Leg Press yan etkisi olurmu?

Konusu 'Vücut Geliştirme & Fitness' forumundadır ve tamiyatr tarafından 12 Ekim 2006 başlatılmıştır.

Watchers:
Başlığı izleyen üye sayısı: 6 üye.
  1. tamiyatr
    Offline

    tamiyatr Üye

    Katılım:
    24 Şubat 2006
    Mesajlar:
    123
    Beğenileri:
    10
    Ödül Puanları:
    0
    Selam arkadaşlar ben 22 yaşındayım merak ettiğim bir konu var?Leg Press boy kısaltırmı cunku baçaklar içeri biner mi 1-2 santim boy kısalalırmı.bana soylendı aam pek inandırıcı olmadı.
     
  2. FleXoR
    Offline

    FleXoR Özel Üye

    Katılım:
    5 Aralık 2005
    Mesajlar:
    7.062
    Beğenileri:
    10.104
    Ödül Puanları:
    123
    Cinsiyet:
    Bay
    Meslek:
    Antrenör - Yazar
    Yer:
    Kırklareli & sivas
    Bu kişinin yaşına bağlıdır vucut kemik gelişim için salgıladığı hormonu durdurmuşsa (genelde 19-21) yapılan baskılar boy uzunluğunda her hangi bir değişime sebeb vermez

    fakat kemik gelişimi dolmadan yogun baskılara maruz kalırsa uzama azalabilir birden durmaz ve durduktan sonra asla kısalmaz yani geriye gitmez
     
    Despo bunu beğendi.
  3. dominic
    Offline

    dominic Üye

    Katılım:
    30 Ocak 2005
    Mesajlar:
    560
    Beğenileri:
    210
    Ödül Puanları:
    53
    Yer:
    Vienna-Turkey
    slm

    22' sinden sonra uzayamassın zaten korkucak birşey yok ağır bacak antrenmanları yapabilirsin bi sakınca yok, ama ben işi salama alıyım dersen ne olur ne olmaz gibisinden belki 1,2 santim daha uzarmıyım düşüncesiyle bir süre daha orta karar kilolar olabilir. en azından 23 üne gün alana kadar ;)
     
  4. ALPEREN
    Offline

    ALPEREN Özel Üye

    Katılım:
    4 Ocak 2005
    Mesajlar:
    956
    Beğenileri:
    468
    Ödül Puanları:
    0
    Bazı kişilerde 25-26'sında dahi boy uzaması görülebiliyor. Ben kendimden örnek vereyim 24 yaşındayken 1.73'tüm. Şuan 25 bitiyor 26'ya giriyorum ve boyum 1.74,8 yani neredeyse 1.75 olacak. Özellikle bu sürecin "vücut geliştirme" zamanına gelmesi ise bence tesadüf değil. Buna uygun programda uyguluyorum. Bu konuyu bir uzmanla görüştüğümüzde, 25-26 yaşında bile boy uzaması olabilir dedi.
     
  5. himes
    Offline

    himes Üye

    Katılım:
    24 Kasım 2007
    Mesajlar:
    161
    Beğenileri:
    68
    Ödül Puanları:
    0
    Lep Press I Aman Sakin Yaşi Erken Olan Arkadaşlar Yapmayin,gelişimin Baş Düşmani
     
  6. cquick
    Offline

    cquick Üye

    Katılım:
    2 Aralık 2007
    Mesajlar:
    18
    Beğenileri:
    2
    Ödül Puanları:
    0
    Ben 16 yaşındayım, yeni başladım. Şu ana dek 7 kez salona gittim ve 7 gidişimde de 3'er setten 10 tekrar ile 15-20 kg leg press çalıştım. Boyum 1.65, oldukça kısa. Leg press'in bu etkisinin olduğunu bilmediğimden ahmaklık ettim, öğrendiğim iyi oldu, artık leg press çalışmayacağım. Sizce 7 kez çalışmamdan bir şey olmuş mudur, içime kurt düştü şimdi :D Yardımcı olursanız sevinirim.

    Ha bir de, leg curl ve leg extension'ı da 3x10 olarak yapıyorum 1 haftadır, bu iki hareketin boy uzamaya yan etkisi olur mu?

    Teşekkürler şimdiden.
     
  7. himes
    Offline

    himes Üye

    Katılım:
    24 Kasım 2007
    Mesajlar:
    161
    Beğenileri:
    68
    Ödül Puanları:
    0
    leg curl ve leg extension'ı da zaraa
    r olmaz yapabilirsin.leg pressi çokhafif kiloda çalışşmısın ve çok az zaman çalışmıssın etkı yapmamıştır merak etme rahat ol.basarılar
     
    cquick bunu beğendi.
  8. cquick
    Offline

    cquick Üye

    Katılım:
    2 Aralık 2007
    Mesajlar:
    18
    Beğenileri:
    2
    Ödül Puanları:
    0
    Sağolasın, içimi rahatlattın :) Leg Curl ve Leg Extension'a devam o zaman, Leg Press'e tamam, çok teşekkürler.

