Gainer: Sanıldığı Gibi İşe yarıyor mu?

Konusu 'Supplementler' forumundadır ve gderin tarafından 24 Ağustos 2018 başlatılmıştır.

Watchers:
Başlığı izleyen kişi sayısı 1 user .
  1. gderin
    Offline

    gderin Üye

    Katılım:
    4 Temmuz 2014
    Mesajlar:
    23
    Beğenileri:
    6
    Ödül Puanları:
    13
    Cinsiyet:
    Bay
    Kilo almak isteyen sporcuların çok sık sorduğu sorulardan biri ''Gainer kullanmalı mıyım?'


    Gainer yurdum sporcusunun kilo almak için kullandığı bir kısa yol. Çoğu zaman mantıklı bir seçim olmuyor.



    Gelin gainerın bilinen özelliklerini ve bunların yarattığı dezavantajları inceleyelim.



    1- Yüksek karbonhidrat içeriği: Ortalama %70 ve üstü karbonhidrat içeriyor, buna karşın düşük protein içeriği mevcut. %70 çok büyük bir rakamdır, siz doğadaki hiçbir besinden %70 karbonhidrat bulamazsınız, çok nadirdir patates, pirinç vb. gibi... Fakat bu kadar yüksek karbonhidrat içeriğine rağmen gainer sizi sadece yağlandırabilir. Kilo alma süreçleri ile çok farklı bakış açıları vardır. Fakat sizle bu denli fazla karbonhidrat tüketirseniz bir miktar anabolizmayı arttırsanız bile vücudu karbonhidrat fazlası sebebiyle yağlanmaya yönlendirirsiniz. Ve bu yağlanma sizin istediğiniz optimal vücuttan çok daha kötüsünü oluşturmanıza neden olur. Ayrıca bir sporcu besininin, bir supplementin çok düşük protein içeriğine sahip olması oldukça mantıksız.



    2- Alışılmış besin türleri: İçerilen besinler özel molekül değil. Dekstroz gibi, yani Bildiğimiz ''Şeker''. Ve bu karbonhidratlar sizin şeker almanıza sebep oluyor. Yani sizler acile gidip kan şekerim düştü derseniz, ve kan şekeri değerlerinize bakılır ve gerçekten kan şekerinizin düştüğü görülürse size verilecek şey dekstrozdur. Ne kadar mantıklı? Yani 2 liralık serumla alabileceğiniz bir dekstrozu yüzlerce lira fiyat biçip bir kutuya koyuyorlar ve siz o gainerı satın alıp kilo almayı bekliyorsunuz.



    3- Ortalama altı fiyat: (Psikolojik etki, öğrenci dostu olması) Gainer yaşam tarzı oluşturmaz. Normal bir whey protein oldukça pahalıyken, gainer oldukça ucuzdur. Bu da aslında onun oldukça iyi bir öğrenci supplementi olmasını sağlıyor. Ve öğrenci evlerine gittiğinizde çoğu zaman gainer görürsünüz bunun sebebi aslında sözde vitaminsiz öğrencilerin kilo alma çabası. Fakat hiçbir zaman gainer kilo almanıza direkt olarak etki etmez.



    Siz eğer gainer kullanarak kilo aldıysanız gerçekten çok fazla uğraşmışsınızdır. Ve eğer gainer kullanmayıp adam akıllı beslenseydiniz bile çok fazla fark olmayacaktı.



    Çünkü içinde özel bir molekül yok yani whey proteini gibi peyniraltı suyu yok veya bcaalar gibi yoğun aminoasit sağlamıyor. İçinde şeker var ve size yoğun bir şekilde şeker veriyor. Öğrenci dostu çünkü fiyatı uygun. Ve burada bir psikolojik destek sağlıyor yani ''Abi supplement kullanıyorum, şiştim.'' demenize neden olur. Ve bu aslında sizin kısa vadede motive olmanızı sağlarken uzun vadede ''Ya bunlar da hiç etki etmedi.'' deyip sporu bırakmanızı sağlıyor.



    Gainer yaşam tarzı oluşturmaz. Çok iyi beslenmenize rağmen, yeterince protein tüketemiyorsunuzdur whey protein almaya ihtiyaç duyabilirsiniz. Veya çok uzun süren antrenmanlarınız vardır, kas yıkımını engellemek için bcaa alabilirsiniz. Fakat kilo almak için sadece karbonhidrat ihtiyacını karşılamak için gainer alırsanız bir yaşam tarzı oluşturamazsınız.



    Sonuç olarak şunu demek istiyorum gainer bir mucize değildir. Çünkü içerisinde sadece şeker ve bir miktar protein var. Sizin spor yapmanızı sağlayan yegane şey motivasyonunuz, beslenme düzeniniz ve ruh halinizdir. Ve bununla beraber elbette çok yoğun antrenman yapıyorsanız, karbonhidrat açığınız varsa, gün içinde çok fazla hareketliyseniz belki gainera başvurulabilir. Fakat bunun haricinde yaşam tarzı oluşturmadan gainera tüm yükü yüklemek hiç mantıklı değildir.


    Dipnot: Bu makalemde Dr. Can Çiftçi'nin Gainer: Gerçekten İşe Yarıyor Mu? | Dr.Can başlıklı vidoesundan faydalandım.

    Kaynak: https://www.derinlerden.com/2018/07/gainer-sanldg-gibi-ise-yaryor-mu.html Derinlerden
     

Sayfayı Paylaş