Kolesterol üm çıktı ..

Konusu 'Sağlık & Sakatlanma' forumundadır ve vikingler tarafından 17 Mart 2014 başlatılmıştır.

Watchers:
Başlığı izleyen üye sayısı: 2 üye.
  1. vikingler
    Offline

    vikingler Üye

    Katılım:
    13 Nisan 2013
    Mesajlar:
    5
    Beğenileri:
    0
    Ödül Puanları:
    11
    Cinsiyet:
    Bay
    Merhaba arkadaşlar


    uzun zamandır forumu takip ediyorum fakat ilk defa bir konuda sizlerin yardımına ihtiyacım var .. olayı çok fazla dallandırıp budaklandırmadan hemen konuya gireyim. Ben 37 yaşındayım. Sürekli sporun içindeydim. Yüzme, basketball, bisiklet ve en son olarak şu anda da 1,5 yıldır fitness ile ilgileniyorum. Sigara kullanıyordum fakat 2 yıl önce bıraktım. mümkün olduğu kadar yediğime içtiğime dikkat etmeye çalışıyorum. çeşitli supplementler kullanıyorum. yediğimden içtiğimden, supplemenlerimden ve antrenmanlarımdan bahsedeyim. Sabah 7 gibi kalkıyorum. İlk işim mutfağa gidiyorum. 3 kaşık yulafı bir tavaya koyuyorum bir tane sarısıyla birlikte yumurta kırıyorum ve onu pişiriyorum. bunları bir kaba alıyorum, üstüne bir tane muzu dilimliyorum. 100 kadar lor peyniri ekliyorum. 3 tane ceviz i de içine küçük küçük ufalıyorum. bu karışımın üstünü geçecek kadarda süt ekliyorum. üstünüde kaplayacak kadar tarçınıda ekliyorum. yanına bir tam dolu çorba kaşığı keten tohumunu bir kasede yoğut ile karıştırıyorum. bu arada akşamdan bir bardakta suyun içine koyduğum 3 tane cevizin suyunuda içiyorum. bununda kötü kolesterolü düşürdüğünü ve iyi kolesterolü yükselttiği için uyguluyorum. sonra iş yerine geliyorum. 2 litre suyun içine bir tam limon ve iki parmak boğumu kadar rondodan geçirilmiş taze zencefili suyu içine koyup gün boyu onu içiyorum .. Gün içerisinde de 3 kupa yeşil çay içiyorum. Sonra saat 10 gibi ara öğün yapıyorum. Bazen bir elma, bazen 2 greyfurt, bazen de et form um mısır ve pirinç patlağını yiyiyorum. 1 gibi öğle yemeğini yiyiyoruz. Ben genelde kendi yemeğimi getiriyorum. Bu gün den güne değişiyor tabiki bazı günler bulgur pilavı tavuk göğsü haşlama ve yanında sebze söğüş getiriyorum. Bazen ton balığı bulgur pilavı, hindi göğüs haşlama bulgur pilavı sebze söğüş gibi yiyecekleri değiştirip getiriyorum. Bazıları da aklıma gelmedi. Neyse saat 4 gibide yine bir ara öğün yapıyorum. Yne elma greyfurt falan oluyor. Akşam eve gittiğimde 7 gibi antrenman yok ise yemek yiyiyoruz. Bunda genelde sebze yemekleri salata et yemeği gibi az yağlı ve genelde sağlıklı yiyecekleri tercih ediyoruz. Antrenman var ise, antrenmanımı ev yapıyorum bu arada evimzin bir odasını salona çevirdik. Farklı ağırlıkta dambıllar kondisyon bisikleti, ip, barfiks aleti gibi aletlerimiz mevcut. Minimum 1 saat antrenman yapıyorum. 1 saati çok fazla geçememeye çalışıyorum. Supplement olarak ta antrenmandan 45 dk. Önce weider l-carnitine 1 adet, hardline burner 2 adet ve gaspari aminomax 800 4 adet alıyorum. Antrenmandan sonrada hardline glutamine 5 gr ve yatmadan öncede 5 gr kullanıyorum. Gün içerisinde de universal kreatin 5 gr kullanıyorum. Antrenman sonrası da saat 8 olduğu için çok fazla yüklenmiyorum mideye .. 4 yumurta beyazını ve bir tam yumurtayı bir tavaya kırıyorum üstüne 3 kaşık yulaf ezmesi 100 gr lor 3 ceviz ve süt koyup omlet yapıyorum yanında kırmızı biber siyah zeytin vs gibi şeyler de yiyiyorum. Ve soruyorum benim kolesterolüm neden acaba 243 çıktı ben bir anlam veremedim bir yanlış mı yapıyorum ne bileyim supplementler kolestrol yapar mı ?? bana yardımcı olabilecek bir arkadaş varmı acaba .. şimdiden herkese teşekkür ederim ..
     
