Kısa Biceps Yanılgısı

Konusu 'Vücut Geliştirme & Fitness' forumundadır ve novizenj tarafından 6 Ekim 2013 başlatılmıştır.

  1. novizenj
    Offline

    novizenj Üye

    Katılım:
    11 Aralık 2008
    Mesajlar:
    444
    Beğenileri:
    378
    Ödül Puanları:
    73
    KISA BİCEPS YANILGISI

    Şu sözü çok sık duyar oldum: Bicepslerim kısa. Nasıl aşağıya doğru uzatabilirim? Bunu söyleyenler genelde başlangıç seviyesindekilerdir. Bunun sebebi ileri seviye sporcuların bu duruma çare bulmaları, bicepslerini uzatacak hareketler yapmaları değildir. Kas hacmi arttıkça görüntü kendiliğinden değişir. Brachialis ve brachioradialis kaslarının büyümesiyle bicepsler daha uzun gözükür ve arka kolu tamamen doldurur. Yoksa ileri seviye sporculardan da benzer yakınmaları duyabilirdiniz. Çünkü çoğu aşağıda anlatacaklarımın farkında değildir.

    İşin Aslı
    Bicepslerimizi, dirseğe yaptırdığımız fleksiyon hareketi ile çalıştırırız. Bu harekette ana görev bicepsindir. Brachialis ve brachioradilalis sinerjist, bilek fleksörleri, ve trapezler ise stabilizer olarak harekete katılır. Ancak bu kasların tüm fiberleri aynı anda kasılmaz. . Vücut akıllıdır. Merkezi sinir sistemi, uygulaması gereken dirence yetecek kadar ve öncelikle hareket için mekanik avantaja sahip fiberleri çalıştıracak sinyaller gönderir. Buradan hareketle mekanik avantajı bicepsin alt kısmında bulunan fiberlere vermek suretiyle bu bölgeyi çalıştırabileceğinizi düşünebilirsiniz. Ancak böyle bir şey mümkün değildir. Çünkü biceps fiberleri kolumuz boyunca dikey olarak dizilmiştir. Bir kas fiberinin ya tamamen kasılacağı ya da hiç kasılmayacağı prensibinden hareketle anlayabiliriz ki bicepsin alt veya üst kısmını ayrı ayrı çalıştırmak mümkün değildir.

    Burada şu soru aklınıza gelebilir: Peki neden preacher curl yapıyoruz?
    Preacher curl hareketinde mekanik avantaj bicepsten brachialise geçer. Brachialis fiberlerinin büyük bir kısmı harekete katılır ve bu hareket bicepsten ayrı bir kas olan brachialisin özel olarak çalıştırılması içindir.
    Aynı şekilde hammer curl de bicepsin farlı noktalarını değil önkoldaki brachioradialis kaslarını çalıştırmak içindir.

    Bicepsim kısa diye yakınanlardansanız antrenörünüzün verdiği programa bağlı kalın ve sabırlı olun. Kas hacminiz arttıkça aslında olmayan probleminiz ortadan kalkacaktır. İyi sporlar.

    novizenj
     
    Son düzenleme: 6 Ekim 2013
    RoCCo2407, SnycnYcl, NumLock ve diğer 4 kişi bunu beğendi.

Sayfayı Paylaş