rahim kasları egzersizle güçlenir mi ?

Konusu 'Bayanlar Özel - Fitness ve Antrenman' forumundadır ve manolyasmell tarafından 11 Şubat 2007 başlatılmıştır.

  1. manolyasmell
    Offline

    manolyasmell Üye

    Katılım:
    14 Ocak 2007
    Mesajlar:
    23
    Beğenileri:
    4
    Ödül Puanları:
    0
    hamilelik,doğum,aybaşı gibi dönemlerde rahim kaslarının kuvvetli olmasının kadına büyük ölçüde rahatlatıcı olduğunu duydum.

    vücumuzun herkasını çalıştırıyoruz ama bu kasları ihmal mi ediyoruz?bana mı öyle geldi

    merak ettiğim rahim kaslarınıda,diğer kaslarımızı kuvvetlendirdiğimiz gibi egzersizle kuvvetlendirebilirmiyiz?kuvvetlendiremeyizmi? böyle bir imkan varsa ev ortaında uygulanabilecek egzersiz önerebilecek arkadaşlarım var mı? yoksa durum neyse ona razımı gelelim?? :lol:
     
  2. sohbetseli
    Offline

    sohbetseli Özel Üye

    Katılım:
    17 Temmuz 2006
    Mesajlar:
    396
    Beğenileri:
    877
    Ödül Puanları:
    103
  3. hoterme
    Offline

    hoterme Üye

    Katılım:
    15 Ocak 2007
    Mesajlar:
    219
    Beğenileri:
    4
    Ödül Puanları:
    0
    doğum öncesi sade rahim kası değil postür dengeyi korumayı sağlayan kaslar daha önemlidir bel sırt eğzersileri önerilir rahim kasını çalıştıracağın bi alet düşünemiyorum ancak şu yöntemle güçlendirme sağlaya bilirsin kendini kasma gevşetme sadece bu bir tahmin bu işlemi yaptığında o bölgedeki kaslar çalışcak çalışan kasda kuvetlenir mantığını kulandım böyle bi yaklaşım düşünüyorum nasıldır bilen arkadaşlar varsa yorumlar bekleniyor arkadaşımız için
     
  4. FLEX-POINT
    Offline

    FLEX-POINT Özel Üye

    Katılım:
    10 Temmuz 2006
    Mesajlar:
    570
    Beğenileri:
    681
    Ödül Puanları:
    0
    Meslek:
    FITNESS ANTRENÖRÜ
    Yer:
    kırklareli\lüleburgaz
    arkadaşımızın duyumu yanlış değil. rahim kasları vardır. ve bunlar düz kaslar grubuna girer.özelliği uzun süre yorulmadan kasılmalarını sürdürebilmeleridir.

    bu kasları tek çalıştıran hareket sıkıp bırakma tekniğini uygulamaktır. şöyle anlatayım: diyelim tuvaletiniz geldi. ve çok sıkıştınız. tuvalete gidene kadarki zaman diliminde aslında onu tutarak oradaki kaslarınızı çalıştırıyorsunuz. bu egzersizi tuvaletiniz gelmiş gibi düşünerek uygulayın. kademe kademe sıkarak kademe kademe gevşetin. yada farklı kademelrde çalışın. 3 kademede sıkıyorsanız tek kademede birden gevşetin. kademeleri çeşitlendirmek size bağlı.

    bir diğer hareket te rahim kaslarının çalışmasına yardımcı olur. ayakta yada oturur pozisyonda (omurga dik) durun. buna pelvik tilt pozisyonu denir.belinizde bir kemer varmış gibi düşünün. şimdi o kemeri 3. deliğe taktığınızı düşünerek vücut pozisyonunuzu bozmadan göbek deliğinizi 1 kademe içeri çekin. daha sonra kemeri 4. deliğe daha sonra 5. deliğe takın. en sondayken şimdi de 4. ve 3. delik.
    bu hareket size düzgün bir postur de sağlayacaktır.

    bu egzersizleri aklınıza gelen her an yapabilirsiniz.umarım anlatabilmişimdir.
     
    zahir bunu beğendi.

Sayfayı Paylaş