Ektomorf bedenle savaş

Konusu 'Yeni Başlayanlar Bölümü' forumundadır ve Hakan_kaan tarafından 28 Temmuz 2016 başlatılmıştır.

Watchers:
Başlığı izleyen üye sayısı: 2 üye.
  1. Hakan_kaan
    Offline

    Hakan_kaan Üye

    Katılım:
    28 Temmuz 2016
    Mesajlar:
    2
    Beğenileri:
    0
    Ödül Puanları:
    1
    Cinsiyet:
    Bay
    İyi günler 35 yaşındayım ve ektomorf bir bedene sahibim. 193 boy 60 kilo oldukça zayıf ve inceyim kollar bilekler vs çok ince. Vücut geliştirme ile uğraşarak kilo alabileceğimi biliyorum ve evime 30 kğ dambıl set, bir barbell ve bench sehbası aldım. Hareketleri internetten takip ederek uyguluyorum. Beslenme olarak günde sadece 1-1,5 öğün yiyordum. Bir gainer aldım ve 15 gündür kullanıyorum. Beslenmeme de tam olmasa da biraz özen göstermeye gayret ediyorum. 15 günde 60 kilodan, 65 kiloya ulaştım. Sanırım boyuma göre kilom çok düşük olunca kilo almam bu yüzden hızlı oldu. Hoş aldığım 5 kilo kendini belli bile etmedi vücudumda, sanırım öncelikle boşluklar doldu :).

    Ben gainer kullanarak hata mı yapıyorum acaba çünkü iştahım yok denecek kadar az ve günde 5-6 öğün yemek yemem imkansız gibi. Biraz evde çalışıp yani az da olsa biraz şekle girip buna salonda devam etme düşüncesindeyim. Az tekrar ve kaldırabileceğim maksimum ağırlıkla çalışıyorum. Acaba ne kadarlık bir zaman diliminde aynaya bakığımda vücudumda gelişme göremezsem, birşeyleri yanlış yapıyorsun diyebilirim kendime.

    Bu gerçekten garip geliyor insana... çalışıyorsunuz çalışıyorsunuz ama kolunuza, göğüsünüze baktığınızda biraz sıkılaşma ve ağrıdan başka birşey göremeyince. "Ya ben boşuna uğraşıyorum, boşuna vaktimi harcıyorum bu iş sanırım olmayacak" gibi düşüncelere kapılıyorsunuz. Bunun için soruyorum ne kadar bir zaman zarfında aynaya baktığımda "Evet bak işte olmaya başladı, boşuna uğraşmamışım" diyebilirim. 15-20 günde birşeyler belirecek demiyorum vücutta tabiki de bunun ortalama süresi nedir?

    Teşekkür Ederim.
     
  2. respect2us.23
    Offline

    respect2us.23 Üye

    Katılım:
    17 Temmuz 2016
    Mesajlar:
    313
    Beğenileri:
    130
    Ödül Puanları:
    43
    Cinsiyet:
    Bay
    Meslek:
    Academy of Nutrition and Dietetics
    Gelişim konusunda daha tecrübeli arkadaşlar bilgi vereceklerdir diye düşünüyorum. Gainer ve beslenme konusunu görünce yazmak istedim. Boya göre vücut ağırlığını değerlendirirken beden kütle indeksini kullanıyoruz. Şu an ki vücut ağırlığınızde beden kütle indeksiniz 17.5 yani çok zayıfsınız ve risk altındasınız. BKI değeri 20-24.9 arası normal kabul edilmekte. Buna göre min 75 kg olmanız gerekiyor.
    Kilo almak için gainer kullanmanız yanlış değil ama besinlerle kaloriyi artırsanız daha iyi olurdu. Çünkü gaineri istediğiniz kiloya ulaşana kadar kullanmak zorunda olacaksınız. Günde 5-6 öğün konusuna gelince düşük ağırlıklı anoreksiyalı bireylere ya da uzun süre aç kalmış bireylere aniden yüksek kaloriler verilmez çünkü "refeeding sendromu" dediğimiz durumla karşılaşılabilir. Bunun yerine düşük kalori ile başlanır ve zamanla kalori artırılır. İhtiyacınız olan kaloriyi alırsınız örneğin ilk 1 hafta, sonra 200-300 kalori artırılır ve daha sonra yine kalori artırmalar devam eder. Bu süreçte hacmi az, yemesi keyifli besinlerin tüketimi önerilebilir. Mesela tahin-pekmez gibi yoğun enerji içeren yiyecekler, dondurma gibi besinler ile hem enerji sağlanır hem iştah artırılır. Ayrıca tiamin yani B1 vitamininin iştah üzerinde olumlu etkileri vardır. Multivitaminler ya da doğrudan tiamin kullanımı düşünülebilir. Hedeflediğiniz ağırlığa ulaşırsınız umarım :)
     
  3. Hakan_kaan
    Offline

    Hakan_kaan Üye

    Katılım:
    28 Temmuz 2016
    Mesajlar:
    2
    Beğenileri:
    0
    Ödül Puanları:
    1
    Cinsiyet:
    Bay
    Teşekkürler
     

Sayfayı Paylaş