trapezi engelleyemiyorum

Konusu 'Vücut Geliştirme & Fitness' forumundadır ve karabulut3362 tarafından 11 Eylül 2006 başlatılmıştır.

  1. karabulut3362
    Offline

    karabulut3362 Üye

    Katılım:
    17 Ağustos 2006
    Mesajlar:
    22
    Beğenileri:
    0
    Ödül Puanları:
    0
    benim omuzlarım dar yapıda fakat trapezlerim var .bıu yüzden omuzlar hafifçe aşşaı doru görünüyor dumbellerle yana açoş ve sırta açış hareketlerini yaparken omuzlarımdan çok trapezler yoruluyo hemde çok fazla omuzlar hiç çalışmamış gibi yana açoş hareketinde bilegi yukarı getirirken aşşagı dogru kırıyorum fakat sonuç aynı trapez çok kasılıyor konuyu araştırdım forumda ama biligiler yeterli gelmedi bana hareketleri dogru yapmaya çalışıyorum nerede yanlışım var anlamadım
     
  2. FleXoR
    Offline

    FleXoR Özel Üye

    Katılım:
    5 Aralık 2005
    Mesajlar:
    7.062
    Beğenileri:
    10.104
    Ödül Puanları:
    123
    Cinsiyet:
    Bay
    Meslek:
    Antrenör - Yazar
    Yer:
    Kırklareli & sivas
    Yana açış yaparken büyük ağırlık kullanırsan deltoid yani omuz ile aynı anda trapezusta kasılır omuz küçük parçalardan oluşan büyük kastır küçük parçalardan oluştuğu için açış hareketlerindede küçük ağırlık kullanmanı öneririm
    açış hareketinde kollarını hiç kırma dumbelleri önden açmaya başla yana indir ve ayakta yada oturarak veya tek açış olarak denemeler yap hangisi etki ederse devam :)
     
  3. SCHWARZXXL
    Offline

    SCHWARZXXL Özel Üye

    Katılım:
    15 Mart 2006
    Mesajlar:
    3.591
    Beğenileri:
    4.610
    Ödül Puanları:
    123
    Cinsiyet:
    Bay
    Daha önce de bahsedilmişti bundan;
    http://bodyforumtr.com/forum/viewtopic.php?t=5939&highlight=trapez*

    Flexor'ın da dediği gibi, açışları yüksek ağırlıklarla girdiğimizde ister istemez dumbellları ivmeli bir şekilde kaldırıyoruz. Bu da ağırlığın deltoid üzerindeki etkisini azaltıp, trapez üzerindeki etkisini arttırıyor. Mümkünse statik bir makinada, yoksa en azından oturarak ve açışı parçalı bir şekilde yapmak trapez üzerindeki etkiyi en aza indirecektir. Parçalı çalışmadan kastım şu;
    Misal kolları 30 derece açıp durmak 60 derecede bir daha durmak ve 90 dereceye tamamlamak. Durmaktan kastım uzun süre beklemek değil. Burada amacımız, trapezin o yukarıya doğru atma etkisini azaltmak, sadece stabilize eden bir kas olarak kalmasını sağlamak.
     
  4. karabulut3362
    Offline

    karabulut3362 Üye

    Katılım:
    17 Ağustos 2006
    Mesajlar:
    22
    Beğenileri:
    0
    Ödül Puanları:
    0
    tek açış yapmayı deniyeceğim ama inşallah belim ağrımaz dengesiz oluyor ya yana dogru diyer elimedemi dambıl almalıyım denge için?
     

Sayfayı Paylaş