temiz enerji 2. bölüm

Konusu 'Çeşitli Makaleler' forumundadır ve NİKE tarafından 7 Ekim 2013 başlatılmıştır.

Watchers:
Başlığı izleyen kişi sayısı 1 user .
  1. NİKE
    Offline

    NİKE Bölüm MOD Yönetici Bölüm MOD

    Katılım:
    18 Mayıs 2006
    Mesajlar:
    900
    Beğenileri:
    1.579
    Ödül Puanları:
    103
    Meslek:
    MÜHENDİS
    TEMİZ ENERJİ - II

    Gün boyu durmadan hareketli olabilmeniz veya tıkanıp kalmanız, vücudunuzun deposuna koyduğunuz yakıta bağlı olabilir. Burada önereceğimiz 15 enerji artırıcı yiyecek, motorunuzun devamlı çalışmasını sağlayacak....

    Derleyen: Matthew G. Kadey & Fotoğraflar: Pornchai Mittongtare

    Saat daha 14:00 ve siz gözlerinizi zor açık tutabiliyorsunuz. Ve işiniz bittiğinde spor salonuna gitmek yerine eve dönüp soğuk bir şeyler içmek istiyorsunuz. Aslında ihtiyacınız olan sekiz saatlik uykunuzu da almışsınız, o zaman sorun ne? Nereden geliyor bu yorgunluk?
    YUMURTA

    Yumurta temel amino asitlerden biri olan leucine ile doludur. Leucine, egzersiz sırasında enerji üretebilen kasprotein sentezindeki kilit elemanlardan biri... Yumurtadaki birinci sınıf protein, kahvaltıdaki tahıl ve tost gibi yiyeceklerle alınan şekerin emilmesini geciktirir ve enerjinizi saatlerce sabit tutar. Ayrıca bonus olarak da enerji üretiminde kullanılan bazı B vitamilerini içerir.

    Hazırlama Önerisi: İşte size yumurta yapmanın yeni ve güzel bir yolu: Izgaranızı ısıtın ve yumurtaları doğrudan üstüne koyun. 10 dakika kadar ya da kabuğu kızıl kahverengiye dönene kadar bekleyin.


    KARALAHANA

    Bu yeşil dev, karnitin sentezine dahil bir antioksidan olan C vitaminiyle yüklü. Karnitin, yağ asitlerini mitokondriaya taşıyarak vücut yağının azalmasını sağlar çünkü yağ asitleri, burada oksitlenerek enerjiye dönüştürülür. Arizona State Üniversitesi’nden (Tempe) araştırmacılar, düşük C vitamini alan deneklerin yeterli C vitamini alanlara göre yürüme bandında %25 daha az yağ yaktığını ve daha çabuk yorulduğunu bulmuştur.

    Hazırlama Önerisi: Çiğ halini çok acı buluyorsanız sarımsak, susam yağı ve bir parça limon suyu veya balzamik sirkeyle tavada 2-4 dakika sote yapın. Ardından da ılık bir meze olarak servis edin.



    PEKMEZ

    Antrenmandan sonra protein ve karbonhidrat yemek, bir sonraki salon seansınız için enerji ve dayanıklılık depolamanın en iyi yolu. Antrenman sonrası protein içeceğinize 1 çorba kaşığı pekmez eklemeyi deneyin. Hızlı sindirilen şeker, kaslarınızdaki glikojenin yeniden depolanmasına yardım edecektir. Ayrıca pekmezin içindeki B vitaminleri, demir, magnezyum ve potasyum da, enerjinizi ateşleyecektir.

    Hazırlama Önerisi: Şekerkamışı pekmezi acı gelirse daha “tatlı” bir cinsini deneyin.


    YULAF

    Lif deposu yulaf ezmesindeki karbonhidratlar kana yavaş karıştığından enerji seviyelerini sabit tutar, iştah da kontrol altında kalır. Katkısız yulaf ezmesi, enerji seviyelerinin sabitlenmesine yardım ederek yoğun antrenman sırasında kaslardaki glikojeni korur. Bu glikojen, vücudun ana yakıt kaynağıdır. International Journal of Sports Nutrition & Exercise Metabolism’de yapılan araştırma, egzersizden üç saat önce düşük glisemik yiyecekleri yiyen erkeklerin yüksek glisemikli yiyenlere göre daha dayanıklı olduğunu ve daha fazla yağ yaktığını göstermektedir.

    Hazırlama Önerisi: Antrenman öncesi süper bir atıştırma için yarım kaşık protein tozu, dilimlenmiş muz ve cevizi yulaf ezmenizle karıştırın.

    muscle fitnessdan alıntıdır.
     
    rockybalboa7, Ali28 ve tugi190794 bunu beğendi.

Sayfayı Paylaş