hangi besin hangi sorunu çözer

Konusu 'Beslenme' forumundadır ve mehmetanil tarafından 10 Eylül 2012 başlatılmıştır.

Watchers:
Başlığı izleyen kişi sayısı 1 user .
  1. mehmetanil
    Offline

    mehmetanil Üye

    Katılım:
    21 Şubat 2012
    Mesajlar:
    1.958
    Beğenileri:
    2.272
    Ödül Puanları:
    123
    Meslek:
    avukat
    Yer:
    Beşiktaş-İSTANBUL
    HANGİ BESİN HANGİ SORUNU ÇÖZER?


    Kaslarınız gelişmiyor mu? Yoksa dizleriniz mi ağrıyor? Belki de libidonuz düşüktür… Üzülmeyin, bütün sorunlarınızın çözümü besinlerde.
    Vücudunuz, sürekli bakım gerektiren devasa bir makine gibidir. 20’li yaşlar, vücudunuzun zirvede olduğu senelerdir. Tabii doğru beslenmezseniz, gerçek potansiyelinize asla ulaşamazsınız. 30’lu yaşlara geldiğinizde metabolik hızınız, yani 20’li yaşlarda yuvarladığınız dürümleri yakıp tüketmenizi sağlayan motor, her dört yılda yüzde bir oranında yavaşlamaya başlar. Tartıdaki kilonuz değişmese bile, her geçen gün biraz daha yağlandığınıza emin olabilirsiniz. Amerika’da yapılan bir araştırma, 40 yıl boyunca kilosu hiç değişmeyen erkeklerin, geçen her 10 yıl içinde 1,5 kilo yağ biriktirdiğini (yani 1,5 kilo kas kaybettiğini) gösteriyor. Kas kaybının başlıca nedeni, 30 yaşını geçtikten sonra testosteron seviyelerinizin her yıl yüzde bir oranında azalması. 40 yaşlarındaki erkeklerin yarısında ereksiyon bozukluklarının baş göstermesinin sebebi de bu. Tabii tek sağlık sorunlarınız testosteron kaybıyla sınırlı değil. 30’lu yaşlara geldikten sonra, büyük tansiyonunuz her 10 yılda dört puan yükselir. Birden fazla sorun bir arada karşınıza çıkmaya başlar. İşte biyolojik saatinizi geriye almanın formülleri…


    Sorun: Yüksek tansiyon
    Çözüm: Potasyum
    Erkeklerin bir kısmı sürekli olarak kaynama noktasına yakın bir noktada yaşar. Hollandalı araştırmacılar; obezite, hareketsizlik ve yüksek tuz tüketimi gibi belli etkenlerin dışında, çok az potasyum içeren beslenme alışkanlıklarının da yüksek tansiyona neden olduğunu ortaya çıkardı. Bu çalışmada, araştırmacıların tanımladığı düşük potasyum sınırı günlük 3500 miligramdı. Sıradan bir erkeğin aldığı günlük potasyum miktarı nedir, biliyor musunuz? Sadece 3100 miligram! O halde işte size reçete: Günlük yemek alışkanlığınıza yarım tabak fasulye, bir muz ve bir avuç kuru üzümü ekleyin. Her biri, aldığınız günlük potasyum miktarını 400’er miligrama yükseltir ve 3500 sınırını aşmanızı sağlar.


    Sorun: Seks isteğinde azalma
    Çözüm: Kuru yemiş
    Her gün iki avuç ceviz, fıstık veya badem yemeye başlayın. Araştırmalar tekli doymamış yağ (fındık ve fıstıkta bulunan yağlar) bakımından zengin bir beslenme alışkanlığına sahip olan erkeklerin, sağlıklı yağ tüketmeyen erkeklere kıyasla daha yüksek testosteron seviyelerine sahip olduğunu gösteriyor. Bu çerezler aynı zamanda (belden aşağısı da dâhil olmak üzere) tüm vücudunuzdaki kan dolaşımını geliştiren bir aminoasit olan arjinin bakımından da son derece zengin.


    Sorun: Prostat kanseri
    Çözüm: Selenyum
    Erkeğin ölümü seksten olmaz, ama seks hormonu salgılayan bezlerden olabilir. Harvard Üniversitesi’nde yapılan araştırma, yüksek selenyum seviyelerine sahip olan erkeklerin prostat kanserine yakalanma riskinin, düşük seviyelere sahip olanlara kıyasla yüzde 48 daha düşük olduğunu gösteriyor. Prostat kanseri riskini azaltmak için gereken selenyum miktarı günde 200 mikrogram. Bu miktarı alma konusunda mantar işinizi görebilir. Özellikle koyu renkli ve geniş şapkalı türlerden, yarım tabak pişmiş mantar 35 mikrogram selenyum içeriyor. Bu da günlük selenyum ihtiyacınızın yaklaşık yüzde 20’sini karşılayacaktır.


    Sorun: Zayıflayan kaslar
    Çözüm: Ton balığı
    Sıradan bir erkek 50 yaşına geldiğinde yaklaşık üç kilo kas kaybetmiş olur. Ağırlık çalışmanın yanı sıra, doğru beslenme programıyla bin bir güçlükle kazandığınız kaslarınızı koruyabilirsiniz. Bunun için ton balığını beslenme düzeninize ekleyin. Her bir dirhemi muhteşem bir protein kaynağıdır. Üstelik bu balıkta doymuş yağ bulmak imkansız. Daha iyi bir vücuda sahip olmak için, ABD’li fitness modeli Gregg Avedon’un tarifini dikkate alın: 150 gram ton balığını (konserve olarak değil, balıkçıdan alın) zeytinyağına bulayın. Üzerine bir tutam karabiber serpin. Balığı bu şekilde önceden ısıttığınız ızgaraya koyun. Her iki tarafını da 7-10 dakika kadar, orta derecede pişirin. Balığınız pişerken bir çorba kaşığı limon suyu, bir çorba kaşığı balzamik sirke, bir çay kaşığı esmer şeker ve iki çorba kaşığı suyu bir kapta karıştırıp 30 saniye mikrodalgada pişirin. Ton balığı hazır olduğunda, üzerine dökülecek sosu da hazır demektir.


    Sorun: Ağır gelen dambıllar
    Çözüm: C ve E vitamini
    Testosteron seviyeleri düştükçe, egzersiz sonrası kasların tam gücüne geri dönmesi için gereken süre de giderek uzamaya başlar. Bu durumdan muzdaripseniz, brokoli ve dolmalık biber yiyin. Her ikisinde de serbest radikallerin korkulu rüyası olan C ve E vitaminlerinden bol miktarda bulunur. Serbest radikaller egzersiz sonrası kasların kendini onarmasını

    Kaynak : beslenme ve diyet konferansı makalesi
     
    RaPPeRuA bunu beğendi.

Sayfayı Paylaş