Alkol planı varsa idman,beslenme ve uyku nasıl şekillendirilmeli?

Konusu 'Beslenme' forumundadır ve jimraynor tarafından 14 Ağustos 2011 başlatılmıştır.

Watchers:
Başlığı izleyen üye sayısı: 5 üye.
  1. jimraynor
    Offline

    jimraynor Üye

    Katılım:
    30 Kasım 2007
    Mesajlar:
    1.467
    Beğenileri:
    958
    Ödül Puanları:
    123
    Meslek:
    Endüstri Mühendisi
    Yer:
    Antalya
    Merhaba arkadaşlar sitedeki tüm alkol konularını gözden geçirdim ama aradığım sonucu bulamadım. Hep ben şöyle içiyorum ben böyle içiyorum mesajları olmuş.
    Konuyu açmamın nedeni dün ki alkol alımım. Onu en altta açıklayacağım. Önce sorumu sormak istiyorum.

    Gece çok içme planımız olduğu durumlarda kas yıkımını en aza indirip anabolik süreci maksimuma çıkarmak için neler yapmalıyız.

    Mesela alkolden sonra yatarken casein protein almak
    Alkolden sonra glutamine almak.
    ERtesi sabah bcaa almak.
    Ertesi gün idman yapmamak.
    İçeceğimiz gün idman yapmamak.

    Ertesi sabah kahvaltı sonrası veya öncesi glutamine almak.
    Ertesi sabah kahvaltı sonrası multivitamin almak.
    Ertesi gün alkolü bünyeden iyice atmak için cardio yapmak.

    Ertesi gün veya içeceğimiz gün aşırı dehidrasyonu önlemek için aşırı su içmek.
    Alkolle protein sentezi azalacağı için alkoldan önceki veya sonraki öğünlerdeki protein miktarını arttırmak.

    Mesela forumda bir konuda okudum. O gece alkol alacaksanız kesinlikle idman yapmayın diyor. Yani off günün sonunda alkol alın diyor. E zaten ertesi günde çok kötü durumda olacağımız için 2 gün off vermiş olacağız.

    Bu konuyu tartışmak istedim. Ayda bir alkol hayatım var. Ama içince gerçekten çok içiyorum.

    Dün yaptığıma gelirsek;

    Dün yine ağır bir göğüs sırt ön bacak idmanı yaptıktan sonra çok sağlam 1 gainer ve protein tozu 1 saat sonra tavuk pilav, ondan 2 saat sonra da tavuklu bir salata yedikten sonra bir gece kulübünde 6 büyük bardak vodka enerji içtikten ve tabii ki aşırı hareketli kopkoptan sonra gece 4te uykuya daldım. Sabah kollarım ve kemiklerimde çok fazla sızı ve acı vardı. Resmen vücudumun bana isyan ettiğini anladım. Cumartesi gecesi çok fazla alkol alımımı bileceğim için pazar zaten off verecektim. Off öncesi alkol alırsam çok fazla bişey olmaz diye düşündüm.


    Bu gibi durumları telafi etmek için neler yapmak lazım.Ben ne yaptım?

    -Enerji içeceğimi bildiğim için saat 10daki öğünümde ekmek ve kompleks karbonhidrat yerine salata tükettim. Gece enerji içeceğinden aşırı karbonhidrat alacağımı bildiğim için.
    -Gece casein içmek planımda vardı ama midem o kadar kötüydü ki hiçbirşey yapmadım. Yani son proteinli öğünüm 10da yemiş olduğum tavuk ızgara ve salataydı. Yanlış mı yaptım.
    -Sabah kalktığımda yıkımı azaltmak için 5 gram bcaa alıp üzerine kahvaltı yaptım. kan şekerim aşırı düşmesin diye simitli sağlam proteinli bir kahvaltı yaptım. Kahvaltıdan sonra da şimdi 1 multivitamin + 5 gr glutamine düşünüyorum.
     
    Son düzenleme: 14 Ağustos 2011
    sert bunu beğendi.
  2. sert
    Offline

    sert Üye

    Katılım:
    22 Temmuz 2011
    Mesajlar:
    5
    Beğenileri:
    1
    Ödül Puanları:
    0
    iyi bir konuya değinmişsin ve antreman haricinde bence gayet iyi yapmışsınthums:
     
  3. tribio
    Offline

    tribio Üye

    Katılım:
    12 Aralık 2010
    Mesajlar:
    4
    Beğenileri:
    0
    Ödül Puanları:
    11
    Bir kişi mi cevap vermiş bu konuya!!
     
  4. doxux
    Offline

    doxux Üye

    Katılım:
    14 Mart 2011
    Mesajlar:
    2.723
    Beğenileri:
    2.788
    Ödül Puanları:
    123
    Ayda 1 alkol alıyorsan herhangi bir plan yapmana gerek yok, dikkate değer bir kas kaybı yaşamazsın. Haftada 3 gün çalışan birisi için en uygun gün 2 günlük off günlerin ilki olur. Haftada 4 gün çalışıyorsan her türlü antrenmanınla çakışacaktır, izleyen antrenmanı hafif yapabilirsin. Günlük proteinini ve kalorini alkolden birkaç saat önceden tamamlarsan ve alkolün yanında veya arkasına bir şey yemezsen yağ depolaması da minimum olacaktır, kas kaybı da olmayacaktır.
     

Sayfayı Paylaş