Yalnız protein , karbonhidrat vs. tozu ile beslenme?

Konusu 'Beslenme' forumundadır ve kfks tarafından 28 Temmuz 2009 başlatılmıştır.

Watchers:
Başlığı izleyen üye sayısı: 7 üye.
  1. kfks
    Offline

    kfks Üye

    Katılım:
    21 Ocak 2009
    Mesajlar:
    84
    Beğenileri:
    7
    Ödül Puanları:
    0
    Arkadaşlar , yağ elbette vücudumuz için belli oranlarda gerekli bir besin. Ancak şöyle bir düşünceye kapıldım doğru ya da yanlış. En azından definasyon ve diyet dönemlerinde sadece protein , karbonhidrat vs. tozlarını alıp yağlardan uzak kalmak ne kadar mantıklıdır. Tabiki vücut için gerekli minarelleri , vitaminleri (yağ da çözünen vitaminler burda biraz bizi zorlayacak ama) dışardan yine bu yolla almak şartıyla..

    Yani demek istediğim artık günümüzde çoğu ürün bi şekilde bozuluyor ve doğallığını kaybediyor. Bu yüzden sadece ihtiyacımız olan besinleri bu tür supplementler ile karşılamak ne kadar mantıklı olur? Artık doğal beslenme mantalitesinin geçerliliğini yitirdiğinin düşünen biri olarak böyle bir düşünceye kapıldım. Teşekkürler
     
  2. makineci
    Offline

    makineci Üye

    Katılım:
    31 Ağustos 2008
    Mesajlar:
    213
    Beğenileri:
    57
    Ödül Puanları:
    0
    herhalde bir hafta geçmeden allah göstermesin hastanelik olursun. yağ vücut için proteinle beraber en önemli besin maddesi, karbonhidrat almadan diyet yapabilirsin ama yağsız asla. protein gibi yağ da vücudun temel yapı taşlarından. en basitinden hormonların etkin çalışabilmesi için olmazsa olmaz bir madde
     
    Gio ve kfks bunu beğendi.
  3. YesiLZeytin
    Offline

    YesiLZeytin Üye

    Katılım:
    26 Nisan 2009
    Mesajlar:
    313
    Beğenileri:
    197
    Ödül Puanları:
    53
    Besinlerde doğallığın azalmasından şikayet edip supplementlerle beslenmeyi düşünüyosun, bu ne yaman çelişki.

    Vücudun yağ yakması için çeşitli yağlara ihtiyacı vardır. Sadece bu değil, birçok yaşamsal faaliyet için vücut yağa ihtiyaç duyar. Bu yüzden yağsız diyetten kesinlikle uzak durun. Sadece yağdan kaçmak yerine kalori hesabı yapmak daha mantıklıdır. Yağdan uzak durulmasının nedeni de zaten diğer besin maddelerinin iki katı kalori içeriyor olması.

    Yağsız bir diyet yaparsan makineci nin dediği gibi hastanelik olman çok uzun sürmez diye tahmin ediyorum.
     
    kfks bunu beğendi.
  4. kfks
    Offline

    kfks Üye

    Katılım:
    21 Ocak 2009
    Mesajlar:
    84
    Beğenileri:
    7
    Ödül Puanları:
    0
    o zaman soruma bişey daha ekliyorum..protein , karbonhidrat ve yağ tozu ile beslenmek..böylece besinleri istediğimiz oranlarda almak...tekrar belirtim definasyon ve diyet dönemleri için...böyle bir hayatın uzun süre sürdürülemeyeceği ortada tabiki.
     
  5. Malebolgia
    Offline

    Malebolgia Üye

    Katılım:
    12 Haziran 2008
    Mesajlar:
    355
    Beğenileri:
    208
    Ödül Puanları:
    0
    Yer:
    Istanbul
    Forumda bunu deneyen biri vardı diye hatırlıyorum ama başlığı bulamadım.

    Bu arada, yağ tozu nedir?
     
  6. xlygan
    Offline

    xlygan Üye

    Katılım:
    14 Haziran 2009
    Mesajlar:
    332
    Beğenileri:
    82
    Ödül Puanları:
    38
    Yağ tozu nedir cidden?Ayrıca doğal yollardan beslenmeden ek besinlere yönelmen bu sporu yapan biri/birileri için konuşuyorum; hiçbir faydasını göremezler bundan emin olabilirsin..
     
    Son düzenleme: 29 Temmuz 2009
  7. Gio
    Offline

    Gio Üye

    Katılım:
    26 Aralık 2006
    Mesajlar:
    34
    Beğenileri:
    48
    Ödül Puanları:
    0
    Yer:
    İstanbul
    Bakın bütün supplement firmalarına bilgilendirme kısımlarına öğün yerine geçmez derler ancak meal replacement ürünleri bu grubun haricindedir zira meal replacement zaten öğün yerine kullanılır(tabi ki asla tüm öğünler meal replacement ile karsılanacak diye bir ibare yok!)

    makineciye çok teşekkür ederim verdiği bilgiler için sebebi önemli bir noktaya değinmesi o da YAĞ evet yağlar hormon üretimi için 1. derece önem taşır ve terkedilemezlerdir. yağ tozu diyorsunuz ki tozdan ziyade kapsül genelde balık yağı için vs.. ve sıvı formları var bunlar zaten heryaşta küçük istisnalar hariç herkesin kullanabileceği şeyler..

    şuna değinmek istiyorum ''sadece ihtiyacımız olan besinleri bu tür supplementler ile karşılamak ne kadar mantıklı olur'' demişsiniz aslında sorulması gereken mantıklı olur muydu ki bence hayır!

    bu konuda size iki sorum var(hem soru hem cevap niteliğindedir),
    1. supplementler normal besinler gibi değildir bunu hepimiz biliyoruz mesela et içeriğindeki protein ama unutmayalım ki protein sentezi için de ayrıca b vitaminleri, hormonlar için yağlar vs.. ekser tamamlayıcılarla bir bütündür siz deseniz ki biz bunu kendimiz yapalım yani alalım proteini karb. vitamini yağı vs.. suplementleri topluca ve bir bütün oluşturalım sizce aynı verimlilikte bir kombinasyon olusması mumkun mu ki ?

    2. madem herşeyi supplementlerden karsılayacaksınız yani yağ protein karbonidrat vitamin mineral vs.. yani zaten normal gıdalarda olan hersey ki o zaman ne sebeble bu yapılıyor(yani yağlanmayı azaltmak isteyen biri karbonhidratı azaltır, pro. tozu yerine amino a. alır(doğal yollardan aldıgı protein hariç tabi) vs.. böylece yağdan uzak durmaya calısır tamam da burda izlenen yolla neyden kaçılmak isteniyor ?

    not : velhasılkelam çok çok ince ayarlar yani sundan su gram bundan su gram tarzı milimetrik bir beslenme ancak musabık olupta zafer pozu verebilmeyi(yüksek adele hacmi ve aynı orantıda definisyon ister bu poz) hedefleyen yarısmacıların uygulayabileceği bir beslenme tarzıdır.
     
  8. Qwelan
    Offline

    Qwelan Üye

    Katılım:
    14 Temmuz 2008
    Mesajlar:
    59
    Beğenileri:
    13
    Ödül Puanları:
    0
    Meslek:
    BB
    Yer:
    İstanbul

    b.b.king yapmıştı yanılmıyorsam.birkaç haftada hiçbirşey yemediğini söylüyordu..ne kadar zararı olduğunu hatırlamıyorum ismini aratırsanız çıkar
     

Sayfayı Paylaş