Lateral raise

Konusu 'Vücut Geliştirme & Fitness' forumundadır ve Yaver27 tarafından 10 Ekim 2014 başlatılmıştır.

Watchers:
Başlığı izleyen üye sayısı: 4 üye.
  1. Yaver27
    Offline

    Yaver27 Üye

    Katılım:
    29 Nisan 2014
    Mesajlar:
    1.060
    Beğenileri:
    1.422
    Ödül Puanları:
    113
    Cinsiyet:
    Bay
    denk geldiğim kadarıyla , bu hareketi 3 şekilde yapan var.
    1-iki elimize iki dambıl alıp, aynı anda kaldırıp indirmek
    2-iki elimize iki dambıl alıp, bir sağ, bir sol olmak üzere ardarda kaldırmak
    3-önce bir el ile tekrarları yapıp, sonra diğer tarafa geçmek.
    kendim üçünü de deneyip inceleme ihtiyacı hissettim.
    1-eğer iki elimizle aynı anda kaldırıp indirirsem, bir noktadan sonra omuzlar içe çekmeye başlıyorum, yani trapezi etkilemesine izin vermiş oluyorum.
    2-bir sağ, bir sol şeklinde yaptığımda, her bir kaldırış 3-4 saniye sürdüğünden, diğer elime geçtiğimde, önceki elim 3-4 saniye aşağıda beklemiş oluyor, ki doğru bişey olmadığını düşünüyorum, bir devamlılık olması gerek kanımca.
    3-önce sağ elimle 12 tekrar, sonra sol elime geçip 12 tekrar yaptığımda, sonra 45 saniye-1 dakika beklettiğim diğer koluma geçtiğimde, biraz farklılık gözlemledim. böyle yaptığımda, sadece omuza baskı yapmış olduğumu, omzumu içe doğru çekip diğer yerleri etkilemek zorunda kalmadığımı gördüm.
    bu hareketi siz değerli üyeler ne şekilde yapıyorsunuz? ve bir farklılık gören oldu mu? hangisi daha verimli oluyor?
     
  2. oculusmaker
    Offline

    oculusmaker Üye

    Katılım:
    19 Şubat 2011
    Mesajlar:
    55
    Beğenileri:
    34
    Ödül Puanları:
    28

    Victor Martinez'in training videolarini izlemeni tavsiye ederim.Insanlarin en basit hareketlerde bile nerelerde hata yaptigini ve dogrusunun nasil olmasi gerektigini cok guzel acikliyor.Yukaridaki linktede omuz egzersizleri (lateral raise dahil) var inceleyebilirsin.Ingilizcen yetersizce lateral raise yaparken kisaca su noktalara deginiyor:
    1-Dirsekleri one dogru hafifce kiriyor.Daha sonra sabitleniyor ve hicbir sekilde kimildamiyor.
    2-Gogusleri yukari kaldiriyor
    3-Hareketin alt seviyesinde dumbellar vucuda temas etmiyor.Bu sayede omuzlara surekli baski uyguluyor.
    4-hareket yaklasik 2-3 sn suruyor.
    5-15 tekrar yapiyor.
    Ayrica lateral raise icin dogru agrilik secimi onemli.Ego tatmini icin fazla kilo secmek son derece yanlis.Fazla agirlik kullanmak omuz yerine trapezlerin calismasina neden oluyor , trapezlerde vucudun en guclu kas gurubu oldugu icin hareketi bosuna yapiyor olmaniz muhtemel.
     
    Son düzenleme: 11 Ekim 2014
    columbu, Yaver27 ve requ. bunu beğendi.
  3. Yaver27
    Offline

    Yaver27 Üye

    Katılım:
    29 Nisan 2014
    Mesajlar:
    1.060
    Beğenileri:
    1.422
    Ödül Puanları:
    113
    Cinsiyet:
    Bay
    uff, 15 dakikalık video ve sınırlı internet :) çok teşekkür ederim yazarak da anlatmışsın. aslında ben de iki kolu birden kaldırıp dirsekleri biraz kırıyorum. hafif ağırlık kullanıyorum, ve denildiği gibi yavaş şekilde.. önce 9 kilo ile yapıyordum. 9 kilo zaten trapeze çalışıyordum. ağırlığı 7 ye düşürdüm.şimdi omuzu vuruyor işte.ama aynadan bakınca, her ne kadar asıl baskıyı omuza uygulamış olsam da, iki kolu birden kaldırınca, iki omuzun sanki biraz içe doğru geldiğini görüyorum. tek kaldırınca, omuz sabit duruyor gibi. kararsız kaldım. en iyisi 3 set iki kolu kaldırıp, iki set de tek tek çalışmak sanırım benim için. işi garantiye alayım diyorum.
     
  4. swepturex
    Offline

    swepturex Üye

    Katılım:
    4 Ağustos 2014
    Mesajlar:
    102
    Beğenileri:
    50
    Ödül Puanları:
    38
    Cinsiyet:
    Bay
    Meslek:
    İhracat
    abartı ağırlıklarla çalışmadığımız için bence tek tek çalışmak daha doğru.. hem doğru noktayı uyarmak daha kolay.. belki aynı anda iki omzu çalıştırmanın vücut iskeleti ve denge kaslarına artısı vardır ama.. ben lateral yapacaksam tek tek yapıyorum.. yanma hissi artıyor ve çalıştırdığımız bölgeye konsantre olmak kolaylaşıyor.. tabi sitedeki uzman arkadaşların da fikrini almak gerek bu konuda.. mutlaka söyleyecekleri birşeyler vardır.. ama herşeyden önce en önemlisi hareketleri yaparken senin nasıl hissettiğin.. kasılmaları ve yanmayı nasıl hissettiğin.. hareketi ne kadar doğru formda yaptığını hissettiğin.. yaptığın şeyden tatmin olmak önemli bence.. tabi ki işin genel kimyasını bozmadan..
     

Sayfayı Paylaş