  2. Baykara3
    Offline

    Baykara3 Üye

    Katılım:
    22 Şubat 2014
    Mesajlar:
    93
    Beğenileri:
    35
    Ödül Puanları:
    18
    Cinsiyet:
    Bay
    Meslek:
    Öğrenci
    Yer:
    Afyon/Isparta
    Bana kalırsa abi kolesterol ü etkilermi bilmem ama beslenmen zaten iyi ve antremanın hafif bukadar supplemeny kullanmaya ne gerek var ?


    iPhone 'den Tapatalk aracılığı ile gönderildi
     
  3. vikingler
    Offline

    vikingler Üye

    Katılım:
    13 Nisan 2013
    Mesajlar:
    5
    Beğenileri:
    0
    Ödül Puanları:
    11
    Cinsiyet:
    Bay
    antrenman ımı detaylı yazmamışım pardon .. haftanın bazen 4 günü bazen 5 günü yapıyorum .. genelde programa uymaya çalışıyorum fakat akşamları iş çıkışı olduğu için bazen sapabiliyorum fakat öyle evde yapıyorum diye disiplinsiz değilim. sapıyorsada en fazla 1 ay içinde 2 yada 3 antrenman günü sapıyor. supplementleri de sadece kreatin dışındakileri antrenman günlerinde kullanıyorum .. kreatin ide 45 gün kullandıktan sonra 15 gün falan ara verip daha sonra tekrar yükleme yapıp devam edeceğim .. programım şu şekilde ve her çalışmaya başlamadan önce 10 - 15 dk kardio yapıyorum ..

    Pazartesi: Göğüs/Biceps

    Göğüs
    • Dumbbell Presses: 4 Sets x 8 Tekrar
    • Flat Bench Presses: 4 Sets x 8 Tekrar
    • Flat Dumbbell Flyes: 3 Sets x 8 Tekrar
    • Cable Crossovers: 2 Sets x 12 Tekrar

    Biceps
    • Barbell Curls: 3 Sets x 8 Tekrar
    • Close EZ Bar Curls: 3 Sets x 8 Tekrar

    Salı: Bacak

    • Leg Curls: 4 Sets x 10 Tekrar
    • Leg Extensions: 4 Sets x 10 Tekrar
    • Leg Presses: 4 Sets x 12 Tekrar
    • Squats: 4 Sets x 12 Tekrar
    • Stiff Legged Deadlifts: 4 Sets x 12 Tekrar

    Çarşamba: DİNLENME

    Perşembe: Sırt/Kalf

    Sırt
    • Barbell Shrugs: 3 Sets x 10 Tekrar
    • High Pulls: 3 Sets x 10 Tekrar
    • Rear Shrugs: 3 Sets x 10 Tekrar
    • Reverse Barbell Rows: 3 Sets x 10 Tekrar
    • T-Bar Rows: 3 Sets x 10 Tekrar
    • Dumbbell Rows: 3 Sets x 10 Tekrar

    Kalf
    • Standing Calf Raises: 4 Sets x 12 Tekrar
    • Seated Calf Raises: 4 Sets x 12 Tekrar

    Cuma: DİNLENME

    Cumartesi: Omuz/Arka kol

    Omuz
    • Machine Laterals: 3 Sets x 10 Tekrar
    • Dumbbell Laterals: 3 Sets x 10 Tekar
    • Side Dumbbell Laterals: 3 Sets x 10 Tekrar

    Arka kol
    • Dumbbell Presses: 3 Sets x 10 Tekrar
    • Tricep Pressdowns: 3 Sets x 10 Tekrar
    • Barbell Presses: 3 Sets x 10 Tekrar

