Watchers:
Başlığı izleyen üye sayısı: 2 üye.
  1. Prelektro
    Offline

    Prelektro Üye

    Katılım:
    12 Ağustos 2007
    Mesajlar:
    17
    Beğenileri:
    5
    Ödül Puanları:
    0
    Öncelikle arama yaptım bi kaç soruma cevap buldum bulamadıklarımı yazıyorum şimdi :)

    1- Bileklerim genetik olarak epey ince bi de ufakken oturmuşuz bu meretin başına tabi bilekler kaskatı dura dura ufak kalmış. Şimdi az da olsa büyüme var ama düzgün bir büyüme için önerilerinize ihtiyacım var. Normal wrist curl , yerine göre ters tutuş çalışarak güçlendiriyorum şu anda. Tavsiye edebileceğiniz özel bir hareket var mı varsa isim verirseniz egzersizler kısmından göz atıcam

    2- Bilek ne zaman çalışılmalı ? Ben genelde biceps-pazu çalıştığım günler çalışıyorum doğru mu yapıyorum ? dumbelllls

    3- şu an yazarken bile ağrı var hafiften yeni yeni çalışıyorum çünkü bu da biraz aksatıyor çalışmamı.(önkol ağrısı felan zaten standartmış sanırım ama bu bilek biraz sorun oluyor. önkola no pain no gain diyip katlanıyorum :) ] Örneğin bench press te bile kaldırabileceğimi bildiğim bi ağırlıkta bileklerden güç veremediğimi hissediyorum. Bu direk bilekten alakalı bi sorun mu ?
     
  2. CENTAUR
    Offline

    CENTAUR Guest

    Bench press gibi itmeli ve bastırmalı egzersizlerde bilek pek devreye girmez, çekmeli (barfiks vb) haraketlerde veya elde büyük ağırlıklar tutulması gereken deadlift, shruq gibi egzersizlerde bileğe ihtiyaç duyulur. wrist curl haraketini nasıl yaptığını bilmiyorum de bence bir sehpanın kenarına bileklerini dayayıp ellerin boşlukta kalacak şekilde destekli olarak çalışılan şekli en iyisi. Farmers walk diye bir haraket var, barfiks direğinde tek elle asılı kalma var (yapamayabilirsin).
    Genellikle biceps antrenmanından sonra yapılır en uygunuda budur aslında mesela brachioradialis kasını ters tutuş barbel curl ve çekiç ile çalıştırdıktan sonra üserine ters yöne wrist curl güzel tamamlayıcı oluyor, sonra wrist curl vs egzersizlerle bitirilince iyi oluyor.
     
  3. jön türk
    Offline

    jön türk Üye

    Katılım:
    5 Ocak 2007
    Mesajlar:
    84
    Beğenileri:
    22
    Ödül Puanları:
    0
    önkola 4 hareket mi yapıosun centaur?fazla deilmi?
     
  4. CENTAUR
    Offline

    CENTAUR Guest

    Aslında dört haraket sayılmaz çekiç ve ters tutuş barbell curl bicepsin dahilinde sayıyorum önkol biraz dolaylı çalışıyor en azından çekiç öyle değilmi? Önkolun bicepsle birleşen ve üst kısımları bu haraketlerle çalışıyor. Ters tutuş barbel curl (z bar ile) 3, ters wrist curl 2 set daha sonra 4 veya 5 set wrist curl ile bitiriyorum yani 3 haraket ve ilk iki harket üst, son haraket alt kısım için ve toplam set sayılarıda aynı .
     

Sayfayı Paylaş