Ceviz depresyona iyi geliyor

Konusu 'Beslenme' forumundadır ve saydam tarafından 22 Haziran 2006 başlatılmıştır.

  1. saydam
    Offline

    saydam Özel Üye

    Katılım:
    4 Eylül 2004
    Mesajlar:
    7.079
    Beğenileri:
    1.905
    Ödül Puanları:
    0
    Meslek:
    serbest
    Yer:
    Academic Sport Center
    ANTALYA(İHA) - Dengeli beslenmenin insan vücudu için önemine dikkat çeken uzmanlar, sonbaharda bollaşan cevizin depresyonun ilacı olduğunu belirtti.

    Uzmanlar, her mevsimin kendine özgü sebze ve meyveleri olduğunu açıklayarak, "Zira doğa, besinler konusunda da çok özel bir dengeye sahip. Bizim de kışın kilo almamamız için sebze ve meyvelerden en doğru biçimde faydalanmamız gerekiyor. Söz gelişi, sonbaharda bollaşan ceviz depresyona iyi geliyor. Eylül ayı, taze fındık ve ceviz gibi yağlı tohumların çıktığı, bol bulunduğu bir aydır. Bu besinler Omega 3 ve B vitamini yönünden zengindirler ve kışın görülen depresif ruh haline iyi gelirler. Bu tür yağlı tohumların kalori değerlerinin çok yüksek olduğu unutmamalı ve hepsinden düzenli olarak az miktarlarda yenmeli. Mevsiminde çıkan sebze ve meyveleri daha sık tüketirsek ve arada sırada mevsim dışı ürünlere yönelirsek, çok büyük bir sorun yaşamayız" dedi.

    Uzmanlar, insan vücudunun yeni mevsime uyum gösterdiğini ifade ederek, "Bu noktada yeterli ve dengeli beslenmenin devreye girmesi gerekiyor. Her öğünde et, süt, sebze, meyve, tahıl ve yağlardan her birini ihtiyacımız kadar tüketmeliyiz. Kilo vermek, öncelikle bir disiplin işidir. Kısa sürede ve yanlış diyetlerle kilo vermek çözüm değildir. Önemli olan, yeni bir beslenme alışkanlığı kazanmak ve böylece, devamlı kilo alıp vermemek. Kilo sorununuzu çözmek için acele etmeyin, sadece doğru beslenme alışkanlığı kazanmaya çalışın" diye konuştu.
     
  2. ZOE
    Offline

    ZOE Üye

    Katılım:
    13 Haziran 2006
    Mesajlar:
    14
    Beğenileri:
    0
    Ödül Puanları:
    0
    Meslek:
    BANKACI
    Yer:
    ISTANBUL
    depresyona ya da sinir gerginligine ceviz iyi gelir dogrudur cunku b vitamini icerir..zaten b grubu vitaminler genellikle strese karsi ve enerjik hissetmek icin gereklidir..
    B grubu vitaminleri şöyle sıralandırabiliriz:
    B1(Thiamine)
    B2 (Riboflavin)
    B3 (Niacin)
    B5 (Pnathothenic asit)
    B6 (Pyridoxine)
    B12 ( Cyanocobalamin)

    B1: Karbonhidratlarin enerji üretimi, beyin fonksiyonlari ve sindirim sistemi icin gereklidir. VUCUDUN PROTEİNLERİ KULLANABİLMESINI SAGLAR. Bugday, baklagiller, ispanak, ceviz, badem, findik, esmer princ, yulaf, misir da bulunuyor. Bu vitaminin eksikliginde kaslarda hassasiyet goruluyor, konsantrasyon guclugu, kabizlik, hafiza zayifligi goruluyor.

    B2 : Karbonhidrat, protein ve yaglardan enerji ureimi icin gereklidir. VUCUTTAKI ASIT ORANINI DUZENLER. Sut ve sut urunleri, karaciger, bobrek, mantar,cerealler, badem ve yesil sebzelerde bulunuyor. eksikliginde gozlerde yanma bulaniklik, parlak isiklara karsi hassasiyet, cilt sorunlari,dudaklarda catlaklar gorulebilir.

    B3: Enerji uretimi, beyin fonksiyonlari ve cilt sagligi icin gereklidir. Kan sekerini dengeler, kolestrolu dusurur. Sindirim sistemine faydalidir.Karaciger, bobrek, balik, tavuk, hindi, ekmek, cerealler, mantar, baklagiller, fistik, findik, ceviz, badem, bira mayasi, esmer pirinc, esmer makarnada bulunur. Eksikliginde enerji azligi, ishal, uyku bozuklugu, bas agrisi, bellek zayifligi, gerginlik,depresyon,dis eti kanamalari, sivilce gibi cesitli cilt sorunlari gorulebilir.

    B5: Besin ve sinirler icin gerekli. Strese karsi hormonlarin yapiminda etkilidir. Karaciger bobrek, yumurta, bugday, mantar, baklagiller,fistik, ceviz,domates, avakado,kerevizde bulunur. EKSIKLIGINDE KAS SEGIRMELERI, KRAMPLAR, AYAKLARDA YANMA HISSI, konsantrasyon bozuklugu, gerginlik, enerji azligi gorulur.

    B6: Protein sindirimi, beyin fonksiyonlari, hormonlarin üretimi icin gerekli. depresyona karsi etkili, alerjik reaksiyonlari engeller. bugday, baklagiller, karaciger, ispanak, bamya, fasulye, pancar, badem, ceviz, findik,yulaf misirda bulunur. Eksikliginde kaslarda hassasiyet ve gucsuzluk, cabuk kizma, hafiza zayifligi gorulur.

    B12: PROTEIN KULLANIMI,DNA sentezi, enerji uretimi ve sinirler icin gereklidir. Kanda oksiyenin tasinmasinda yardimcidir. Sigara dumani ve diger zehirlerle savasta onemli rolu vardir. Karaciger, bobrek, tavsan ve koyun eti, tavuk, hindi, sardalya, ançuez, somon, ton, uskumru gibi yagli baliklar, yumurta ve peynirde bulunur.

    sonuc olarak, B vitaminlerinin beslenmemizdeki rolu cok buyuk, spro yaparken kendimizi iyi hissediyoruz cunku kaslarimiz calisiyo, enerji tuketiyoruz enerjik hissediyoruz kendimizi..Bunun yaninda aldigimiz protein ve karbonhidratlarin enerjiye donusebilmesi icin eksik edilmemesi gereken seylerdir vitaminler..
     

Sayfayı Paylaş