tavsiyeleriniz

Konusu 'Geri Dönüşüm Kutusu' forumundadır ve ucgenbody tarafından 30 Aralık 2012 başlatılmıştır.

Konu Durumu:
Mesaj gönderimine kapalı.
Watchers:
Başlığı izleyen üye sayısı: 2 üye.
  1. ucgenbody
    Offline

    ucgenbody Yeni Üye

    Katılım:
    19 Eylül 2012
    Mesajlar:
    100
    Beğenileri:
    8
    Ödül Puanları:
    0
    Yer:
    Kocaeli/İzmit
    arkadaşlar ben 2 aydır salona gidiyorum.

    öncelikle 81 kiloydum ve 82 kiloya çıktım salona gitmeme rağmen ve biraz kilo vermem gerekiyor. şöyle bi sorunum var. tam diyete başladım diyorum yani artık çikolara çerez vs. gibi şeyler yok ama okulda arkadaşlar yerken vs bende alıyorum ve bozuyorum herşeyi. busefer piskolojik olarak diyeti bozduk diyorum ara ara yemeye devam ediyorum. sorna tekrar başlıyorum bi şekilde tekrar bozuluyor. arkadaşlar benim gibi sorun yaşayanların tavsiyelerini almak isterim.
     
    formlu99 bunu beğendi.
  2. nitrococuk
    Offline

    nitrococuk Üye

    Katılım:
    27 Aralık 2010
    Mesajlar:
    484
    Beğenileri:
    447
    Ödül Puanları:
    0
    ......> "If It Fits Your Macros"

    eğer gerçekten öğrenmek istiyorsan detaylı cevap yazacağım. Öbür türlü zaman harcamak istemem. Ya da kendin de araştırabilirsin.
     
    khephnes bunu beğendi.
  3. ucgenbody
    Offline

    ucgenbody Yeni Üye

    Katılım:
    19 Eylül 2012
    Mesajlar:
    100
    Beğenileri:
    8
    Ödül Puanları:
    0
    Yer:
    Kocaeli/İzmit
    kardeş gerçekten öğrenmek istemesem buraya konu açıp zamanımı harcamazdım.
     
  4. nitrococuk
    Offline

    nitrococuk Üye

    Katılım:
    27 Aralık 2010
    Mesajlar:
    484
    Beğenileri:
    447
    Ödül Puanları:
    0
    Peki kardeş :)

    "If It Fits Your Macros", kısaca "IIFYM" bir diyet şekli değil. Yeni keşfedilen bir şey değil. Bir yaşam tarzı da değil. Bir bahane aracı hiç değil.

    IIFYM, bugüne kadar herkesin farkında olmadan yaptığı ancak nedense isim koymayı akıllarına getiremedikleri, diyeti daha fazla esnekleştiren bir araçtır.

    Yalnız bunun için aşağıdaki durumların oluşması lazım ;

    * Gün toplamında aldığın kalori miktarını, aldığın proteini, karbonhidrat ve yağı bilmelisin. İster bilgisayardan yararlan, ister kağıt kalem al, ister aklında tut (bunu yapanlar var). Ağzına giren hemen hemen herşeyi saymanı gerektirir.

    * Besinlerin değerlerini ve kalori miktarlarını en azından tahmini de olsa öğrenmen lazım. İnternetten yararlanabilirsin.

    * Günlük alman gereken kalori miktarını deneme-yanılma yöntemiyle bulman gerekir. Amacın kilo almaksa bu miktarın daha üstünde yemen (kalori alımı yapman), kilo vermekse daha aşağısında yemen gerekir.

    * Kalori miktarını belirledikten sonra sıra makro besinlerin dağılımlarına gelir. Bu, sana ve yapacağın diyete göre değişir. Ben bir örnek kullanacağım. Kg başına 2 gram protein ve 1 gram yağ alacağım. 80 kilo olduğumu varsayarsak, bir gün içinde 160 gram protein, 80 gram yağ alacağım. Geri kalanı da karbonhidratlara ayırmaya karar verdim. 160 gram protein bana 640 kalori veriyor, 80 gram yağ ise 720 kalori.

