protein ve karbonhidrat alımı için ideal yöntemler

Konusu 'Geri Dönüşüm Kutusu' forumundadır ve pssakal tarafından 2 Mayıs 2009 başlatılmıştır.

Konu Durumu:
Mesaj gönderimine kapalı.
Watchers:
Başlığı izleyen üye sayısı: 3 üye.
  1. pssakal
    Offline

    pssakal Üye

    Katılım:
    28 Ekim 2008
    Mesajlar:
    25
    Beğenileri:
    6
    Ödül Puanları:
    13
    arkadaşlar, karbonhidrat ve protein alımı ile ilgili bir sorum olacak..beslenme bölümünde ki ilgili konularda yazılan yorumlardan dolayı biraz kafam karıştı :confused: ve bu konuda da bilgisiz olduğum için :eek: bu konuda aydınlatırsanız sevinirim; protein ve karbonhidrat için hangisinin antreman önce hangisinin sonrası alınması veya hangisinin ağırlıklı olması gerektiği konusunda bilgilendirirseniz sevinirim:)
     
  2. _Fabregas_
    Offline

    _Fabregas_ Üye

    Katılım:
    29 Mart 2009
    Mesajlar:
    431
    Beğenileri:
    139
    Ödül Puanları:
    0
    Yer:
    İstanbul
    İdmandan önce karbo ağirlikli idman sonrası protein örnek benim beslnme programım şöyle:

    İdmandan 2 saat önce 1 tabak pilav&makarna lor peyniri meyvesuyu 1 saat sonra yine aynı yemek
    İdman sonrası:5 yumurta beyazı+lor+yağsız beyaz peynir yatmadan önce ballı muzlu süt
     
    pssakal bunu beğendi.
  3. bonatschi
    Offline

    bonatschi Özel Üye

    Katılım:
    10 Ocak 2006
    Mesajlar:
    3.855
    Beğenileri:
    4.910
    Ödül Puanları:
    0
    Yer:
    Londra
    S - Protein Nedir?
    C - http://www.bodyforumtr.com/vbforum/p...hlight=protein


    S- Yeni başladım nasıl beslenmeliyim?
    C- http://www.bodyforumtr.com/vbforum/y...kni-t8692.html


    S - Günde ne kadar protein almalıyım?
    C- Kilonuz başına, kas oranınızada bağlı olmak üzere en az yaklaşık 1,5-2 gr protein almalısınız.Bu değer definisyon dönemlerinde yada yoğun antreman dönemlerinde kontrollü bir şekilde artırılabilir.Verilen bu değerler vücut geliştirme ile ilgilendiğiniz dönemler içindir.Vücut geliştirme ile ilgilenmiyorsanız bu miktarlara çıkmayınız.



    S- Günde ne kadar karbonhidrat almalıyım?
    C- Kas kütlesi kazanma dönemlerinde harcanan kaloriden fazla alınması mantığı ile kilo başına 4-6 gram arası karbonhidrat tüketilmesi tavsiye olunur.Definisyon dönemlerinde özellikle düşük karbonhidratlı diyetlerde günlük kilo başına 1-2 gr.a kadar indirilebilir.


    S- Antreman öncesi öğünüm nasıl olmalı?
    C-Antremandan 1,5-2 saat kadar önce uzun süre enerji verebilecek kompleks karbonhidrat içeren gıdalar mutlaka öğüne dahil edilmelidir.öte yandan günlük ihtiyacımız olan protein,vitamin,mineral,yağdan bu öğüne düşen miktarda yer verilebilir.


    S - Antrenmandan Önce mi Sonra mı Yemeliyiz ?
    C - Antrenman sırasında mideniz boş yada boşa yakın olmalıdır. Çalışmanız için kaslarınızın kana ihtiyacı vardır. Bu nedenle sindirim sırasında, herhangi bir aktivite yapılmaması sağlık açısından gereklidir. Hem sindirim hem de kasların kan ihtiyacı için, kalbinizi kan pompalamaya zorlamamanız iyi bir çalışma ve kalp fonksiyonları bakımından dikkat edilmesi gereken bir husustur. Yemekten sonra çalışmaya başlamak için geçmesi gereken sürenin en az 90 dakika olması şarttır. Ancak, çok uzun süreli açlık da, anî şeker düşmesi, yorgunluk, baş dönmesi vs. gibi sıkıntılara yol açabilir.(1)


    S- Antremandan hemen sonra nasıl beslenmeliyim?
    C- Antremandan hemen sonra kaslardaki glikojen depolarını en hızlı bir şekilde doldurmak ,kas yıkımını durdurmak için önemli etkenlerdendir.Bu sebeple kan şekerini hızlı yükselten ve kana hızlı karışan basit şeker ihtiva eden sıvılar tercih edilmelidir..Öte yandan bozulan elektrolit dengesini sağlamak içinde çeşitli mineraller içeren sporcu içecekleri tercih edilebilir.Her nekadar antremandan hemen sonra katı gıdalara başvurmamak ve kaslardaki kanı mideye toplamamak daha doğru olsada potasyum ihtiyacını karşılayarak kas yıkımını engellemek için hemen sonra olmamak kaydıyla muz tercih edilebilir.
    http://www.bodyforumtr.com/vbforum/s...ead.php?t=6437
    http://www.bodyforumtr.com/vbforum/s...nl%FCk+%FEeker
     
    pssakal ve saydam bunu beğendi.
Konu Durumu:
Mesaj gönderimine kapalı.

Sayfayı Paylaş