protein tozu kullanımı vs...

Konusu 'Supplementler' forumundadır ve kfks tarafından 31 Temmuz 2009 başlatılmıştır.

Watchers:
Başlığı izleyen üye sayısı: 16 üye.
  1. kfks
    Offline

    kfks Üye

    Katılım:
    21 Ocak 2009
    Mesajlar:
    84
    Beğenileri:
    7
    Ödül Puanları:
    0
    arkdaşlar bugün hocamdan 150 ytl ye universal ultra whey pro 2,3 kg markalı protein tozu aldım...bazı sorularım olcak cevaplarsanız sevinirim...

    1- öncelikle 150 ytl bu protein tozu iyi bir fiyat mı?

    2- hocam su ile kullanmam gerektiğini , süt ile kullanırsam midemi bozacağımı söyledi. Bunun bilimsel bir açıklaması var mı sizin fikirleriniz nedir?

    3- şu protein tozunun hangi ölçeklerde nasıl kullanmam gerektiğini bilmiyorum..elimde shaker , ölçek , blender vs yok...nasıl kullanmam gerekir (kaşık veya pet şişe vs ile ) teşekkürler
     
  2. BuRaKxX
    Offline

    BuRaKxX Üye

    Katılım:
    20 Nisan 2009
    Mesajlar:
    553
    Beğenileri:
    180
    Ödül Puanları:
    53
    25-30 gr bir porsiyondur.fiyat fena değil.ürünü su ile kullanman hem miden için iyi hem de üründen tam verim alabilmen için çünkü süt ile kullanıldığı vakit sindirimi uzun sürer.whey yani peynir altı suyunun kullanılmasının avantajı vücuda yarım saatlik bir sürede işlemesidir.
     
    kfks bunu beğendi.
  3. shownodese
    Offline

    shownodese Üye

    Katılım:
    3 Ocak 2008
    Mesajlar:
    966
    Beğenileri:
    251
    Ödül Puanları:
    73
    Meslek:
    gayrimenkul danışmanı
    Yer:
    kocaeli
    1 soruyu almadqan once sormalıydın 2. si için gece kullanımlarında sütle içersen daha faydalı olur senin için pet şişenin 3/4 ünü doldur huni vb. keğıtla 1 ölçek koy kaşıkla olmaz o iş içinde ölçek mtlaka vardır
     
    kfks bunu beğendi.
  4. kfks
    Offline

    kfks Üye

    Katılım:
    21 Ocak 2009
    Mesajlar:
    84
    Beğenileri:
    7
    Ödül Puanları:
    0
    bu pet şişe 1,5 lt lik mi yoksa 0,5 lt lik mi olcak acaba?
     
  5. yalnızkovboy_89
    Offline

    yalnızkovboy_89 Üye

    Katılım:
    5 Nisan 2009
    Mesajlar:
    916
    Beğenileri:
    378
    Ödül Puanları:
    73
    Cinsiyet:
    Bay
    Meslek:
    Endüstriyel Otomasyon
    Yer:
    İstanbul

    0.5lik su şişelerinin en üstünden 3 parmak kalacak kadar suyla karıştırman yeterli olur.Fakat size bir tavsiye vereyim; shaker yerine kapağı geniş olan bi içecek alırsanız onun şişesini shaker gibi kullanabilirsiniz.Ben şahsen powerade alıyorum 2 ayda bir falan onun şişesini kullanıyorum,portein tozunu tatlı kaşığı ile içine atıyorum kapaktan rahatça içeri giriyor tatlı kaşığı dökülme vs.. sorunları olmuyor gayet pratik...:)
     
  6. Gio
    Offline

    Gio Üye

    Katılım:
    26 Aralık 2006
    Mesajlar:
    34
    Beğenileri:
    48
    Ödül Puanları:
    0
    Yer:
    İstanbul
    İkinci sorunuzda ki süt su konusunda ki bilimsel açıklama şöyle;

    Sütün içerisinde yüksek oranda laktoz(bir karbonhidrat çeşidi) vardır,süt şekeridir.Laktozu hazmetmekte birçok kişi zorluk çekmektedir.(hatta bir doktorun makalesinde 'türklerde laktozu hazmedecek genler eksik' dediğini okumuş ve çok şaşırmıştım ama gerçekten tanıdığım birçok kişide ve bende de aynı sıkıntı var ve bu yüzden mantık gelmiyor değil.

