8 sene uğraştım sonunda motosiklette fren işini çözdüm gibi "tık es tık" tekniği

Konusu 'Konu Dışı' forumundadır ve zxzx tarafından 12 Eylül 2022 başlatılmıştır.

Watchers:
Başlığı izleyen kişi sayısı 1 user .
  1. zxzx
    Offline

    zxzx Üye

    Katılım:
    14 Aralık 2008
    Mesajlar:
    8
    Beğenileri:
    2
    Ödül Puanları:
    13
    Youtube kanalım "ölüm freni" son yüklediğim videolarda bu sistemi açıkladım. tık es tık tekniği.
    yani önce gaz komple hızlıca kapatılacak peşine hemen arka frene basılacak ancak üç esasla
    1- yumuşak değil hızlı basılsın 2- kitlemesin ama kitlemeye yakın basılsın
    (hatalı olarak arka fren kitlenirse hemen ayak çekilsin ve tekrar hızlıca kitlemeye yakın basılmaya
    devam edilsin) 3- durana kadar arka frenden ayak çekilmesin, scooterde el çekilmesin. Arka frene
    bu şekilde 3 esasla basıldıktan sonra, ön fren sonuna kadar basılacak. Ön fren çok sert sıkılırsa
    "ölüm freni" olur. Daha yumuşak basılırsa tekniğin adı "arka limon" olur. Ben ölüm frenini uzun
    zamandır kullanmıyorum. Burada en önemli nokta ise "tık es tık" meselesidir. Bunu 2022
    ortalarında keşfettim. Eskiden arka frenin peşine, ön fren olayında saniyenin üçte biri zaman
    aralığında kullanırdım . Yani peşi peşine olarak kullanırdım, pek ara vermezdim. Meğerse bu hata
    imiş. "tık es tık" yani iki tık arasında es verilecek. Yani ara verilecek, birinci tık arka fren,
    ikinci tık ön frendir. Yani arka fren kullanıldıktan sonra bir buçuk saniye ile bir saniye
    arasında beklenecek, ön fren o şekilde kullanılacak. Ön fren biraz ertelenecek. Bu sistem ön
    tekerin kitlenmesini önleyen bir tekniktir. Ama çok ani durumlarda, ön fren kullanımı
    geciktirilemeyecek durumlarda, arka fren peşine ön fren peşi peşine kullanılabilir. Saniyenin üçte
    biri zaman farkıyla. Ama bu durumda ön tekerlerde kitlenme yaşanabilir. İşin detay noktası arka
    frenden sonra, ön fren kullanımının geciktirilmesidir. Buna "tık es tık" diyorum. Bisiklette de
    yapılabilir. Önce kitlemeden arka fren yap, arka frenden elini çekme durana kadar ve yumuşak değil hızlı
    hızlı bas. Arka frenin peşinden bir ile bir buçuk saniye arası bekle ve ön freni sonuna kadar sık.
     

Sayfayı Paylaş