Kalori hesabını asıl yapmalıyız?

Konusu 'Beslenme' forumundadır ve thekinger tarafından 20 Haziran 2014 başlatılmıştır.

Watchers:
Başlığı izleyen kişi sayısı 1 user .
  1. thekinger
    Offline

    thekinger Üye

    Katılım:
    24 Haziran 2010
    Mesajlar:
    639
    Beğenileri:
    78
    Ödül Puanları:
    38
    3 aydır fatsecret isimli programa yediklerimin kalorisini ve egzersizle harcadığım kaloriyi hesaplıyorum.
    Aylık ortalama 7700 kcal eksideyim.
    Program boy, yaş ve kilo durumuna ve hedefine göre alınması gereken günlük kaloriyi hesaplıyor ve onun üzerinden değerlendirme yapıyor.
    Yaş: 39, boy: 182 başladığımda kilo:81, şimdi: 72,8
    Hesaba göre almam gereken günlük kalori:2800 benim aldığım günlük kalori:1800-2000 civarında.
    Egzersizle yakılan kalori: 2200-2400 civarında.
    Tabi bu şekilde disiplinle kayıt altına almadan öncede beslenmeme dikkat ediyordum ama programın güzelliği heryediğini kayıt altına alman ve kaloriyi görebiliyor olman. Psikolojik olarak yüksek kalorili yiyeceklerden uzak tutuyor insanı :)
    Egzersiz programıma gelince: Haftada 6 gün idman yapıyorum. 3 er günlük idman ve arada bir gün dinlenme şeklinde. Çok ağır ve sert idman yapmıyorum. Fitness tarzında bir çalışmam var. Antremandan önce 15 dk ısınma bisikleti ve sonrasında 20 dk %3,5 eğimle 5,5 km/sa hızında yürüme bandında kardiyo yapıyorum. H.sonları sabahları 1-1,5 saat dışarda dağ bisikleti kullanıyorum.
    Yağlarımı yakmaya yakıyorum hatta göbek deliği ve çevresinde deri sarkması ve bir miktar yağ kaldı sanırım en zor bu kısmın hakkından gelmek zor olacak.
    Buraya kadar herşey gayet planlı gitti, Ancak: genel olarak küçüldüm. Pantolon bedenim 2 beden küçüldü. Önceden kemeri taktığım delikten bir delik geriye alıyorum ama yinede bol kalıyor. iki delik arasına bir delik açmak gerek :)
    Kollarım bacaklarım ve gmğüs kısmımda inceldi doğal olarak. Buna kas kaybı denirmi bilmiyorum. Kaslarım yerinde duruyor ama daha detaylı ama hacimsiz duruyor.

    Sormak istediğim soru şu; Kaloriyi harcadığımızdan az aldığımız sürece veya dengelediğimiz sürece ya kilo veriyoruz yada sabit tutuyoruz.
    Kaloriyi artırırsak yağlanmaya başlıyoruz. Yani bende öyle oluyor.
    Benim amacım bu yağların hepsini yaktıktan sonra biraz hacimlenmek ancak yeniden yağlanmak istemiyorum. Kısacası önce dibe vurup en baştan başlamak istiyorum. Karın ve göğüs blgesinde yağ yokken kollarımı ve bacaklarımı 1-2 cm kalınlaştırmak istiyorum. Fakat dediğim gibi kalori olayını nasıl yapmam gerektiğini bilmiyorum.
    Siz bunu nasıl başarıyorsunuz?
     

Sayfayı Paylaş