Az ve Sık Sık mı? 3Öğün doyarak mı?

Konusu 'Beslenme' forumundadır ve ulscnkrdmn tarafından 3 Kasım 2012 başlatılmıştır.

Watchers:
Başlığı izleyen kişi sayısı 1 user .
  1. ulscnkrdmn
    Offline

    ulscnkrdmn Üye

    Katılım:
    24 Mart 2012
    Mesajlar:
    108
    Beğenileri:
    25
    Ödül Puanları:
    38
    Meslek:
    Öğrenci
    Yer:
    Kocaeli
    Ben kilo vermek için günde 6-7 öğünün azar azar alınması gerektiğini sanıyordum fakat karatay diyeti kafamı karıştırdı.

    http://rejm.net/karatay-diyeti.html/

    bkz: Sık sık yemek yemeyin:
    İnsülin direnci sık sık yediğimiz zaman ve harcamadığımız zaman kırılamaz.

    Az yemek doğru değil, 3 öğün, fakat tok olarak yenilecek. 24 saatin en önemli öğünü kahvaltıdır. Sabah çok kuvvetli yememiz lazım. Her gün 2 yumurta veya pastırmalı yumurta veya menemen yiyebilirsiniz. Avuç içimiz kadar peynir ve yanında salatamızı yiyebiliriz. Yumurta, beyaz peynir, 10-15 zeytin, 1 fincan ceviz (veya fıstık, badem). Ekmek yerine ceviz yiyin. Kilo vermek isteyenler ekmek yemeyecekler. Çünkü ekmek insülin direncini arttırır.


    Sizin de görüşlerinizi bekliyorum...

    EDİT: Bu kadın bilim dünyasına tamamen aykırı yazının devamında lahmacunun çok sağlıklı olduğundan bahsediyo tüm dünya hamurdan uzak durun demesine rağmen.
     
    Son düzenleme: 3 Kasım 2012
  2. brhmcr
    Offline

    brhmcr Guest

    Kilo verme konusunda iki farkli yaklasim soz konusu

    1) 3 ogunculer
    2) 6-7 ogunculer.

    6-7 ogunculer aslinda daha ziyade kaslarin arttirip metabolizma hizindan yararlanilarak daha uzun vadeli bir kilo veriminden dem vurular.

    3 ogunculer is 3 ogun arasindaki zamanda dusuk insulin ile yag yakiminin artacagini savunurlar.


    Hizli cozum isteyenler kaloriyi asagiya cekip 3 ogun de isi bitirebilirler.Genelde cok kilolularda bu sarkmalar ve kotu beslenmeye geri donus ile kilolar geri doner. Kas kaybi yanina kar kalir ve genelde metabolizma hizi duser.

    Ancak diger turlu beslenmede amac direk kilo vermek degil, kas seviyesini arttirmaktir bu sayede metabolizma hizi artar. Dogru karbo kullanilirsa uzun sure dusuk seviyelerde insulin tutlabileceginden yag yakimi da bir nebze saglanabilir. Ancak bu beslenmede insulin duzenleme ve yerinde kullanma onem kazanir.


    Ben 6-7 ogunculerdenim uzun surede kilo verme yag yakma kas edinme ve daha uzun surede efektif olabilme taraftariyim.Ancak diger yontemle de hizli kilo verilip daha sonra farkli yonelim saglanabilir diye dusunuyorum.

    Iksiinin de bence arti ve eksileri mevcuttur.
     

Sayfayı Paylaş