    Size tavsiyem bir süre süt içmeyi deneyin ve eğer size midede şişkinlik,hazımsızlık,ishal vs.. gibi sıkıntılar oluşturmazsa devam edin çünkü süt çok faydalı özellikle vg için...tabi ki whey süt karısımı idman öncesi-sonrası yapılmamalı sütün içinde ki casein wheyin emilimini yavaşlatacaktır.
     
    kfks bunu beğendi.
  7. _Fabregas_
    Offline

    _Fabregas_ Üye

    Katılım:
    29 Mart 2009
    Mesajlar:
    431
    Beğenileri:
    139
    Ödül Puanları:
    0
    Yer:
    İstanbul
    keşke optimum alsaydın ama universalda iyi normal fiyata almışsın hocandan forum sponsorundada aynı fiyata 5 10 tl bence bi shaker al daha rahat hem üstünde kaç ml olduğuda yazıyor
     
    kfks bunu beğendi.
  8. slymnasye
    Offline

    slymnasye Üye

    Katılım:
    3 Şubat 2006
    Mesajlar:
    551
    Beğenileri:
    385
    Ödül Puanları:
    73

    kaşıkla uğraşmaktansa bir kağıdı külah yapıp şisenin ağzına tıkayın sonra ölçegi külaha boşaltın gitsin :=)
     
    kfks bunu beğendi.
  9. Ahura-Mazda
    Offline

    Ahura-Mazda Yeni Üye

    Katılım:
    18 Eylül 2007
    Mesajlar:
    338
    Beğenileri:
    77
    Ödül Puanları:
    0
    Meslek:
    Ramazan
    Yer:
    Ankara
    nette fiyatı 140 ytl. 150 e ii almışsın salondan. ben külah yaptım bi kagıtı kenarından zımbaladım külah bozulmuyor ve sürekli onu kullanıyorum. kutunun üzerinde ideal kullanım talimatinda su mu yazıyor süt mü ona bak sen. ben weider cfm whey pro kullanıyorum %1.5 yağlu sütle ideal kullanım diyor sürekli sütle kullanıyorum ve çok memnumum bi sorunum olmadı.
     
    kfks bunu beğendi.
  10. yalnızkovboy_89
    Offline

    yalnızkovboy_89 Üye

    Katılım:
    5 Nisan 2009
    Mesajlar:
    916
    Beğenileri:
    378
    Ödül Puanları:
    73
    Cinsiyet:
    Bay
    Meslek:
    Endüstriyel Otomasyon
    Yer:
    İstanbul
    valla oda çok iyi bi yöntem ama aklıma hiç gelmemişti,bundan sonra öyle yaparım...
     
  11. yolcu02
    Offline

    yolcu02 Üye

    Katılım:
    4 Mayıs 2009
    Mesajlar:
    446
    Beğenileri:
    150
    Ödül Puanları:
    43
    ben bu ürünü süt ile kulandım ve max verim aldım ama arkadaşlar su öneriyorlar şaşırıyorum valla
     
    kfks bunu beğendi.
  12. yalnızkovboy_89
    Offline

    yalnızkovboy_89 Üye

    Katılım:
    5 Nisan 2009
    Mesajlar:
    916
    Beğenileri:
    378
    Ödül Puanları:
    73
    Cinsiyet:
    Bay
    Meslek:
    Endüstriyel Otomasyon
    Yer:
    İstanbul
    Su veya süt ile kullanılması amaca bağlı,eğer amacınız antremandan hemen sonra protein almaksa ,su ile içilerek proteini biran önce vücuda ulaştırılmalıdır ama amacınız günlük protein alımın doldurmaksa süt ile içilebilir...
     