    Pazar: DİNLENME
     
  4. vinternatt
    Offline

    vinternatt Üye

    Katılım:
    3 Eylül 2010
    Mesajlar:
    286
    Beğenileri:
    382
    Ödül Puanları:
    73
    Norolog Dr. Perlmutter'a ve yeni bircok arastirmaya gore kolesterol kotu birsey degildir, tam tersine vucudun ve beynin en onemli besin kaynaklarindan birisi.
    Beynimizin 5'te 1'i kolesterolden olusuyor. Kolesterol degerlerinizin yuksek cikmasi sagliksiz oldugunuz anlamina gelmiyor, hatta bircok doktora gore tam tersi.

    Amerika Birlesik Devletleri saglik politikalari tarafindan butun dunyanin beslenme sekli malesef degistirildi veya olumsuz etkilendi:
    - Doymus yaglarin sagliksiz oldugunu iddia edip, tereyagina alternatif olarak Margarini icat ettiler, butun dunya da bunu takip etti ve dunyada kalp krizi vakalari birden bire tarihte gorulmemis bir sekilde tavan yapti,
    - Yagli beslenmenin kilo aldirdigi, yaglanma yaptigini, BMI'yi bozdugunu iddia edip, karbonhidrat yogunluklu beslenme politikasi uygulamaya basladilar, yine butun dunya bunu takip etti; obezite, diabet, alzheimer gibi hastaliklar yine tavan yapti. ABD'de karbonhidrat yogunluklu beslenmenin saglikli oldugunu ortaya atip, ulusal beslenme politikasi haline getiren ise Amerika Tarim Bakanligi. Kendilerinin destekledigi arastirmalarla yuksek karbonhidratli beslenen insanlarin vucut kitle endekslerinin daha dusuk oldugunu iddia ettiler. Bizler de inandik. Halbuki niyetleri tahil urunlerinin tuketimini arttirmakti.
    - Kolesterol mevzusu yine saglik konusundaki eski inanislarin devam etmesi nedeniyle kafa karistiriyor. Kolesterol uzerine yapilan tarafli arastirmalara tepki olarak THINCS adli bir organizasyon etrafinda profesorler, arastirmacilar, doktorlar ve akademisyenler bir araya gelerek, Anti-Kolesterol Politikasina bilimsel olarak cevap veriyorlar.

    Dr. Perlmutter ve digerleri, kolesterolun vucudun saglikli islemesi icin gerekli en onemli besin kaynaklarindan birisi oldugunu iddia ediyor. Ayrica:

    - Kolesterol dusurmeye yonelik politikalarin son yillarda Amerika'daki (ve dunyadaki) bircok saglik probleminin nedeni oldugunu,
    - Doymus yaglarin tam tersine cok daha saglikli yaglar oldugunu,
    - Kolesterolun hormonal aktiviteyi ve testosteronu duzenledigini (bu yuzden son yillardaki saglik anlayisi ve kolesterol dusurucu ilaclar yuzunden erkeklerde iktidarsizligin ve iktidar haplarina olan talebin tavan yaptigini),
    - Damar tikanikligi ve kalp krizi riskinin kolesterol veya "kotu kolesterol" (LDL) nedeniyle artmadigini, oksidize olmus/zarar gormus LDL yuzunden arttigini ve LDL'i oksidize eden seyin GLUKOZ yani seker tuketimi oldugunu,
    - Kolesterolun kognitif yetenekler uzerinde (hafiza, ogrenme, neden-sonuc iliskisi kurma, dikkat-konsantrasyon, konusma kabiliyeti) pozitif etkisi oldugunu,
    - Dokularimizin kolesterole ihtiyac duydugunu ve minimize etmeye calistigimiz "kotu kolesterolun" yani LDL'in bunu dokulara tasimakla gorevli oldugunu,
    - Kas kutlesi kazanmak icin LDL'e ihtiyacimiz oldugunu,
    - LDL'i yani "kotu kolesterolu" minimize etmenin sagliginiza olumsuz etkileri olacagini,
    - Kolesterol seviyeniz dusuk oldugu takdirde vucudunuzun gunesten D Vitamini sentezleyemeyecegini,
    - Kolesterol seviyesi dusuk insanlarla, yuksek insanlar uzerinde yapilan arastirmalarda, kalp krizi gibi risklerin kolesterol seviyesi dusuk insanlarda daha fazla oldugunu, hatta kolesterol seviyesi dusuk yasli insanlarin, kolesterol seviyesi yuksek insanlara oranla kalp krizinden 2 kat daha fazla olme riski tasidigini,
    - Kolesterol dusurucu ilaclari kullanan kadinlarin diyabete yakalanma risklerinin %71 oraninda arttigini

    ve daha bircok konuyu dile getiriyorlar.

