Salonda çalışma adabı?

Konusu 'Konu Dışı' forumundadır ve SoldiersOfGod tarafından 26 Haziran 2016 başlatılmıştır.

Watchers:
Başlığı izleyen üye sayısı: 11 üye.
  1. SoldiersOfGod
    Offline

    SoldiersOfGod Üye

    Katılım:
    23 Nisan 2014
    Mesajlar:
    589
    Beğenileri:
    319
    Ödül Puanları:
    73
    Cinsiyet:
    Bay
    Arkadaşlar merhaba, daha önce hep evde çalıştım, evi resmen spor salonu haline getirtmiştim, dambıllar, bench sehpası, çalışma istasyonu, kondisyon bisikleti vs. falan tam bir Home GYM idi.. Ama artık sıkıldım ve salona geçiyorum, ancak daha önce hiç salonda çalışmadım, nasıl davranmam nelere dikkat etmem gerek?

    Evdeyken pek havlu kullanmıyordum, salonda havlu kullanmak zorunlu galiba, hareketi yapacağım yere seriyorum galiba havlumu? Yani nasıl davranmalıyım, salon kültürü nedir? Diğer insanların setlerinin hepsini mi bitirmesini beklicem yoksa hareketin 1 setini yapmalarını mı beklicem? Bu ve diğer aklıma gelmeyen konularda beni aydınlatır mısınız :)
     
    berkay7743 bunu beğendi.
  2. alexanderstramp
    Offline

    alexanderstramp Üye

    Katılım:
    7 Haziran 2016
    Mesajlar:
    4
    Beğenileri:
    3
    Ödül Puanları:
    3
    Hocam havlu şart. Ben biri bir makineyi vs. Kullanıyorsa arada ben de girebiliri miyim siz dinlenirken diyerek kullanıyorum. Hocam kullandığın ağırlıkları lütfen yerine bırak:) Bazı hödükler var afedersin alıyor 30kg atıyor yere kalkıp gidiyor. Çeşitli yaratıcı küfürler buluyorum sayelerinde. Sen onlardan olma aman :D


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     
    SoldiersOfGod bunu beğendi.
  3. SoldiersOfGod
    Offline

    SoldiersOfGod Üye

    Katılım:
    23 Nisan 2014
    Mesajlar:
    589
    Beğenileri:
    319
    Ödül Puanları:
    73
    Cinsiyet:
    Bay
    Anladım :) En çok korktuğum şey şu, diyelim deadlift yapıcam, plakaları toplayıp bara takması uzun sürüyor mu? Veya çıkartması? Kaç saniye sürer mesela?
     
  4. Pink Zeppelin
    Offline

    Pink Zeppelin Üye

    Katılım:
    21 Şubat 2014
    Mesajlar:
    1.693
    Beğenileri:
    1.885
    Ödül Puanları:
    123
    Cinsiyet:
    Bay
    Yer:
    eskişehir
    asıl antrenman o. :)
     
    oviedo, doxux ve SoldiersOfGod bunu beğendi.
  5. SoldiersOfGod
    Offline

    SoldiersOfGod Üye

    Katılım:
    23 Nisan 2014
    Mesajlar:
    589
    Beğenileri:
    319
    Ödül Puanları:
    73
    Cinsiyet:
    Bay
    :D :D Gözüm korktu şu an.. Ama çokta uzun sürmez heralde, hocam nolur iyi bişey deyin :D
     
    abseto bunu beğendi.
  6. Pink Zeppelin
    Offline

    Pink Zeppelin Üye

    Katılım:
    21 Şubat 2014
    Mesajlar:
    1.693
    Beğenileri:
    1.885
    Ödül Puanları:
    123
    Cinsiyet:
    Bay
    Yer:
    eskişehir
    ağırlıklar yükseldikçe problem oluyor baya, 220 kg yapıyorsan diyelim 10 tane 20 kiloluk plakayı çıkarıp takman lazım. :D
     
    abseto ve SoldiersOfGod bunu beğendi.
  7. ujohnz
    Offline

    ujohnz Üye

    Katılım:
    28 Eylül 2014
    Mesajlar:
    964
    Beğenileri:
    699
    Ödül Puanları:
    103
    Cinsiyet:
    Bay
    Meslek:
    Öğrenci
    Genel olarak antrenmandan önce temiz ''normal'' giysi giymek, deodorant kullanmak, terleyen birisiysen havlu kullanmak ve gereksiz yere şımarıklık ve gürültü yapmamak benim için genel adaptır.

    Ama salondan salona ve kitleden kitleye kurallar ve o spor salonunun içindeki yaşam tarzı çok çok değişiyor...
     
