Enteresan Bir Durum :)

Konusu 'Vücut Geliştirme & Fitness' forumundadır ve bombaci mulayim tarafından 13 Kasım 2005 başlatılmıştır.

  1. bombaci mulayim
    Offline

    bombaci mulayim Üye

    Katılım:
    22 Ekim 2005
    Mesajlar:
    12
    Beğenileri:
    0
    Ödül Puanları:
    0
    Meslek:
    inşaat mühendisi
    Yer:
    istanbul
    selamlar.bende dha önce kimsede görmediğim bi durum var.incline da,bormal bench pressten daha fazla ağırlk kaldırıyorum.bench presste tek tarafa 23-25 kg ,8 tekrar yapabiliyorum,ama inclineda 27 kg ,8 tekar çıkartabiliyorum.programa başlarken de ilk hareketim bench press,ardından incline giriyorum..
    etrafımda inclineda 27-30 kg(tek taraf) yapan insanlar benchte 40 kg civarında çalısıyorlar.bunu nasıl düzeltebilirim?
     
  2. EyeSeeYou
    Offline

    EyeSeeYou Özel Üye

    Katılım:
    5 Nisan 2005
    Mesajlar:
    509
    Beğenileri:
    242
    Ödül Puanları:
    0
    Re: enteresan bi durum..:)

    incline bench press, üst göğüsü hedefleyen bir egsersiz...ve üst göğüs, orta(ana) göğüsten daha küçük....bundan dolayı da,üst göğüs güç olarak daha zayıf ana göğüsten...bu sebeple genelde incline presste kaldırılan ağırlıklar bench presstekinden daha az oluyor ve göğüs antremanlarına incline ile başlanması tavsiye ediliyor,önce düz bench press ile başlayıp da incline pressi azalmış enerjiyle yapmamak için ...her ne kadar, "incline presste daha az kaldırılır" türünde kesin bir kural-durum olmasa da,istisnai olarak nadiren de olsa(üst göğüs genetiğiniz daha güçlü ise) bu olabilir...incline pressi doğru formda yapıp yapmadığınızı kontrol edin...bench'in gerekli yükseklikte olup olmadığını kontrol edin (30 derece civarı olmalı, çok yükseltilmişse omuzlara,çok alçaltılmışsa orta ve alt göğüse kayar etki)...ya da başka bir sebebi de olabilir,bunların dışında,mesela dinlenme süreniz daha uzunsa incline pressten evvel...incline ile düz arasındaki kg farkınız çok aşırı değil...belki de benchi doğru yapmıyorsunuzdur(bundan dolayı yüksek kaldırabilecekken az kaldırıyorsunuzdur)...
     
  3. bombaci mulayim
    Offline

    bombaci mulayim Üye

    Katılım:
    22 Ekim 2005
    Mesajlar:
    12
    Beğenileri:
    0
    Ödül Puanları:
    0
    Meslek:
    inşaat mühendisi
    Yer:
    istanbul
    hmm.tesekkür ederim
     
  4. baris
    Offline

    baris Özel Üye

    Katılım:
    10 Ekim 2005
    Mesajlar:
    624
    Beğenileri:
    535
    Ödül Puanları:
    0
    Meslek:
    üniversite ogr.
    Yer:
    ankara
    25 le 27 arasında cok buyuk bı fark yok bence bu normal sayılabilecek bı durum..bu durumu nasıl duzeltebilirim demissin,sonucta ust goguste fazla kaldırman bir ozur diil,duzeltmeni gerktirecek bir durum yok..hangi hareketi daha iyi yaptıgın veya kac kıloyla calıstıgın onemli diil,egerki ust gogus gelisimin genel gogus gelisiminin onunde gidiosa ozaman hareket uzerinde dusunebilirsin..son olarak ust gogusu cok iyi ,bench ide kotu bastıgına sartlamıssan kendini,psikolojik olarak bu olay hep bu sekilde surecektir,dedigim gibi iki hareketide duzgun icra ettigin taktirde ortada sorun yoktur
     

Sayfayı Paylaş