     
  9. jkdo
    Offline

    jkdo Üye

    Katılım:
    11 Eylül 2006
    Mesajlar:
    249
    Beğenileri:
    112
    Ödül Puanları:
    53
    Meslek:
    Universite
    Yer:
    Denizli-ist
    peki squat fazla girsek bu boy konusunda leg press gibi etkiler mi
     
  10. KeoS
    Offline

    KeoS Üye

    Katılım:
    12 Ocak 2006
    Mesajlar:
    66
    Beğenileri:
    49
    Ödül Puanları:
    28
    ben bu boy uzamasını durdurması gelisme bozuklugu ortaya cıkarması konusuna katılmıyorum 16 yasında basladım bu spora bana daha tam oturmadı vucudun yapma dıyenler oldu (kendılerı oturdu yapmadı ne olduklarını gorduk) ama ben 1. senenın sonunda 180 kilo leg prese 10 tekrar gırmeye basladım sımdı neredeyse 3.senemı bıtırdım 19 yasındayım 260 kilo leg prese 6 tekrar,squatta da 100 kiloya 6 tekrar gırıyorum 65 cm bacak var ve en ufak bır gelısme gerılıgı kemik bozuklugu falan yok allaha sukur aslan gıbı yapıyoruz sporumuzu ve bırde sunu dusunun pro sporcuların hepsı 14-18 yas aralıgında baslamıs oluyorlar ama cogunun boyu 180 cm den uzun yanı dogru sekılde agırlık arttırımı yapılıp gereksız zorlamalara gıdılmezzse bence leg presste rahatlıkla onerılebılır genc arkadaslara
     
  11. saydam
    Offline

    saydam Özel Üye

    Katılım:
    4 Eylül 2004
    Mesajlar:
    7.079
    Beğenileri:
    1.905
    Ödül Puanları:
    0
    Meslek:
    serbest
    Yer:
    Academic Sport Center
    keos boyunun daha fazla uzun olabilirligini gormezden gelme.
     
  12. KeoS
    Offline

    KeoS Üye

    Katılım:
    12 Ocak 2006
    Mesajlar:
    66
    Beğenileri:
    49
    Ödül Puanları:
    28
    boyle baskalarına bırsey kazandırmayacak mesajlar atamyı pek sevmıyorum 3 senede 10 tane mesaj anca attım zate.cevaba gelince kim bilir belkide ama ben liseye basladıgımda 181 dım lıse sonda 182 yanı neredeyse durmustu bıde hareketlerı dogru yaptıgımız surece yanı mesela leg press yaparken ust noktada hareketı bacagı kıltlemeden yanı gerılımı kasın uzerınden kaldırıp ekleme yuklemedıkce kemıklerı pek zorladıgımızı dusunmuyorum hocam boy uzamasının da %90-95 genetık oldugunu zaten herkes bılıyo yoksa allahın fakır afrıkalıları gunde bır parca ekmekle nası o kadar uzayabılırdıkı (konuyu kısır bır tartısmaya cevırmek ıstemem herkese ıı aksamalar)
     
  13. CENTAUR
    Online

    CENTAUR Guest

    Afrikalıların uzunluğu tabiki genetik, bunun yanında Dünya üzerinde ekvatora yaklaştıkça yer çekiminin azalması, açlığın kandaki insülin oranının fazlalığıyla büyüme hormonunun artması, iskelete binen yükün azalması, zayıf insanların daha uzun boylu olabildiği de bunlara etmen olabilir. Bacak için press egzersizlerinden çok ağırlıklı olarak ekstansyon, fleksiyon şeklinde çalışılması bu açıdan daha iyi olur. Hatta bacak kaslarının ve eklemlerin esnekliğini artırıp kas boyunu uzatmanında faydası olacağını düşünüyorum genelde bacakları esnek olan tekvando cular veya jimnastikçiler arasında izlenimlerime göre bacakları hep uzun oluyor.
     
  14. BLaDe_2
    Offline

    BLaDe_2 Üye

    Katılım:
    27 Aralık 2007
    Mesajlar:
    15
    Beğenileri:
    0
    Ödül Puanları:
    0
    squat ı hafif agırlıkla yapmak çok set hff agırlık boya etkisi olmaz heralde dimi yoksa olurmu squat şart uatnıorum bi erkek olarak ama basenler için :D şart dimi hff agrlık derken 0 agrlk boş demir agrlıgı
     
  15. cquick
    Offline

    cquick Üye

    Katılım:
    2 Aralık 2007
    Mesajlar:
    18
    Beğenileri:
    2
    Ödül Puanları:
    0
    Boy uzamasını en fazla etkileyen kesinlikle squat hareketi. Ağırlığı omuza alıp, aşağı yukarı kalkmak, yani mantıken düşündüğümüzde omuzlardan ağırlık geliyor aşağıya doğru iniyor ve bu da kesinlikle boy uzamasını etkiler. Leg press de öyle tabii ama squat çok daha fazla boy uzamasını etkileyen bir hareket ve ergenlik çağındakilere verilmiyor hocalar tarafından. Squat'tan uzak durmakta fayda var. Hafif de olsa ağır da olsa zararlı.
     
  16. Maylıba
    Offline

    Maylıba Üye

    Katılım:
    24 Ağustos 2015
    Mesajlar:
    9
    Beğenileri:
    4
    Ödül Puanları:
    13
    Cinsiyet:
    Bay
    Hocalarim bu yaz lise 3 geçiyorum . Boy 178 falan . Leg press dün başladım 70 kg ile. Şimdi devam ediyimmi etmiyimmi ? ( boy uzamasından sıkıntı olurmu yani )
     

Sayfayı Paylaş