Haftafa 1 gün atreman yaparak vücut geliştirilir mi?

Konusu 'Vücut Geliştirme & Fitness' forumundadır ve salvadore_xp tarafından 2 Haziran 2008 başlatılmıştır.

Watchers:
Başlığı izleyen üye sayısı: 3 üye.
  1. salvadore_xp
    Offline

    salvadore_xp Üye

    Katılım:
    25 Kasım 2007
    Mesajlar:
    1.113
    Beğenileri:
    527
    Ödül Puanları:
    123
    Meslek:
    Öğrenci
    Yer:
    İstanbul and Giresun
    Arkadaşlar, bu şekilde antreman yapan birkaç kişi tanıyorum. Vücutlarında bariz bir gelişme var diyemeyeceğim; ama sanki vücudunu koruyorlar gibime geliyor. Çünkü hacim kaybetme, kas kaybetme ; aslında kas alma da olmuyor gibi. Bu sporu insanlara tavsiye ettiğimde bana "ömür boyu antreman mı yapacağım" diyorlar. Ben de onlara 2-3 yıl yap vücudu; sonra haftada 1 gün antreman yaparak korursun diyorum. Haliyle haftada birgünle mevcut vücudu korumak kulağa hoş geliyor ve arkadaşlarıma da cazip geliyor.
    Ben haftada bir gün antreman yaparak ilerle kat edilip, edilmeyeceğinde kararsızım; ama mevcut kasların korunabileceğini düşünüyorum. Böyle bir antreman proglramı izlediğimizde en büyük problemin karın bölgesi olacağını düşünüyorum. Çünkü hafatda 1 defa abdominal çalışacağız. Ama beslenmemize dikkat ederek; yağlanmaya gitmezsek o da hal olur diye düşünüyorum.
    Fikirlerimde emin değilim; aynı şekilde abimi de gaza getirdim. Sizlerin ne düşündüğünü merak ediyorum.
    Sizce haftada bir antremanda vücut geliştiril mi, mevcut vücud korunur mu, yoksa öyle body bulding olmaz mı dersiniz?
     
    samet43414 bunu beğendi.
  2. Coleman Trebor
    Offline

    Coleman Trebor Üye

    Katılım:
    9 Haziran 2006
    Mesajlar:
    618
    Beğenileri:
    83
    Ödül Puanları:
    0
    Yer:
    Ankara
    Vücutta kaç bölgemiz var.Sayalım 9 tane çıkıyor.Omuz,kol,ön kol,sırt,gögüs,bel,kalça,bacak ve kalflar.Buna ek olarak bu bölgelerde kendi içinde bölünüyor. Örneğin gögüs için üst, alt , orta. Sırt için de üst alt. Bacakta quadriceps , hamstrings . Kol triceps , biceps. Karın , üst ve alt karın diye gidiyor. Her bölgeye 1 hareket bile girsen 3 er set bile olsa çok uzun bir antreman olur. Kaldı ki hacimine göre değişmekle beraber haftada 1 gün ile güç ve kilo kaybedersin. Aynı zamanda dikkat etsen bile yağlanma ihtimalin var.Çünkü yoğun antreman döneminde metabolizma kendini ona göre ayarlıyor.Kısacası tek antremanla bu iş olmaz. Bir antremanda bütün bölgeleri bitirmeye çalış 2 saatten uzun sürer antreman bitiremezsin.Over training e sebep bile olabilir.Haftada tek antremanla bu iş olmaz. Fakat , ben de düşündüm daha önce böyle bir döneme girsem acaba nasıl korurum diye 2 seferle belki olabilir çok hacim yoksa.Örneğin 1. gün gögüs-biceps-ön kol-karın 2.gün Sırt-triceps-omuz-calf -karın. 3 er setten olur. 1.gün antreman göğse 3, biceps 1, önkol 1, bacak 2 , karın 2 hareketi 2.gün sırt 2 ,triceps 1, omuz 2, calf1 , karın 2 hareketi . Bu antreman da çok iyi olmamakla idare edebilir gibi düşünüyorum. Yinede bu sporcunun hacmine bağlı.
     
  3. fırtına
    Offline

    fırtına Üye

    Katılım:
    25 Ocak 2006
    Mesajlar:
    49
    Beğenileri:
    3
    Ödül Puanları:
    0
    Merhaba salvadore_xp bu konuda uzman degilim amatörüm diyebilirim ama bu konuda benim düsüncem pek olumlu yönde degil bence hafta da 1 kez antreman yapip da kaslari korumak zor gibi geliyor bana ama 2 kez olumlu geliyor bana misal Pazartesi Cuma günleri yapilsa ve geri kalan günlerde ise biraz kardio yapilsa olur diye düsünüyorum tabiki beslenmeyi bu durumda cok saglam tutmak lazim benim görüsürüm.

    Saygilar
     
    salvadore_xp bunu beğendi.

Sayfayı Paylaş