Zayıf İnsanlar İçin İdeal Cardio

Konusu 'Yeni Başlayanlar Bölümü' forumundadır ve PerfectionistMan tarafından 4 Temmuz 2014 başlatılmıştır.

Watchers:
Başlığı izleyen üye sayısı: 3 üye.
  1. PerfectionistMan
    Offline

    PerfectionistMan Üye

    Katılım:
    24 Temmuz 2013
    Mesajlar:
    36
    Beğenileri:
    1
    Ödül Puanları:
    18
    Arkadaşlar ben malesef zayıf bir insanım ve bunun yanında vücut geliştirmeye başladım.Biraz internetten araştırdımda büyüyen,gelişen vücuda oranla kalbimizide çalıştırıp,geliştirmemiz gerekiyormuş.Kardiyoyu hem kondisyon hemde kalp sağlığı için yapıyordum.Zaten vücudumda yağ denen bişey yok.Bir gün ağırlık antrenmanım bitti 5dk. koşmak için banda çıktım hocam beni durdurdu ve sen niye koşuyosun dedi.Bende olayı açıkladım işte yukarıda yazdığım gibi kondisyon,kalp sağlığı fln dedim.Ne gerek var senin koşmana daha bi kaslan,yapılan öyle koş, şimdi koşarsan gereksiz yere su kaybedersin dedi.Bence hocanın yanlışı var ama size danışmak istedim?
     
  2. doxux
    Offline

    doxux Üye

    Katılım:
    14 Mart 2011
    Mesajlar:
    2.723
    Beğenileri:
    2.788
    Ödül Puanları:
    123
    Kısmen yanlışı var diyelim. Haftada 2-3 defa çok abartılmayan kardiyonun sana zararı değil faydası olur ama kardiyoda harcadığın kalorileri yerine koyman lazım. Kardiyo form durumuna ve sertliğine göre sana dakikada 5-10 kalori harcatacaktır, eğer çok formdaysan bunu 15 kaloriye de çıkartabilirsin. Bu durumda 20 dakikalık kardiyoda 100-200 arası kalori harcaman olacaktır. Kas kütlesi edinmek için günlük kalori ihtiyacının 300-500 kalori kadar üstünde yemen gerektiğini düşünürsek kardiyoyla birlikte bu kalori ihtiyacına da 100-200 daha eklemen gerekecektir, diyelim ki 2800 kalori alıyorsan kardiyoya başladığında bunu 2900-3000 civarına çıkartman gerekecektir.

    Bir de şu var, biliyorsun ki antrenmandan sonra vücudun onarıma ihtiyacı oluyor. Kardiyo da bu ihtiyacı daha arttıracaktır. Eğer kardiyo yapıp kalori alımını yeterince yükseltmezsen vücudu iyi onaramamaya bağlı olarak güç kaybı veya güç artışında azalma yaşayabilirsin. Bu antrenmanının ne kadar sert ve yoğun olduğuna göre, senin iyileşme kapasitene göre değişecektir.

    Her halükarda haftada 2-3 defa 10-15 dakika kardiyo kalp sağlığı için yeterlidir, yediklerine de 100-200 kalori eklersen sorun yaşamazsın. Çoğu insan gün içinde yediğinin takibini yapmadığı için hocan ne olur ne olmaz diye uyarmış olabilir. Bunu açılan başlıklardan da anlayabilirsin zaten, tek yapması gereken 300-500 kalori daha fazla yemek olan bir dolu insan "gelişemiyorum" diye başlık açıp suçu antrenman programlarında arıyorlar.
     
    deniz10 ve PerfectionistMan bunu beğendi.
  3. PerfectionistMan
    Offline

    PerfectionistMan Üye

    Katılım:
    24 Temmuz 2013
    Mesajlar:
    36
    Beğenileri:
    1
    Ödül Puanları:
    18
    Var mi farkli gorusu olan hem fikir miyiz doxux arkadasimizla?
     
  4. deniz10
    Offline

    deniz10 Üye

    Katılım:
    21 Temmuz 2010
    Mesajlar:
    178
    Beğenileri:
    78
    Ödül Puanları:
    38
    Meslek:
    Öğrenci
    doxux gayet güzel açıklamış onun üstüne birşey demeye gerek yok benim için , kısa ve öz olarak şunu söyleyeyim mutlaka kardiyo yapmalısın kalp sağlığı ve esneklik için şart dediğin gibi bunun şiddeditini arttırırsan beslenmenide ona göre ayarlamak zorundasın yoksa gelişme kaydedemezsin.
     
    PerfectionistMan bunu beğendi.

Sayfayı Paylaş