    SoldiersOfGod bunu beğendi.
  8. zzzxxz
    Online

    zzzxxz Üye

    Katılım:
    22 Nisan 2016
    Mesajlar:
    326
    Beğenileri:
    237
    Ödül Puanları:
    43
    Cinsiyet:
    Bay
    gideceğin salona önce bir sor deadlift hareketini yapmama müsade ediyormusunuz diye bizim salonlarımız hem gelişmiş değil hemde hocalar gelişmiş değil
    önce sor izin vermezlerse kaydolma ben bu konuda sıkıntı yaşadım çünkü şimdi salonumu değiştiriyorum
    ağırlıklar düşük olsa dikkat çekmeyecek ama yüksek olunca dikkat çekiyor
     
    Pink Zeppelin ve SoldiersOfGod bunu beğendi.
  9. Pink Zeppelin
    Offline

    Pink Zeppelin Üye

    Katılım:
    21 Şubat 2014
    Mesajlar:
    1.693
    Beğenileri:
    1.885
    Ödül Puanları:
    123
    Cinsiyet:
    Bay
    Yer:
    eskişehir
    benim atıldığım salonlardan birinde kaydolurken sormuştum deadlift yapacağım kabul ediyor musunuz diye , adam deadlift'siz antrenman mı olur tabi ki yapabilirsiniz dedi , ilk antrenmanda şutladılar. :) deadlift denildiğinde akıllarına 60 kiloyla yapılan romanian deadlift'ler geliyor galiba.
     
    abseto, doxux, mali67 ve diğer 2 kişi bunu beğendi.
  10. Brewmaster
    Offline

    Brewmaster Üye

    Katılım:
    20 Mart 2016
    Mesajlar:
    58
    Beğenileri:
    38
    Ödül Puanları:
    18
    Cinsiyet:
    Bay
    Genel görgü kurallarına uymak ve kişisel hijyen kurallarına uymak yeterli olacaktır. Set aralarında makinalar uzerinde dinlenmek, telefonla oynayip internette gezip mesajlasip istasyonu rehin almak, agirliklari yerine koymamak vs benim en cok sinirlendigim konular. Kneeling leg curl de kollarimizi koydugumuz pad e ayagiyla basan ayilar, leg press e 540kg yukleyip, anira anira 1 tekrar yapip sonra kalkip giden saygısızlar da gordum.
     
    SoldiersOfGod ve betteringmyself bunu beğendi.
  11. SoldiersOfGod
    Offline

    SoldiersOfGod Üye

    Katılım:
    23 Nisan 2014
    Mesajlar:
    589
    Beğenileri:
    319
    Ödül Puanları:
    73
    Cinsiyet:
    Bay
    Hm, yani diyelim dediğin gibi leg press yaptım, taktım ağırlıkları, işim bittikten sonra o plakaları komple yerine mi koymam gerekiyor? Hiç ağırlık kalmayacak mı o alette yani?
     
  12. zzzxxz
    Online

    zzzxxz Üye

    Katılım:
    22 Nisan 2016
    Mesajlar:
    326
    Beğenileri:
    237
    Ödül Puanları:
    43
    Cinsiyet:
    Bay
    bence dambıl deadlift geliyordur
    tabiki deadlift yapabilirsiniz salonumuzda 30kg'a kadar her ağırlık dambıl mevcuttur
    [​IMG]
     
    SoldiersOfGod, abseto ve Pink Zeppelin bunu beğendi.
  13. Brewmaster
    Offline

    Brewmaster Üye

    Katılım:
    20 Mart 2016
    Mesajlar:
    58
    Beğenileri:
    38
    Ödül Puanları:
    18
    Cinsiyet:
    Bay
    Benim verdigim leg press ornegi biraz uç oldu. Normalde bizim salonun %99 u 80 - 120kg civari agirliklarla calisir ve makinada asagi yukari bu civarda plaka olur. Insanlar bir iki plaka ekleyerek ve cikararak kullanmaya devam ederler. 500kg ustu agirliklarla cok az kisi -hatta sadece 1 kisi gordum simdiye kadar- calistigindan bu tip bir yukleme yaparsan en azindan 80-100kg seviyesine geri getirmekte fayda var.
     
    SoldiersOfGod bunu beğendi.
  14. SoldiersOfGod
    Offline

    SoldiersOfGod Üye

    Katılım:
    23 Nisan 2014
    Mesajlar:
    589
    Beğenileri:
    319
    Ödül Puanları:
    73
    Cinsiyet:
    Bay
    Anladım, hepsini boşaltmasam da en azından fazlalıkları almalıyım, yalnız benim bir şey dikkatimi çekti, diyelim adam bench sehpasında bench press yapıyor, benimde aynı zamanda bench yapmam gerek, adamdan izin almama neden gerek var? Sonuçta salon hepimizin, neden ben "siz dinlenirken yapabilir miyim?" diye sorayım.. Birde şu da var, salonlarda sadece bi tane mi bar var? Yani yine bench örneği vericem ama, adam bench yapıyor diyelim 150 kilo ile, o dinlenirken ben onun barının ağırlıklarını söküp, atıyorum 80 kilo ya mı düşürücem? Sonra ben yaptıktan sonra o adam tekrar extradan 70 kiloyu bir daha mı takıcak?
     
  15. ujohnz
    Offline

    ujohnz Üye

    Katılım:
    28 Eylül 2014
    Mesajlar:
    964
    Beğenileri:
    699
    Ödül Puanları:
    103
    Cinsiyet:
    Bay
    Meslek:
    Öğrenci
    bana kalırsa sen evde devam et, ne güzel o kadar masraf yapmışsın mis gibi ortamını kurmuşsun. Gördüğüm kadarıyla biraz da kafaya takıyorsun.

