Programimi degerlendirir misiniz?

Konusu 'Vücut Geliştirme & Fitness' forumundadır ve unique11 tarafından 19 Ağustos 2013 başlatılmıştır.

Watchers:
Başlığı izleyen üye sayısı: 2 üye.
  1. unique11
    Offline

    unique11 Üye

    Katılım:
    12 Haziran 2013
    Mesajlar:
    7
    Beğenileri:
    0
    Ödül Puanları:
    11
    arkadaşlar ben body de 3. ayımı doldurdum ve size birkaç sorum var doğru yer burası sanırım öncelikle şunu söyleyim forumda ve başka birçok yerde araştırdığım halde aldığım cevap kişiden kişiye değişir oldu bende konu açma ihtiyacı hissettim

    mesela ben 1. gün biceps ve göğüs giriyodum ilk başladığımda ancak 3. ayımı doldurduğumda bunu biceps triceps alt göğüs üst göğüs bilek olarak ayırdım ve 1 günde hepsini çalışıyorum böyle ve ağır çalıştığım halde kas ağrıları max. 16 saat sürüyor yani spora gidene kadar hiçbirşeyim kalmıyor ama bana bunun zararlı olabileceğini biceps le tricepsin aynı gün girilmemesi gerektiği söylendi bunda doğruluk payı varmıdır acaba size çalışma günlüğümüde yazıyım

    1.gün biceps triceps alt göğüs üst göğüs bilek (şekillendirici 2-3 hareket var sadece)
    2.gün kanat sırt bacak (baya ağır çalışıyorum bunları)
    3.gün trapez omuz triceps biceps
    4.gün (bugün hafif giriyorum) göğüs,bilek,bacak

    her gün evde kendim mekik çekiyorum 450 500 arası ve onun dışında günde 45 dk koşu yapıyorum bunun bir zararı olabilir mi sizce değiştirmem gereken şeyler varmı
     
  2. doxux
    Offline

    doxux Üye

    Katılım:
    14 Mart 2011
    Mesajlar:
    2.723
    Beğenileri:
    2.788
    Ödül Puanları:
    123
    Sırtla bacak vücuttaki en büyük iki kas grubu. Aynı gün çalışmak çok yorucu olur, hakkını vermeyi engeller. Bayağı ağır çalışmıyorsun yani, öyle çalıştığını düşünüyorsun ama günleri ayırırsan şu anda girdiğinden daha ağır girebilirsin.

    Bunun dışında haftada 2 defa triceps-biceps çalışmak da fazla gelebilir. Birbirinden ayırıp haftada 1'e indirmen daha iyi olur. Tercih meselesi yine de tabi, ancak bir süre sonra gelişim durunca ilk düzeltmeyi buradan yap. Kolların fazla yorulması göğüs, sırt ve omuz hareketlerini de engeller.

    Her gün 450-500 mekiğe gerek yok. Bu kadar mekik kardiyo yerine geçer ve üzerine de 45 dakika koşuyla kas gelişimini yavaşlatabilir. Haftada 3-4 gün 20 dakikalık hiit hem kondisyon hem de yağ yakımı açısından daha etkili olur, hem de kas gelişimini etkileyecek kadar yoğun olmaz. Mekikse haftada 1-2 gün ağırlık kullanarak 2-3 set, 15-20 tekrar çalışmak hem güç hem görüntü açısından yeterli olacaktır. Eğer yapmıyorsan programına squat ve deadlift eklemen iyi olur, bu hareketler zaten karın kaslarını da çalıştırır.

    4. gün tekrar çalışmak yerine dinlenmek kas gelişimi açısından daha yararlı olabilir.
     

Sayfayı Paylaş