    Ve yine diyelim ki önceden, günlük almam gereken kaloriyi 2000 olarak belirledim. Protein ve yağdan gelecek kalorileri toplarsak 1360 kcal yapar. 2000'den geriye 640 kalori kaldı. Bu, 160 gram karbonhidrat yapar (640:4).

    Şimdi, böyle bir makro besin dağılımıyla yola çıkmaya karar verdik diyelim. Gün başladı, sabah kalktın 600 kalorilik bir kahvaltı yaptın. Kaldı geriye alman gereken 1400 kalori.

    Okula gittin, planında olmasa bile o çikolatalı gofreti aldın ve yedin. İşte, yediklerini saymanın önemi ve IIFYM burada devreye giriyor. Misal, gofret 5 gram protein, 20 gram karbo, 15 gram yağ , 235 kalori içeriyor.

    Tek yapman gereken bu değerleri, protein, karbonhidrat ve yağ hanelerine işlemek. Ve geri kalan öğünlere devam etmek. Eğer gün sonunda yediğin değerler, alman gerekenleri aşmamışsa VE BESLENMENİN ÇOĞUNU TAM BESİNLER (aslında bunu söylemekten nefret ediyorum ama kaliteli besinler, işlenmemiş yiyecekler) OLUŞTURUYORSA HERŞEY YOLUNDA OLACAKTIR demektir.

    Mantık basit olarak böyle işler. Son notlar ;

    * Bence, Cheat Meal mantığından daha iyidir.
    * Daha esnek olduğu için, uzun süre bıkmadan sürdürmek daha kolay. Yiyecek kısıtlaması neredeyse hiç yok. Bir pizza yiyip 60 gram yağ aldıysan, tek yapman gereken diğer öğünlerden gelecek yağı kısmak.
    * Şahsi düşüncem, kötü veya iyi besin diye bir şey yoktur. Bu mantığa karşı çıkanların ilk sordukları soru "O zaman bütün gün cips, gofret yiyeyim, kola içeyim..makrolarıma sığdırayım." Evet, teorik olarak bu mümkün ama pratikte böyle bir şey mümkün değil. Gün boyu, "kötü yiyecek" denilen rafine gıdalar&içeceklerle beslenmek mikro besin (vitamin/mineral) eksikliğini ortaya çıkarır, ayrıca zaten böyle bir beslenme şekliyle makro hedeflerinizi tutturmanız mümkün değil.
    * IIFYM, diyetinizi bozmak için bir bahane olmamalı. Yani, örneğin aldığınız karbonhidratların % 80' ini şeker oluşturuyorsa, her ne kadar bu karbonhidrat hedefinizi aşmamışsa dahi doğru ve ideal bir yol olmayacaktır. Evet, sonuçta tüm karbolar eninde sonunda vücutta glikoza dönüşüyor ancak bu kadar basite indirgemek de hata olur.

    Son ve basit örnek; Gün boyu doğru beslenmişsin, başka bir öğün götürmek için masaya oturmuşsun. Tavuk ve makarnanı almışsın önüne. Aklın, buzdolabındaki buz gibi kolaya gidiyor. Kendinle cebelleşiyorsun. Hiç gereği yok, iç o kolayı. Eğer makrolarına sığıyorsa. (Anti-Kolacılar saldırmasın, sadece örnek verdim).

    Söylemeyi unuttuğum yerler olabilir, gereksiz vurgu yaptığım yerler olabilir. Karışık bir yer kaldıysa yardımcı olmaya çalışırım.

    Kendinizi siz daha iyi tanıyorsunuz, kendiniz için en uygun beslenme şeklini uygulayın.
     
    Gecce bunu beğendi.
  5. brhmcr
    Offline

    brhmcr Guest

    Değerli üyemiz;

    Konunuz kilitlenip kapatılmıştır.

    Konu kilitleme sebepleri;

    - Daha önce benzer bir konu açılmıştır
    Lütfen arama yapmadan konu açmayınız.

    Link :

    Arama Kelimeleri : motivasyon

    Lütfen 1 dakikanızı ayırarak forum kurallarını okuyunuz. Forum kurallarını okumak için buraya tıklayınız

    Anlayışınız için teşekkür ederiz.

    Saygılarımızla
    BodyForumTR Ekibi
     
Konu Durumu:
Mesaj gönderimine kapalı.

Sayfayı Paylaş