    Karbonhidrat dusuk beslenme konusundaki arastirmalar ve gelismeler Isvec gibi bir ulkenin gectigimiz aylarda ulusal beslenme politikasini DUSUK KARBONHIDRATLI bir diyete cevirmesini sagladi. Evet Amerika hala ayni diyette israr ediyor :) SBU (Isvec Saglik Teknolojisi Degerlendirme Konseyi) tarafindan dusuk karbonhidratli bir ulusal beslenmenin tercih edilmesinin sebeplerinden birisi su sekilde aciklanmis:

    "Bu beslenmeyle HDL ("iyi kolesterol") seviyesi artacak, LDL ("kotu kolesterol)"'den olumsuz etkiler gorulmeyecektir."

    Doktorunuzun tavsiyelerine uymanizi onermekle birlikte, doktorlarimizin onemli bir kisminin eski bilgilerle egitim gorduklerini ve bir kisminin yeni gelismeleri takip etmedigini aklinizdan cikarmayin. Seker tuketiminizi ve karbonhidrat aliminizi minimize edin ve saglikli yag tuketin. Bos karbonhidratlari vucudunuza sokmayin (kompleks dahi olsalar). En azindan vitamin, mineral ve lif acidan zengin olanlari (sebzeler) tercih edin. Kalori aliyorsaniz sagliginiza da dogru duzgun bir faydasi olmali. Light biskuvilerle, bugday gevrekleriyle, makarnalarla, ekmekle beslenmedi atalarimiz, ekmekle karin doyurdular sadece. Bunlar daha sonra icat ettigimiz yiyecekler, ayni margarin gibi. Kolesterolun saglikli bir insanda zaten dusuk olmamasi gerekli. Bunu iddia eden insanlar hala TAM yumurtanin sagliksiz bir besin oldugunu soyleyebilecek kadar bilimsel gelismelerden ve insan dogasindan kopmus durumdalar. Beslenmenizdeki saglikli yaglari arttirin. Kaliteli bir zeytinyagi alin (pisirmeyin). Tereyagi kullanin. Balik tuketin veya omega 3 destegi alin (keten tohumu konusunda tartismalar var). Omega 3-6 oranlamaniza dikkat edin. Bitkisel sivi yaglardan olabildigince kacin. Hidrojenize ve trans yaglari gordugunuz zaman daha hizli kacin. Supplementlerin ne gibi bir etkisi olur bilmiyorum ancak dogal olmadiklari icin onermemekle birlikte (mumkun olan en dogal takviyeleri tercih edin), icerigindeki karbonhidrat ve seker miktarlarina dikkat edin. Iyi calismalar.

    Kaynaklar:
    drperlmutter.com/cholesterol-setting-the-record-straight/
    thincs.org/
    ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/15673620
    huffingtonpost.com/dr-mercola/the-cholesterol-myth-that_b_676817.html
    chriskresser.com/the-diet-heart-myth-cholesterol-and-saturated-fat-are-not-the-enemy
    marlev.com/Cholesterol.htm
    foodandhealing.com/articles/article-cholesterol.htm
    cbn.com/cbnnews/healthscience/2012/october/cholesterol-myth-what-really-causes-heart-disease/
    sciencedaily.com/releases/2011/05/110505142730.htm
    dietdoctor.com/swedish-expert-committee-low-carb-diet-effective-weight-loss
     
    Son düzenleme: 18 Mart 2014
    Aranel ve panzer1699 bunu beğendi.
  5. vikingler
    Offline

    vikingler Üye

    Katılım:
    13 Nisan 2013
    Mesajlar:
    5
    Beğenileri:
    0
    Ödül Puanları:
    11
    Cinsiyet:
    Bay
    valla vinternatt içime serin serin sular serptin :) saolsın ..
     

Sayfayı Paylaş