    Olumsuz tecrübeler edineceğin bir salona gidersen bu spordan bile soğursun yemin ederim sana :D
     
    SoldiersOfGod bunu beğendi.
  16. Brewmaster
    Offline

    Brewmaster Üye

    Katılım:
    20 Mart 2016
    Mesajlar:
    58
    Beğenileri:
    38
    Ödül Puanları:
    18
    Cinsiyet:
    Bay
    Diyelim 3x12 lat pull down yapacaksin ve o makinada biri calisiyor. Ya onun bitirmesini beklersin veya birlikte yaparsiniz. Calisma sistemine gore 30-90sn arasi dinlenme sureleri olur. Biri dinlenirken digeri calisabilir bu sayede.
    Bench genellikle birden fazla olur cok sık kullanildigi icin, ama yine de kalabalik vs sebebi ile sıra varsa,eger ayni agirlikla calisacaksaniz yukarida anlattigim sekilde olur. Agirlik degistirmeye dinlenme suresi yetmez ve cok zahmetli olur o sebeple bitirmesini beklemekte fayda var.
     
    SoldiersOfGod bunu beğendi.
  17. SoldiersOfGod
    Offline

    SoldiersOfGod Üye

    Katılım:
    23 Nisan 2014
    Mesajlar:
    589
    Beğenileri:
    319
    Ödül Puanları:
    73
    Cinsiyet:
    Bay
    Evde devam edemem çünkü kullandığım çalışma istasyonunun halatı koptu, ve öyle bi halat yok piyasada, özel fabrika üretimi.. Aletim firmasına mesaj attım hala dönecekler.. Ayrıca masrafı yapan da ben değilim :D Her türlü şeyi kendi isteğiyle aldı, evde spor yapmak istiyorum ne almam lazım diye bana soruyodu bende söyledim aldı.. Zaten onunla çalışmak istemediğim için biraz da evden çıkmak istiyorum, hareket yapıyorum, yanlış yapıyorsun bak öyle değil böyle, zırt pırt araya giriyor, kışın spor yapıyorum, yaparken görüyor beni, bu soğukta spor mu yapılır kafan mı iyi diyor, yazın yapıyorum, bu sıcakta spor mu yapılır kafan mı iyi diyor, yani herşeyime muhalefet.. Salonun ortamı eminim daha iyidir :D Yani en azından daha beter değildir. Evet çok takan biriyim, her türlü yorumdan bişeyler çıkartırım, çok aşırı ince fikirliyim, ve bu tabi bol bol kortizol demek :D
     
  18. Nanza
    Offline

    Nanza Üye

    Katılım:
    12 Temmuz 2013
    Mesajlar:
    226
    Beğenileri:
    80
    Ödül Puanları:
    38
    Deadlift yüzünden neden ve nasıl atıldınız, çok merak etmekle beraber anlatırsanız dinlemek isterim
     
  19. Pink Zeppelin
    Offline

    Pink Zeppelin Üye

    Katılım:
    21 Şubat 2014
    Mesajlar:
    1.693
    Beğenileri:
    1.885
    Ödül Puanları:
    123
    Cinsiyet:
    Bay
    Yer:
    eskişehir
    ne kadar yavaş bırakmaya çalışsanız da maksimalin %85 ve üstünde çalışırken ağırlık ses çıkarıyor , spor salonları da genelde üstünde apartman daireleri bulunan yerler olduğu için tahammülleri yok sese. ( gerçi salonun son ses müziğinden rahatsız olmuyor demek ki yukarıdaki oturanlar ) ben de çözüm olarak salondaki minderleri plakaların altına koyuyordum ama bu sefer de görüntü bozuluyor ( ? ) diyip izin vermiyorlar. böyle bir iki uyarıdan sonra da yanlarına çağırıp sizi bilmem ne fit life club'a alalım diyip yolluyorlar.
     
    SoldiersOfGod, zzzxxz ve Nanza bunu beğendi.
  20. zzzxxz
    Online

    zzzxxz Üye

    Katılım:
    22 Nisan 2016
    Mesajlar:
    326
    Beğenileri:
    237
    Ödül Puanları:
    43
    Cinsiyet:
    Bay
    salondan atılmadım ama uyarı aldım 140 kg ile 5 tekrar yapıyordum uzun bar zaten salonda 1 tane var oda bench sehpasında bende kısa bara göre ayarladım ağırlıkları yandaki klipsleri takmadım son tekrarda plakalardan biri yerinden çıkıp yere düştü ağırlığı bırakırken hemen hoca koptu geldi,yeri kırabilirsin dikkat et falan vs,yerin kırılacağı falan yokda iş olsun işte,1 hafta kadar önceydi bu arada beni uyaran hoca 3 gün sonra salondan kovuldu
    belki buraya konusunu açmıştım salon sahipleri okumuşda olabilirler
     
    SoldiersOfGod ve Nanza bunu beğendi.

Sayfayı Paylaş