Plato(Fitnessta durgunluk gelişememe) Evresi Nasıl Aşılır?

Konusu 'Vücut Geliştirme & Fitness' forumundadır ve vandeta2006 tarafından 13 Nisan 2014 başlatılmıştır.

Watchers:
Başlığı izleyen kişi sayısı 1 user .
  1. vandeta2006
    Offline

    vandeta2006 Üye

    Katılım:
    2 Kasım 2008
    Mesajlar:
    134
    Beğenileri:
    43
    Ödül Puanları:
    0
    Meslek:
    ÖĞRENCİ
    Yer:
    İZMİR
    65img.jpg
    Plato Evresi ya da Plato Dönemi Nedir?

    Plato evresi, her spor dalında yaşanan, gelişimin durduğu dönemdir. Geçici veya kalıcı olabilir. Yani bir dönem yerinde sayan sporcu, yeterince inatçı olursa bulunduğu plato evresini geçebilir.
    Fitness ve Plato Evresi
    Fitness’da da hem yağ yakarken hem kas yaparken plato evresine girilebilir. Bunda moral bozacak bir şey yoktur. Böyle dönemlerin yaşanması çok doğaldır. Eğer gerçekten doğru yolda iseniz, çalışmalarınızda disiplinli devam etmeniz plato evresinin kırılmasına ve amaçlarınıza ulaşmanızı sağlar.
    Plato Dönemi Kaçınılmaz mıdır?
    Spor, belli bir kiloya inene ya da biraz kas yapana kadar yapılacak bir aktivite değildir. Eğer bu şekilde bir amaç ile yola çıkarsanız büyük ihtimalle hedeflerinize ulaşamazsınız. Spor, diş fırçalamak, saç taramak gibi hayatınızın belli bölümünü ayırdığınız bir meşgale olmalıdır. Geçici heves ile yapılan 2-3 aylık çalışmaları bir kenara bırakacak olursak, uzun dönem çalışmalarda er ya da geç plato evresine girersiniz. Yani, evet plato dönemleri kaçınılmazdır.
    Herkesin Daha Fazla Gelişemeyeceği Bir Nokta Bulunur mu?
    Evet, herkesin doğal yollar ile ulaşabileceği seviyenin bir sınırı vardır. Buna, genetik sınır adı verilir. Yalnız bir çok sporcu, daha genetik sınırına yaklaşmadan son ve kalıtsal sınıra ulaştığını zanneder. Bu gibi durumlarda, bilinçsiz eğitmenler sporcularını hemen dopinge yönlendirirler. Oysa yapılması gereken antrenman, beslenme ve dinlenmedeki yanlışları araştırıp ortadan kaldırmak olmalıdır.

    Plato Dönemi Nasıl Aşılır?
    Plato dönemini aşmanın birkaç yöntemi vardır.
    Antrenman Şiddetini Artırmak
    Yetersiz antrenmanlarla ancak spora başlangıç evresinde gelişim gösterebilirsiniz. İlerleyen zamanda düşük-orta antrenman şiddeti sizi plato evresine sokacaktır. Bu gibi durumlarda antrenmanları şiddetlendirme prensiplerini uygulamanız gerekmektedir.
    Beslenmede Yapılan Yanlışları Düzeltmek
    Bazı sporcular her şeyi doğru yapmalarına rağmen gelişemediklerini düşünürler. Bunun en önemli sebebi ‘doğru sanılan yanlışlardır’. Daha çok araştırma yaparak ya da bir profesyonelden yardım alarak bu eksiğinizi tamamlayabilirsiniz.
    Antrenman Programını Değiştirmek
    Sürekli aynı antrenmanı uygulamak gelişiminizi yavaşlatabilir ya da durdurabilir. Bu yüzden antrenman programınızın ayda bir değişmesinde yarar vardır. Farklı açılardan, farklı tekrar sayıları ile çalıştırılan kaslarınız daha çabuk gelişeceklerdir. Bazı eğitmenler, sporcularıyla daha az ilgilenmek için 2 ayda bir program değiştirmek gerektiğini iddia ederler. Bu yanlıştır. Diğer taraftan çok sık program değiştirmek de gelişimi yavaşlatacaktır.
    Biraz Ara Vermek
    Verimli dinlenmek fitness ve vücut geliştirme sporlarının en önemli unsurlarından biridir. 2-3 ay çalıştıktan sonra vereceğiniz 1-2 haftalık ara, hem fizyolojik hem psikolojik olarak rahatlamanızı ve dinlenmenizi sağlayacaktır. Dinlendikten sonra, hem fiziksel hem mental olarak antrenmana hevesli hale gelirsiniz. Bu durum platoları aşmakta yararlı olacaktır.

    Online Fitness Destek İzmir | Facebook

    Alsancak Sportz 232'de personal trainer(bireysel antrenörlük) hizmeti vermekteyim. Sayfamı desteklemek için beğenip paylaşabilir ayrıca personel trainer(kişisel antrenörlük) hizmeti almak için sayfamdan mesaj yoluyla bana ulaşabilirsiniz
     
    Fatih YILMAZ bunu beğendi.

Sayfayı Paylaş