130 KG 1.85 Boy - Zayıflama

Konusu 'Beslenme' forumundadır ve Eliwalach tarafından 1 Temmuz 2015 başlatılmıştır.

Watchers:
Başlığı izleyen üye sayısı: 4 üye.
  1. Eliwalach
    Offline

    Eliwalach Üye

    Katılım:
    1 Temmuz 2015
    Mesajlar:
    5
    Beğenileri:
    0
    Ödül Puanları:
    1
    Cinsiyet:
    Bay
    Merhabalar,

    Konuyu doğru yere açtığımı düşünüyorum ama yanlışta olabilir güvenemiyorum :)

    Henüz üye oldum herkese selamlar, iyi forumlar.

    130 Kilo ve 1.85 boyundayım yaşım 23 Çapa/İSTANBUL'da oturuyorum ve FİTSLİM isminde bir spor salonuna kayıt yaptırdım dün akşam, benim öğrenmek istediğim kayıt sırasında salonun diyetisyeni bana 4-5 farklı protein yazdı bunları almam gerektiğini ve almazsam kiloyu kastan verdiğim zaman vücudumun kaldırmayacağını ve iskeletimin biçimsizleşeceğini söyledi, buda beni korkuttu öncesinde bir spor geçmişim olmadı ciddi olarak. Ancak 23 yaşında olup 130 kilo olduğumu geçte olsa farkettim ve spor salonuna yazılmam bu şekilde oldu aynı zamanda birde diyet programı hazırlayıp uygulayacağım bunun için ekstra bir öneriniz varsa dinlemekten memnun olurum. İç yağlanmam %2 olması gerekirken %14 çıktı onun içinde ekstra takviyeler verdi hiç birini almadım güvenemedim ve ayrıca çokta pahalı geldi, bunları kullanmadığım taktirde diyetisyenin bahsettiği gibi bir durum ile karşılaşır mıyım ? Profesyonel olarak bu işle ilgilenen kişilerden destek ve bilgi almak beni mutlu edecek. Bunun dışında benim için yapacağınız her türlü öneri veya eleştiri benim çok işime yarayacaktır, dediğim gibi ilk defa spor yapacağım ve zayıflamayı ciddi olarak düşünüyorum.

    Tekrar selamlar, iyi forumlar.
     
  2. snrgndr
    Offline

    snrgndr Üye

    Katılım:
    20 Ağustos 2012
    Mesajlar:
    279
    Beğenileri:
    65
    Ödül Puanları:
    38
    Cinsiyet:
    Bay
    *Vücudunun kaldırmaması gibi bir durum tam olarak yok. Evet protein destekli bir diyet vermiştir , kas kaybı yaşamamanı istiyordur. Verdiğin kiloları yağdan vermediğin takdirde hiçbir zaman aynadaki görüntün seni tatmin etmez , vücut yağ oranı!
    Diyetisyenin demek istediği , eğer verdiğin kiloları kas kaybı ile verirsen ; iskelet sistemine daha fazla yük binecektir. Bu da eklemlerde küçük aşınmalar ile başlayarak zamanla ağır durumlarda (ki bu ancak ekstrem ötesi veya bir kemik hastalığın da eşlik ediyorsa meydana gelebilir) kemiklerinde kırılmalara , eğilmelere sebep olabilir. Yine de şahsi kanaatim protein alımına her ne kadar dikkat etmesen de böyle bir durum yaşamanın zor olduğu. 23 yaşındasın gençsşin ; bu güne kadar iyi beslenmişsin ki 130 kilogramsın :) (kemik gelişimin iyidir) ; kilo verirken yalnızca diyet değil spor da yapacaksın... Bu nedenle korkman gereken bir durum olduğunu düşünmüyorum.
    Unutmaman gereken de şu ki iskeletindeki bir eğikliği , eklemlerindeki bir aşınmayı bir şekilde tedavi edebilirsin. Gerek fizik tedavi , gerek medikal ilaçlar bunu günümüzde başarabiliyor. Ancak 130 kilogram bir bireyin , bir de sigara vs. varsa ki olmasına da gerek yok ; yalnızca aşırı kilodan dolayı bile kalp & damar hastalıkları riski sanırım bazı şeylerden daha önemlidir... (Kendim de sağlık alanında okuyorum , biraz da olsa bilgim varsa güvenebilirsin.)

