cardiovaskuler calısma...

Konusu 'Vücut Geliştirme & Fitness' forumundadır ve StRoNgMaN tarafından 26 Ağustos 2006 başlatılmıştır.

Watchers:
Başlığı izleyen kişi sayısı 1 user .
  1. StRoNgMaN
    Offline

    StRoNgMaN Yeni Üye

    Katılım:
    18 Eylül 2005
    Mesajlar:
    462
    Beğenileri:
    73
    Ödül Puanları:
    0
    Meslek:
    sporcu
    Yer:
    istanbul
    Cardiovaskuler Çalışma :

    Cardıovasküler çalışma tarzı,aerobik aktivite türlerini içerir.Aerobik egzersizler daha önce belirttiğimiz gibi; yürüyüş ve koşu,yüzme,bisiklet,step,aerobik,paten kayma,kayak v.s.dir.
    Aerobik egzersizde amaç; kalp atım sayısını faydalı atım frekansına getirmek ve bu ulaşılan noktayı uzun süre korumaktır.Bu da maksimum kalp atım sayınızın %50 ile %85'i arasındaki alandır.

    Aerobik egzersizlerin, kalori yakma ve kilo düşmeyi gerçekleştirmek dışında şu faydaları vardır:
    · Kalbi ve akciğerleri güçlendirme.
    · Stresi giderme,
    · Uzun süre yapıldığı takdirde yağsız veya çok az yağ oranına sahip bir kas kitlesi sağlama ve vücut yağı oranını azaltma,
    · Enerji düzeyini arttırmak.

    Egzersiz genişliği ve yoğunluk düzeyi, amaçlarınız ve kendi fitness düzeyinize bağlıdır
     
  2. mixtape
    Offline

    mixtape Üye

    Katılım:
    13 Haziran 2005
    Mesajlar:
    87
    Beğenileri:
    3
    Ödül Puanları:
    0
    Meslek:
    öğrenci
    Yer:
    malatya
    Cardio

    %85 lik çalışma ortamına girersen cardiodan çıkar ve süratte devamlılığa gerer. Sedanter insanların cardio yaparken dikkat etmesi gdrekenler kalp atımını 120 nin altına düşürmemeleri gerekir ve en az 12 dakikadan aşağı bir çalışma ortamında bulundurmaları gerekir. Hareketin temposu artarsa vücutta kullnılan yakıt sistemi değişir ve yağlar yerine karbonhidratları yakmaya başlarsın asıl amaç yağlardan yararlanarak enerji sistemini oksijenli olarak devam ettirmektir. Aslında tavsiye edilen bir kardio çalışma en az 12 dk dakika olmalıdır 30 dk devam ettirmek çok iyi olur bisiklet yada koşu bandı kapalı alanlarda imkan yoksa düz bir alanda koşmak yeterlidir.



    -------------------------------------------------------------------------------------
    Kondisyonerlik Benim İşim Ve işimi seviyorum
     
  3. Fifty
    Offline

    Fifty Üye

    Katılım:
    7 Eylül 2006
    Mesajlar:
    10
    Beğenileri:
    7
    Ödül Puanları:
    0
    Re: Cardio


    Bana burda bir parodox var gibi geliyo. Cardiyo saglik icin iyi fakat yag yakmak icin kotu bir sey anlamina mi geliyo bu? Ben gun asiri cardiyo yapiyorum ve idmanim o gun 40 dakka suruyo (10 dakka yuksek tempo 2 dakka dinlenme 10 dakka yuksek tempo 2 dakka dinlenme seklinde...) acayip yoruluyorum fakat gucum tukenmiyo belki bi 2 saat sonra tekrar yaparim ama gunde 40 dakkayi gecmesin dedikleri icin yapmiyorum.

    Ama bakiyorum etrafa kilo vermek isteyen herkes dusuk tempo massallah 2 saat kosuyolar hangisi daha dogru?

    Yoksa o insanlar 1 kilo kas 1 kilo yag totalde 2 kilo verirken ben 750 gr yag mi kaybediyorum?
     
  4. mserkant
    Offline

    mserkant Üye

    Katılım:
    2 Nisan 2008
    Mesajlar:
    12
    Beğenileri:
    2
    Ödül Puanları:
    0
    Ooof of insanın kafası karışıo valla şimdi bu ilk 12 dk dan sonra ne kadar uzun okadar iyi denio sonrada 40 dk yı geçmesin denio açıkçası ben 7-7.5 km hızla 1 saat yürüyorum sabahları haftanın 3 günüde salonda önce 15 dk 7km hızla yürüyorum temel ağırlık programından sonra 30-45 dk gene aynı hızlarda yürüyorum. 1 ayda 7 kilo verdim. şimdi ben naapıyım bu sabah ve salondaki kardio egzersizimi 1 sattten 40 dk yamı düşüriyim kalbim 130-140 arası atıo hiç tempoyu bozmuyorum özellikle sabahları deli olucam bu işin dorusu nedir konularu okudujkça hem öreniyorum hem kafam karışıo......
     

Sayfayı Paylaş