göğüs ve omuz ilişkisi

Konusu 'Vücut Geliştirme & Fitness' forumundadır ve xxx_ tarafından 26 Ocak 2013 başlatılmıştır.

Watchers:
Başlığı izleyen üye sayısı: 5 üye.
  1. xxx_
    Offline

    xxx_ Üye

    Katılım:
    17 Ağustos 2010
    Mesajlar:
    14
    Beğenileri:
    5
    Ödül Puanları:
    13
    şimdi ben 1. gün göğüs-biceps, 2. gün omuz triceps çalışıyorum. başladığım günden bu yana hemen hemen bu şekilde yapıyorum. yalnız şöyle bir şey var ki göğüs çalıştığım günün ertesinde göğüslere dokunduğum zaman hissettiğim bir kas ağrı oluyor ama ön omuz ise göğüsten daha çok ağrıyor. bu da doğal olarak omuzda, özellikle press hareketlerinde ağırlıkların düşmesine neden oluyor. örneğin en son military presste normalde kaldırdığımın 10 kilo düşüğünü ancak kaldırabildim çünkü önceki gün göğüs antrenmanından kalan ciddi bir ağrı var.

    hatta şöyle söyleyeyim göğüs çalıştığım günün ertesindeki ön omuz ağrısı, omuz çalıştığım günün ertesindeki ağrıdan daha fazla oluyor.

    yani normalde olması gereken bu mu yoksa ben de mi gariplik var?
     
  2. Apotheosis
    Offline

    Apotheosis Üye

    Katılım:
    27 Mayıs 2012
    Mesajlar:
    87
    Beğenileri:
    16
    Ödül Puanları:
    0
    Yer:
    izmir
    bence göğüs ve omuz programları arasına 1 gün ara koy ertesi gün direk geçme hem omuz kasların dinlemiş olur eğer şimdiki gibi devam edersen omuzların yenilenecek vakit bulmadığı için kas kaybı yaşanabilir
     
  3. nitrococuk
    Offline

    nitrococuk Üye

    Katılım:
    27 Aralık 2010
    Mesajlar:
    484
    Beğenileri:
    447
    Ödül Puanları:
    0
    * 1. ve 2. gün arasında en az 24-48 saatlik bir ara var değil mi ?

    * Ön omuzundaki kas kırgınlığı, kaldırdığın kiloları etkiliyorsa iki programın arasındaki boşluğu arttır. Yanlış anlaşılma olmasın, hissettiğin kas kırgınlığı çalışmaman için bir engel değil ancak kaldırdığın kiloları bu denli etkiliyorsa programı bir daha düzenle.

    * Göğüs çalışması sonrası ön omuz kaslarında kırgınlık (DOMS) normal bir durum. Fakat, göğüs egzersizlerinin formlarının iyi olduğuna emin ol. Yanlış uygulanan hareketler ön omuzların normal çalışacağı seviyenin daha üstünde çalışmasına neden olur.

    * Göğüsten sonraki gün ön omuzlarda hissettiğin ağrının, omuz günlerinden sonraki hissettiğin ağrıdan fazla olmasının sebebi büyük ihtimal göğüs günündeki çalışmanın şiddetinden ve 'compound' hareket yoğunluğundan kaynaklıdır.

    * Normal mi, gariplik mi var ? Bilmiyorum, sana bağlı. Bende kas kırgınlığı olsa dahi kaldırdığım kilolar etkilenmiyor. Vücut kapasitenle alakalı olabilir. Gerekliyse , programını değiştir.
     
    xxx_ ve khephnes bunu beğendi.
  4. mr_dblue
    Offline

    mr_dblue Üye

    Katılım:
    5 Eylül 2012
    Mesajlar:
    1.131
    Beğenileri:
    1.363
    Ödül Puanları:
    123
    Çok büyük bir ihtimalle göğüs hareketlerini (özellikle yapıyorsan fly) yanlıs yapıyorsun.
    Forumda bench press rehperi var bir göz at istersen.
    Hissettiğin ağrı eklem ağrısı büyük ihtimalle.
     
    Ocensers bunu beğendi.
  5. el-nino
    Offline

    el-nino Üye

    Katılım:
    12 Şubat 2012
    Mesajlar:
    46
    Beğenileri:
    19
    Ödül Puanları:
    0
    Omuzla göğüs ya aynı gün ya da 2 gün arayla çalıştırılmalı...
     

Sayfayı Paylaş