Günlük Hangi Vitaminleri Almamız Gerekiyor?

Konusu 'Çeşitli Makaleler' forumundadır ve ecesongu tarafından 27 Haziran 2018 başlatılmıştır.

Watchers:
Başlığı izleyen üye sayısı: 2 üye.
  1. ecesongu
    Offline

    ecesongu Üye

    Katılım:
    25 Haziran 2018
    Mesajlar:
    2
    Beğenileri:
    0
    Ödül Puanları:
    1
    Cinsiyet:
    Bayan
    Meslek:
    Beslenme Uzmanı
    Yer:
    İstanbul
    Bu konu ile ilgili bilinen bir gerçek var ki, o da doğru vitaminleri, doğru miktarlarda tüketerek vücudun birçok normal fonksiyonuna katkıda bulunabileceğiniz. Fakat sağlığımızın normal seyrinin devamı için vücuda almamız gereken o kadar çok vitamin var ki, günlük hangi vitaminleri almalıyız sorusunu cevaplarken emin olamamamız gayet normal.
    Dengeli Beslenebilmek İçin İhtiyaç Duyabileceğimiz Vitaminler;
    A vitamini, şeftali, ıspanak, kayısı, havuç, domates gibi doğal kaynaklarda bol miktarda bulunur.
    C vitamini , brokoli, greyfurt , kivi, çilek, domateste bol miktarda bulunur. Kan damarlarının normal fonksiyonu için iyidir ve bu damarların normal fonksiyonu için gerekli olan normal kollajen oluşumuna katkıda bulunur. Yoğun fiziksel egzersiz sırasında ve sonrasında bağışıklık sisteminin normal fonksiyonunun korunmasını destekler.
    B Vitaminileri, B6 vitamini, vücutta birçok metabolizma üzerinde katkıda bulunabilmektedir. B12 vitamini de birçok metabolizmaya katkıda bulunmasıyla bilinir. Yeşil yapraklı besinler, kuşkonmaz, kavun ve karpuz, çilek gibi besinlerde folik asit bol miktarda bulunur.
    D vitamini, çocuklarda normal büyüme ve kemik gelişimi için gereklidir. Kemikler, dişler ve kaslar için iyidir. D vitamini normal kemiklerin, normal kas fonksiyonunun ve dişlerin korunmasını destekler. D vitamininin en önemli kaynağı güneştir.
    E vitamini, birçok sağlıklı yağ kaynağında bol miktarda bulunur. Kuruyemişler, fıstık ezmesi, kabak çekirdeği ve ay çekirdeği, E vitamini kaynağıdır.
    K vitamini, normal kemiklerin korunmasına katkıda bulunur. Karaciğedeki protrombin gibi kanı pıhtılaştıran etkenlerin normal seviyedeki sentezine katkı sağlar. Pişmiş ıspanak, balık yağı, yeşil yapraklı sebzeler, iyi birer K vitamini kaynaklarının en önemlileri arasında sayılabilir.

    Kaynak Burası
     
  2. Gorillaxxx
    Offline

    Gorillaxxx Üye

    Katılım:
    30 Nisan 2017
    Mesajlar:
    1.052
    Beğenileri:
    229
    Ödül Puanları:
    73
    Cinsiyet:
    Bay
    b12 çoğu kişide eksik test yaptırmakta fayda var
     
    ecesongu bunu beğendi.

Sayfayı Paylaş