Tekrar Sayılarına Farklı Bir Bakış Açısı

Konusu 'Vücut Geliştirme & Fitness' forumundadır ve Muscleguy tarafından 2 Haziran 2012 başlatılmıştır.

Watchers:
Başlığı izleyen üye sayısı: 7 üye.
  1. Muscleguy
    Offline

    Muscleguy Üye

    Katılım:
    29 Mayıs 2012
    Mesajlar:
    138
    Beğenileri:
    216
    Ödül Puanları:
    53
    Arkadaşlar bu yazacağım şey çok farklı bir bakış açısı çoğu kişiyi şaşırtabilir ve çoğu insan yadırgayabilir.Söylediklerimi kafamdan atmıyorum yurtdışında yapılan konferanslarda söylenen şeyler bugün antrenörümle de tartıştık bütün kalıpları yıkan bir şey.Gelelim konuya çoğu arkadaşımız tekrar sayılarına takılıyor ,profesyonellerin kendi sporcularına göre yazdıklarını makaleleri okuyup ben şu tekrarı yapacağım hacim için 6-10 yapayım definisyon için 15 yapayım diye sınırlıyorlar kendilerini ve forumda 14 konudan 1 tanesi programım öneri ve tavsiyeleriniz hepsinde de set ve tekrar hakkında sorunlar soru işaretleri var.Şimdi bunların hepsini unutun diyorum size farklı bir bakış açısı sunuyorum.Tekrarları değil hareketi yapma sürenizi önemseyin ağırlıktan sonra en önemlisi tekrar sayısı değil arkadaşlar kendinizi sınırlamayın lütfen.Kasın çalışma süresi en önemlisi.Hipertrofi(kas kütlesinin artması)kesinlikle buna bağlı.Peki neden birileri gitmiş hacim için 8 tekrar yapın güç için 6 tekrar yapın yazmış ? Cevabı şu ortalama bir hareketin pozitif ve negatif kısımlarından oluşan süresi 1.5-2.5 saniyede değişiyor ve mesela hacim programı için ideal olan süre kasın 12-15 saniye baskı altında kalması (antrenörüm ve fizyoterapistin bana söylediği şey) .Zaten bu programları yazan insanlarda 6-8,8-10 ve 10-12 tekrar yapın diyorlar arayı açık tutuyorlar.Oysa ki herkesin bir tekrarı pozitif negatif kısımlarıyla birlikte yapma süresi farklıdır A kişisi çok hızlı yapar diğeri çok yavaş yapar biri 6 tekrarı 12 saniyede bitirir diğeri 6 saniyede bu yüzden kerkes 6 tekrar yapsın diye bir genelleme yapılamaz.Ben size diyorum ki bunların hiçbirine uymayın hacim programı uyguluyorsanız harketi 12 saniyede yapın.Bütün hareketlerinizin bir tekrar süresini hesaplayın mesela side lateral 2 saniyede 1 tekrar yapıyorsanız toplamda 6 tekrar yazın programınıza ,front raise hareketini 1 saniyede 1 tekrar yapıyorsanız toplamda 12 tekrar yazın.Eğer definasyon istiyorsanız 15 saniyeden fazla uygulayın hareketi.Birçok arkadaşımız artık gelişemiyorum kaslarım ağrımıyor,sıkıldım ve benzeri şeyler söylüyorlar.Bu arkadaşların çoğunluğu (genetik zirvesine ulaşanlar hariç) cheating’i abartmalarından ,yanlış tekrarlardan ve kasa uyguladıkları baskı sürelerinin farkında olmamalarından dolayı böyle şeyler söylediklerini düşünüyorum.Bütün eleştirilere ve yorumlara açığım görüşlerinizi bekliyorum
     
    sthammer, TürkYurdu, Predatel ve diğer 3 kişi bunu beğendi.
  2. Berkay Türkkan
    Offline

    Berkay Türkkan Üye

    Katılım:
    19 Şubat 2012
    Mesajlar:
    1.895
    Beğenileri:
    2.283
    Ödül Puanları:
    123
    Cinsiyet:
    Bay
    Meslek:
    Fitness Model
    Mantıklı geliyor düşününce söylediklerin.Sürenin yanında kişiyi zorlayacak ağırlıkların da seçilmesi gerek,gördüğüm çoğu kişi bu kısmı atlıyor.Alıştığı ağırlıklarla tekrar sayısını düşürüp devam eden çok kişi var.
     
  3. wTurner
    Offline

    wTurner Üye

    Katılım:
    4 Ocak 2012
    Mesajlar:
    111
    Beğenileri:
    103
    Ödül Puanları:
    53
    Çok mantıklı bunda haklısınız.Ama bunu kolaylaştırmak için tekrar sayıları ortaya atılmıştır zaten.Yani saniye tutmak kolay bir işe benzemiyor.
     
  4. onbir
    Offline

    onbir Üye

    Katılım:
    11 Temmuz 2011
    Mesajlar:
    810
    Beğenileri:
    516
    Ödül Puanları:
    0
    bu dediginii son antrenmanlarımda uyguluyordum ki zaten gecen sene hocamla tartışmıştık bu konuyu 8 tekrarın ortalama 30 sn ye denk geldigini (senin dedigin gibi tekrar basına 2.5 sn oluo) söylemişti . bende bicepste özellikle 6 tekrar tam atıyorum baktım 8 yapamıcam 7.tkrarı 5 6 sn yani 8.tekrarın bitiş süresine denk gelicek şekilde yapıyorum.

    yaptıgın son derece mantıklı bence cogu kişi uyguluyordur bunu :) yeni baslayanlar icin güzel bir konu:)
     
  5. dishiwelet
    Offline

    dishiwelet Üye

    Katılım:
    23 Eylül 2009
    Mesajlar:
    887
    Beğenileri:
    515
    Ödül Puanları:
    103
    Cinsiyet:
    Bayan
    Meslek:
    fitness antrenörü
    Yer:
    antalya
    tekrarın önemli olmadıgını ve kasa uygulanan baskının önemli oldugunu okumustum bende buna göre antrenmanlarımı yapıyorum tekrarlara fazla takıldıgım sölenemez yedirerek gererek yapıyorum kası uyarmak cok önemli
     
    hasanateş bunu beğendi.
  6. ARSON
    Offline

    ARSON Üye

    Katılım:
    23 Ekim 2005
    Mesajlar:
    461
    Beğenileri:
    1.607
    Ödül Puanları:
    103
    Meslek:
    V.G.F. 1.Kademe Antrenör
    Yer:
    MERSİN

Sayfayı Paylaş