İnsülin direnci göbeği & yağ yakımı

Konusu 'Bayanlara Özel - Beslenme & Diyet' forumundadır ve tkalkavan tarafından 4 Ağustos 2015 başlatılmıştır.

Watchers:
Başlığı izleyen üye sayısı: 2 üye.
  1. tkalkavan
    Offline

    tkalkavan Üye

    Katılım:
    4 Ağustos 2015
    Mesajlar:
    2
    Beğenileri:
    0
    Ödül Puanları:
    0
    Cinsiyet:
    Bayan
    Arkadaşlar merhaba,

    Yaklaşık 1 sene spor yaptım. Spor programım kardiyo& ağırlık şeklindeydi. Haftada 3-4 gün arasında düzenli gittim. Yeme programım spordan önce karbonhidrat spordan sonra protein şeklindeydi. Spora başladığımda 72 kiloydum. İnsülin direncine sahibim, mekik çalışmalarına önem verdim. Sporla birlikte kilomu 71'e düşürüp göbeğimin kavisli görünüm almasını başarabildim.

    Bunun böyle yeterli olmayacağını anlayıp diyetisyene gidip 12 kilo verdim. Bu sırada spora ara verdim(yürüyüş dışında); çünkü hipotroid,insülin direnci vs oldugu için kalorisi düşük diyetler yapmak zorundaydım. Şuan 60 kiloyum, yağ oranım %15, boyum 1.70.

    Spora tekrar başladım,çünkü spor yapmaktan çok hoşlanıyorum, terapi gibi geliyor -sadece düzgün vücuda sahip olmak için değil-. Insülin direncim kırıldı, tiroid normal düzeyde.
    Hardlinenın cla ve burnerının günde 2 kez kullanıyorum.
    Sorma istediğim soru şu.. Hala tam olarak istediğim görünüme kavuşmadım. Alt göbeğimdeki yağlanma hala beni rahatsız ediyor.Mekik sehpası aldım orda spor salonunda yaptıgım gibi 15*3 şeklinde karın çalışıyorum.

    Göbeğimdeki bu yağlanmayı kırabilmem için yine zorlu diyetlerle yağ yakıp (mesela 57 kilo olup) daha sonra kardiyo-ağırlık çalışmam mı işe yarar? Yoksa mevcut kilomdada yağlanmayı kırıp kaslı bir göbeğe kavuşabilir miyim? Bunun için neler yapmam lazım? Bu konuda biraz kafam karışık :/

    Şimdiden çok teşekkür ederim..
     
  2. derin_aker
    Offline

    derin_aker Bölüm MOD Yönetici Bölüm MOD

    Katılım:
    17 Eylül 2014
    Mesajlar:
    205
    Beğenileri:
    287
    Ödül Puanları:
    73
    Cinsiyet:
    Bayan
    Yer:
    istanbul
    Merhabalar,
    Karın bölgesi yağ oranıyla alakalı bir durum.Bayanlar için çok düşük yağ oranı pek sağlıklı değil ancak onu biraz aşağıya çekebilirsiniz.Zorlu diyetler demişsiniz o şekilde verilen kilo eğer çok düşük kalorili diyetlerse kısa zamanda geri alma riski var.Sporla birlikte biraz sabır ve düzenli beslenme ile başarabilirsiniz.Yağ oranını biraz düşürdüğünüzde karın kasları daha belirgin hale gelecektir elbet.Ne kadar çalışırsanız çalışın karın bölgesinde yağ olduğu takdirde kaslar pek görünmeyecektir.Tavsiyem sporu bırakmamanız.İnsilün direnci demişsiniz hele bu durumda zorlu diyetler çok daha sağlıksız olacaktır.İnsülin direnciniz varsa yağ oranınıza dikkat etmeniz gerekiyor.Kilo her zaman diyabeti tetikler.Dediğim gibi sporu aksatmadan protein ağırlıklı bir beslenme ile hareket etmeniz yerinde olur.Böylelikle insülin direnci ile daha rahat baş edebilirsiniz.
     
  3. tkalkavan
    Offline

    tkalkavan Üye

    Katılım:
    4 Ağustos 2015
    Mesajlar:
    2
    Beğenileri:
    0
    Ödül Puanları:
    0
    Cinsiyet:
    Bayan
    Merhaba,
    Cevabınız için teşekkür ederim.
    Diyetisyten yardımı ile kilo verdim. Normalde verilen diyetler benim spor yaparken yaptıgım menüler oldugu için haliyle çok etkilemedi, o yüzden 1000-1200 kalorili şok diyetleriyle yağ yakımını sağladım.

    Önerilerinizi dikkate alacağım, kardiyo yaparken artık hiit tarzı yapmaya başladım. Umarım bu göbek yağlanmasını minimuma indirebiliirim..

    Teşekkürler..
     

Sayfayı Paylaş