Lordoz Tedavisi İçin Ev Programı

Konusu 'Çeşitli Makaleler' forumundadır ve BullStrong tarafından 8 Ekim 2017 başlatılmıştır.

Watchers:
Başlığı izleyen üye sayısı: 3 üye.
  1. BullStrong
    Offline

    BullStrong Üye

    Katılım:
    12 Eylül 2017
    Mesajlar:
    12
    Beğenileri:
    7
    Ödül Puanları:
    3
    Cinsiyet:
    Bay
    Meslek:
    Öğrenci
    Yer:
    Konya
    Lordoz Nedir?

    Lordoz belde omurganın aşırı bir eğriliği olduğu bir durumdur. Omurga boyun, sırt ve bel kısmında kafanın ağırlığını desteklemek ve şok darbelerini emmek için doğal olarak kıvrımlara sahiptir. Lordoz bel yani lumber bölgedeki doğal kavis normalin üzerinde olduğunda oluşur. Bu durum omurgada aşırı basınca neden olup ağrıya yol açar.
    Lordozu olan kişilerde genelde belde görünür bir kavis vardır. Kendilerine yandan bakıldığında bel, belli bir C şekli yapar. Ayrıca lordozu olan kişiler midelerini ve kalçalarını dışarıya doğru çıkarıyor gibi görünür.
    Lordozu kontrol etmenin en kolay yolu sert bir yüzeye sırt üstü yatmaktır. Elinizi sıkı bir şekilde belinizin altına kaydırabilmeniz gerekir. Eğer lordozunuz varsa elinizle beliniz arasında ekstra boşluk olacaktır.(Vücut yağı yüksek olan arkadaşlar elini beline koyarkenki duruma aldanmasın bel yağından dolayı sıkı giriyor olabilir elini koyunca tam omurilik üstünden dikkate alsın)

    Lordoz Tedavisi?
    Lordoz tedavisini 3'e böldüm bunlar. Hip Flexör'ün esnetilmesi , Quadriceps'in esnetilmesi , Hamstring,Kalça ve Core bölgesinin güçlendirilmesi..
    Programdaki hareketleri bilmeyenler için resimleride eklemeyi uygun gördüm.

    1)Hip Flexor Esnetme Hareketleri;
    images (1).jpg WARRİOR LUNGE 3x20
    pigeon.jpg PİGEON STRETCH 3x30Sn
    Butter.jpg SEATED BUTTERFLY STRETCH 4x30Sn
    flexion.gif HİP FLEXION 3x20

    2)Quadriceps Esnetme Hareketleri;
    standing-quad-stretch.jpg STANDİNG QUAD STRETCH 4x30Sn.
    Sumo-Squat.jpg SUMO HOLD 3x30Sn. (Gerginliği Hissedene Kadar İnmeye Çalısın)
    Thread-the-Needle-3.jpg THREAD THE NEEDLE 3x30Sn.

    3)Hamstring - Kalça Güçlendirme Hareketleri;
    images.png BRİDGE 4x20
    indir.jpg DUMBBELL LEG CURL 3X20
    indir (1).jpg DUMBBELL LUNGE 3x20

    4)Core Güçlendirme;
    FLUTTER KİCKS 3X20
    DUMBBELL FARMER'S WALK (Güç yarışmasına katılmış gibi çok ağır dumbbell alıp hızlı yürümek yerine ideal bir kilo ile yavaş ve doğru formda yürümeye çalışın, core bölgenizi sıkın belinizi düzgün tutmaya çalışın)

    SON İKİ HAREKETİN RESMİNİ EKLEYEMEDİM MAXİMUM 10 FOTOĞRAF EKLENİYORMUŞ..

    PROGRAMI BUGÜN 2-3 SAATLİK ARAŞTIRMA İLE YAPTIM KENDİMDE ÇOK AZ DERECEDE LORDOZ VAR YARIN BU PROGRAMI UYGULAMAYA BAŞLAYACAĞIM.

    EKSİK VE HATALI GÖRDÜĞÜNÜZ YER VARSA LÜTFEN YORUM OLARAK YAZIN.





     
  2. aslangur
    Offline

    aslangur Üye

    Katılım:
    16 Nisan 2013
    Mesajlar:
    1.359
    Beğenileri:
    660
    Ödül Puanları:
    123
    Cinsiyet:
    Bay
    Bu kadar cok harekette kisa vadede sikilirsiniz. Bunun yerine squat pozisyonunda 5 dakika oturmak, hipleri ve quadlari esnetip karin icin ab curl hareketlerini yaparsaniz daha iyi olur
     
    Fc4n35 ve BullStrong bunu beğendi.
  3. BullStrong
    Offline

    BullStrong Üye

    Katılım:
    12 Eylül 2017
    Mesajlar:
    12
    Beğenileri:
    7
    Ödül Puanları:
    3
    Cinsiyet:
    Bay
    Meslek:
    Öğrenci
    Yer:
    Konya
    Sıkılma konusunda kısmen haklısınız. Sıkılabilecek insanlar vardır illaki fakat ben bunun tedavisi için razıyım bu programı ki daha önceleri lordoz için olmasa bile 30 dk esneme hareketi yapan biriydim. Yani seviyorum. Önerdiğiniz hareketde mantıklı. Teşekkür ederim
     

Sayfayı Paylaş