Ağırlığı Kaldırıp İndirmek mi Havada Tutmak mı?

Konusu 'Yeni Başlayanlar Bölümü' forumundadır ve leone1907 tarafından 2 Ocak 2020 başlatılmıştır.

Watchers:
Başlığı izleyen üye sayısı: 4 üye.
  1. leone1907
    Offline

    leone1907 Üye

    Katılım:
    1 Temmuz 2009
    Mesajlar:
    84
    Beğenileri:
    3
    Ödül Puanları:
    18
    bilinen şekilde ağırlık antrenmanı(dumbell kaldırıp indirmek) ile ağırlığı kaldırıp dayanabildiğin kadar havada tutmak arasında + - ne fark olur?
     
  2. MrDiyar
    Offline

    MrDiyar Üye

    Katılım:
    25 Ağustos 2019
    Mesajlar:
    129
    Beğenileri:
    35
    Ödül Puanları:
    28
    Cinsiyet:
    Bay
    Meslek:
    Fizyoterapist-Öğrenci
    Kaldırıp indirmek mekanik kasılma sağlar kasa yük biner,kan sürekli o bölgeye doğru akış gösterir böylece kası beslemiş olursun.Dayanabildiğin kadar havada tutmak kastan ziyade tendonlarını eklemlerini etkiler,dayanıklılık egzersizidir sürekli bu şekilde çalışmak hiportrofiye hiçbir katkı sağlamaz.
     
    Frightos, NeverEnough ve leone1907 bunu beğendi.
  3. Frightos
    Offline

    Frightos Üye

    Katılım:
    14 Mart 2019
    Mesajlar:
    280
    Beğenileri:
    103
    Ödül Puanları:
    43
    En mantıklısı ve etkilisi o zaman ortası yani negatifi gayet yavas yapmak demi hocam? Aydinlatirsan seviniriz saygilar..
     
  4. coty
    Offline

    coty Üye

    Katılım:
    21 Ağustos 2014
    Mesajlar:
    35
    Beğenileri:
    10
    Ödül Puanları:
    18
    Cinsiyet:
    Bay
    ikisini de yap ama genel olarak no pain no gain geçerli
     
  5. MrDiyar
    Offline

    MrDiyar Üye

    Katılım:
    25 Ağustos 2019
    Mesajlar:
    129
    Beğenileri:
    35
    Ödül Puanları:
    28
    Cinsiyet:
    Bay
    Meslek:
    Fizyoterapist-Öğrenci
    *Hem hipertofi hem dayanıklık hedefleniyorsa 5-6 tekrardan sonra gerilimi artırmak için ve kası şaşırtmak için yarıya kadar indirip en gerilimli noktada bekletmek gelişime olumlu katkı sağlar.
    *Tabi ki biceps gibi kas gruplarına hareketin negatifi daha çok etki ettiği için negatifi yavaş yapmak daha mantıklı olur.

    (Neden biceps gibi kas grupları dedim; çünkü sırt ve trapez gibi karmaşık yapıdaki kas grupları sadece negatifle zorlanmaz hem çekiş hem itiş uygulamak gerekir.)
     

Sayfayı Paylaş