Antrenman Sonrası Meyve Suyu ve Proteinli Süt Hakkında Bir Sorum

Konusu 'Beslenme' forumundadır ve srknpower tarafından 8 Şubat 2019 başlatılmıştır.

Watchers:
Başlığı izleyen üye sayısı: 2 üye.
  1. srknpower
    Offline

    srknpower Üye

    Katılım:
    25 Kasım 2018
    Mesajlar:
    33
    Beğenileri:
    6
    Ödül Puanları:
    8
    Öncelikle araştırmalarıma göre, her zaman kompleks karbonhidrat tüketmek yalnız bir istisnası var. O da antrenmandan sonra glikojen depolarını hemen doldurmak için ve insülin hormonunu salgılatmak için basit şeker tüketmek. Ben de bunun için marketlerde satılan 200 ml'lik meyve sularını içiyorum antrenmanımdan sonra. Ayrıca yine antrenmanım sonrası meyve suyum bittikten sonra proteinli sütümden biraz içiyorum.(Birazını da spordan 2-3 saat önce yulafımla ve yatmadan önce içiyorum.) Sütün içinde hem kazein hem de whey proteini olduğunu biliyorum ve bu iki proteinin de sindirilme süreleri hakkında bilgi sahibiyim.

    Size 3 tane sorum var:

    1) 26 gram proteinli bir proteinli sütteki whey proteininin yaklaşık 5 gram olması lazım. Bu whey proteini anında protein tozu gibi kana geçer mi? Yani yanındaki yavaş sindirilen kazein proteininden etkilenir mi, olması gerekenden yavaş sindirilir mi?
    2) Meyve suyunun sindirim süresi de meyve suyunu sütle art arda içtiğimden dolayı yavaşlar mı? Yani basit şeker özelliğinden faydalanamaz mıyım?
    3) Yukarıdaki iki sorunun da cevabı evetse, ne yapmamı, bu iki ürünü spordan ne kadar sonra, ne kadar arayla tüketmemi önerirsiniz?

    Not: Bulk dönemindeyim.
    Ayrıca lütfen protein tozu kullan demeyin :) . Protein tozunu şu aşamada kullanmayı düşünmüyorum.
     
  2. ulaire
    Offline

    ulaire Üye

    Katılım:
    21 Mart 2013
    Mesajlar:
    1.731
    Beğenileri:
    964
    Ödül Puanları:
    123
    1) O miktar 5gr dan fazladır büyük olasılıkla. Sadece sütteki kazein %80 civarı ama bu sütlerde sonradan whey ekleniyor. Kazein ve whey sindirim mekanizmaları farklı olduğundan birbirini engellememesi lazım. Ama whey süt ile birlikte tüketildiği için bir tık yavaşlayabilir, ondan emin değilim.
    2) Birbiri ile direk karıştırmadığın sürece bunun da etkileyeceğini sanmam.
    3) Glikojen depolarını düşündüğün gibi boşaltman gerçekten çok zor. O yüzden o kısım çok farketmiyor.
    Toz kullanmakla protein ilaveli süt içmek arasında teorik olarak fark yok çünkü protein o sütün içine de aroma ile birlikte sonradan ilave ediliyor. Hatta toz kullanmak ekonomik olarak çok daha mantıklı. Kullanım açısından da wheyin bir seferde değilde gün içine küçük parçalar halinde tüketilmesinin daha faydalı olduğunu savunan çalışmalar var. Toz olduğunda bunu ayarlamakta çok daha rahat olur.
     
    srknpower bunu beğendi.
  3. srknpower
    Offline

    srknpower Üye

    Katılım:
    25 Kasım 2018
    Mesajlar:
    33
    Beğenileri:
    6
    Ödül Puanları:
    8
    Çok teşekkür ederim cevabınız için, şimdi "Pınar Proteinli Süt"ün kutusuna baktım da içindekilerde süt proteini yazıyor yüzde 0.25 yağlı inek sütünden ayrı olarak. Sanki whey proteini eklenmemiş ama emin de değilim.
    Ben çok daha kolay ulaşıldığı için ve maddi olarak pek zorlamadığı için proteinli süt tercih ediyorum. Ayrıca yanımda yulaf taşıdığımdan onu da okulda proteinli sütümle yiyorum.
     
  4. ulaire
    Offline

    ulaire Üye

    Katılım:
    21 Mart 2013
    Mesajlar:
    1.731
    Beğenileri:
    964
    Ödül Puanları:
    123
    Süt proteini yazması normal çünkü whey de kazein de sütten elde edilen ürünler. Normal süt ile aralarındaki içerik farkına bakarak daha iyi anlarsın. Gene de bu sütler yerine tozu tavsiye ederim illa ek yapacaksan. Farklı aromalar ve tarifler ile daha zengin bir kullanım yelpazesi var.
     
    srknpower bunu beğendi.

Sayfayı Paylaş