Programda Esneklik?

Konusu 'Yeni Başlayanlar Bölümü' forumundadır ve exotic tarafından 10 Aralık 2015 başlatılmıştır.

Watchers:
Başlığı izleyen üye sayısı: 3 üye.
  1. exotic
    Offline

    exotic Üye

    Katılım:
    30 Kasım 2015
    Mesajlar:
    6
    Beğenileri:
    0
    Ödül Puanları:
    1
    Cinsiyet:
    Bay
    Merhabalar, kendim yaptığım bir program fakat standart bölge düzenine bağlı bir program uyguluyorum. (bacak-omuz, göğüs,ön kol, sırt, arka kol) merak ediyorum da örneğin bacak omuz gününde bacak yerine omuzu öne alsam nasıl olur? yada bir omuz bir bacak harketi şeklinde karıştırsam.
    Benim esas istediğim arka kol ve omuza ağırlık vermek ve bu bölgeler o günün 2. sırasında. Enerjim çabuk bitiyor ve örneğin sırt programı uygularken bir şekilde omuza geçtiğimde yeterince enerjim kalmamış oluyor.
    Bunun dışında dediğim gibi omuz ve triceps ağırlık vermek için nasıl bir düzenleme yapılabilir?
    Genelde sporcular bu düzene uyduğu için sormak istedim, teşekkürler.
     
  2. Berkay YAŞACAN
    Offline

    Berkay YAŞACAN Üye

    Katılım:
    15 Kasım 2015
    Mesajlar:
    277
    Beğenileri:
    69
    Ödül Puanları:
    38
    Cinsiyet:
    Bay
    Yer:
    Rize
    Merhaba, Öncelikle enerjim çabuk bitiyor dediniz bunun için Spordan önce Şekersiz nescafe veya Türk kahvesi içebilirsiniz. Ciddi anlamda bir enerji veriyor kafeinden dolayı.
    Hareketleri karıştırsam olayını pek anlamadım hareketleri farklı yapacaksınız sanırsam bunu siz anlarsınız biz o hareketi bilmeden bir yorum yapamayız ama kaslarınız o hareketi ile çalışıyorsa onun size verimi olacaktır ama hareketleri klasik uygulaman daha mantıklı olacaktır.
     
  3. exotic
    Offline

    exotic Üye

    Katılım:
    30 Kasım 2015
    Mesajlar:
    6
    Beğenileri:
    0
    Ödül Puanları:
    1
    Cinsiyet:
    Bay
    Teşekkürler, kahveyi denedim denemeye devam edeceğim o halde spordan 30dk önce içiyorum. Neden şekersiz onu anlamadım?
    Anlatamamış olabilirim hareketleri değiştirmek değil sıralamayı değiştirmekle alakalı yazdıklarım yoksa set hareket vs. aynı.
     
  4. Chucky91
    Offline

    Chucky91 Üye

    Katılım:
    11 Aralık 2015
    Mesajlar:
    21
    Beğenileri:
    4
    Ödül Puanları:
    3
    Cinsiyet:
    Bay
    Kaçıncıncı ayındasın bilmiyorum ama ilk 3-4 ayındaysan şu taktiği uygulayabilirsin. Önceden hareketleri yapabildiğimin en iyisini yapıyordum hatta hareketin son 2 tekrarında formu bozuyordum ancak bu yöntemle enerjimin antrenman sonuna yetişmediğini anladım. Artık vücut formunu kesinlikle bozmadan konsantre bir şekilde çalışıyorum ve buna göre ağırlık seçiyorum ayrıca setler arasında 1,5dk dinleniyorum böylelikle vücut kendini toparlama imkanı buluyor ve yine en iyisini basabiliyorsunuz. Araştırmalarıma göre de en iyisi 1,5dk dinlenmekmiş bu sayede vücudun anlık enerji bilmemlesi kendini yenileyebiliyormuş ve gelişim 40sn dinlenenlere göre çok daha fazlaymış. Bir omuz bir bacak diye bir şey olamaz çünkü kasların gelişimi için uzun bir stres yaratman gerekli yani sen bir omuz yapıp bir bacak yaparsan omuz için yaptığın ilk set bu kadar beklemenin ardından boşa gider. Bir de nefes kontrolü ve su içimini ihmal etme. Ayrıca ben göğüse önem vermem ne kadar gelişmiş göğüs o kadar kötü vücut bana göre. Önemli olan önce omuz sonra sırt sonra triceps benim için. Bu yüzden senin uyguladığın program yerine Sırt-Triceps, Omuz-Göğüs, Bacak-Biceps yapıyorum peki Omuz-Göğüs olur mu ileri ki seviyeler için daha uygun bence ancak ben omzu 4 hareket göğüsü 3 hareket yapıyorum ve göğüsün gelişiminide pek istemediğim için gayet uygulanabilir diye düşünüyorum. Zaten şu da var omuz hareketlerinde ön omzun etkinliğini azaltırsın zaten göğüs çalışırkende ön omuz çalışacaktır. Göğüs senin için önemliyse eski programdan şaşma. Püf noktası omuz hareketini çok yavaş yap.
     
    exotic bunu beğendi.

Sayfayı Paylaş