    *Takviye olarak CLA , Karnitin , termojenik yağ yakıcıları tavsiye etmiştir diye düşünüyorum. Termojeniklerin bazıları kalp hızında artışa sebep olabiliyor (Taurin içeriği , kafein içeriği yüksek olanlar). Bunun haricinde CLA & Karnitin gibi yağ yakımına yardımcı besin takviyelerinin sağlığına bir zararı olmayacaktır. Ki hali hazırda bunlar besinler ile aldığın , vücudun kendi kendisine bir miktar ürettiği maddeler. Ancak fiyat konusunda haklısın. Baktığında 12-24'lü Karnitin paketlerini 100 liralardan aşağıya bulamıyorsun. CLA ve termojenikler de aynı şekilde. Bunları almana gerek olduğunu düşünmüyorum. Beslenmene ve antrenmanlarına sadık kaldığında zaten olumlu sonuçlar alacaksındır. Ha zamanla plato dönemleri yaşayacaksın , atıyorum 10 kilogram verdin ; vücut duraklamaya başlayacak ve kilo vermen & yağ yakımın azalacak , bu dönemlerde eğer maddi durumun da o gün için el veriyorsa bu tarz takviyeleri düşünebilirsin.
    Bunun haricinde bir ürün tavsiye ettiyse ayrı şeyler söylenilebilir.

    *Çok doğru bir karar vermişsin , kendim 1.81 boyundayım. 105 kilolara kadar çıktığım günler oldu. Kesinlikle sonuna kadar destekliyorum. Şimdi fotoğraflarda bakıyorum , bu gıdı benim miydi diyorum. Kilolu olmanın acaip dezavantajları var. Giydiğin ne kadar marka , ne kadar kaliteli olsa da yakışmıyor , daha apartmanın ikinci katında üzerindekileri çıkarasın geliyor , sürekli anlamsız yere terliyorsun... Sosyal zararlarından bahsetmiyorum bile.
    **Acele etme , dikkat ettiğinde ilk başlarda hızlı kilo verebilirsin. Bazen kilo vermen durabilir. Sabırlı olman ilk tavsiyemdir. Vücut geliştirmede olduğu gibi , kilo verimi de zaman isteyen bir durum. 6 ay - 1 sene kadar ciddi anlamda dikkat edersen , tığ gibi olursun. Belki zamanla deride sarkmalar meydana gelebilir ama doğru antrenman ve beslenme ile en aza indirebilirsin.
    **Kendini motive edecek şeyler hayal et , poster yapıştır , photoshop ile bir şeyler yap. Ciddiyim bunlar kararlı olmanda , dönmemende sana yardımcı olacaktır.
    **Belirli zamanların haricinde diyetinden ödün verme.

    ***Son olarak da herkesin söylediğine inanma , ben dahil :p :) Bir tanesi çıkar öyle yapma böyle yap der , bir tanesi çıkar onu yeme bunu ye der , bir tanesi çıkar zararlı kilo vermek der... Sen spor salonundaki hocalarına , forumdaki bilgisine inandığın kişilere inan. Facebook'ta da güzel paylaşımlar yapan kimseler , gruplar var. Onları takip edebilirsin. (Berkay TÜRKKAN - Mustafa KAYA , bu camiada dürüst , bilgisine güvenilir kişi dendiğinde ilk aklıma gelenlerden oluyor.)

    Başarılar diliyorum , inşallah 1 yıl sonra Before-After fotoğraflarını görürüz ;)
     
  3. aslangur
    Offline

    aslangur Üye

    Katılım:
    16 Nisan 2013
    Mesajlar:
    1.084
    Beğenileri:
    487
    Ödül Puanları:
    93
    Yukardaki arkadasa katılıyorum kimsenin dediğine inanma ama o diyetisyen dediğin elemana kesinlikle inanma
     

Sayfayı Paylaş