    kfks bunu beğendi.
  13. Ahura-Mazda
    Offline

    Ahura-Mazda Yeni Üye

    Katılım:
    18 Eylül 2007
    Mesajlar:
    338
    Beğenileri:
    77
    Ödül Puanları:
    0
    Meslek:
    Ramazan
    Yer:
    Ankara
    bakın fizyoloji okumuş biri olarak şunu size açıklayayım. su ile veya sütle alınmış bir karışımın sindirilme açısından farkı yoktur(çok kücük farklar dışında). çünkü aldığınız protein tozunu vücut sindirirken su ile veya sütle alındığına bakmaz onu direk uygun konumuna getirerek emer. ama şu var ki süt suya göre çok daha geç emilir. bundan dolay bir çok kişi su ile alımını önerir.sanar ki su kana sütten daha hızlı karıştığından proteinde onun sayesinde hızlı emilecek yok öyle bişey. ben süt ile alıyorum çünkü süt suya göre çok daha avantajlı içeriğe sahip. herzaman extra protein sağlamak vücudu daha çok besler. isteyen su ile isteyen süt ile alsın ama süt ile alınabilen karışımlar herzaman daha çok beslenme sağlar suya göre.
     
    kfks bunu beğendi.
  14. umur35
    Offline

    umur35 Yeni Üye

    Katılım:
    8 Temmuz 2008
    Mesajlar:
    2.124
    Beğenileri:
    1.023
    Ödül Puanları:
    0
    Yer:
    İzmir
    ahura mazda benım bıldıgım kadarıyla sutte caseın proteını var..Caseın sındırımı uzundur..Mesela 1 lıtre sut ıcersın o 30 gr proteın saatte 7-8 gr kana karısır ve atm karısımı 4 saat fılan surer..Tabı mıktarı kafadan atıyorum..Ve vucut whey + caseın aldıgında whey proteını caseınden ayıramaz..Caseını daha hızlı sındıremeyecegınden wheyı daha yavas sındırır..Bu yuzden su ıle kullanım antrenman sonrası daha ıyıdır whey yarım saat bır saatte kana karısır..
     
    kfks bunu beğendi.
  15. Ahura-Mazda
    Offline

    Ahura-Mazda Yeni Üye

    Katılım:
    18 Eylül 2007
    Mesajlar:
    338
    Beğenileri:
    77
    Ödül Puanları:
    0
    Meslek:
    Ramazan
    Yer:
    Ankara
    caseini wheyden ayıramaz diye birşey yok ki sonuçta bu gasterde fiziksel sindireme uğrayıp sonra bir miktar kimyasal sindirime girer sonra oradan asıl sindirimin temeli olan duodenuma geçer ve protein tek tek aminoasit kombinasyonları halinde absorbsiyon olur. burada gerçek şu protein emilmez aminoasitler halinde alınır. yani caseine falan bakmaz. senin de dediğin gibi casein wheye göre çok yavaş sindirilir. ama bu demek değil ki wheyin sindirimini azaltır. whey ayrı casein ayrı emilir sindirim hızından dolayı. antreman sonrası öncesi süt ile alınım farketmez ama süt yavaş sindirilir bu gerçek. ondan dolayı millet su ile alıyor.
     
    draft bunu beğendi.
  16. umur35
    Offline

    umur35 Yeni Üye

    Katılım:
    8 Temmuz 2008
    Mesajlar:
    2.124
    Beğenileri:
    1.023
    Ödül Puanları:
    0
    Yer:
    İzmir
    Insanlar sutun yavas sındırılmesınden dolayı degıl suttekı caseının yavas sındırılmesınden ve bununda wheyı etkılemesı yuzunden proteın tozunu suyla alıyor ahura mazda arkadasım su konuda oncelıkle hemfıkır olalım..

    Benım bahsettıgım sey forumun tecrubelı hocaları, doktor ve doktor adayı arkadaslarımız tarafından dıle getırılmıstı sanıyorsam..Sız bu tezınızı kanıtlayacak makaleler gosterebılırsenız sevınırım..Benım gosterecegım kaynak bu konuda forumun kendısı olacaktır..Sızde bır ıkı makale ıle tezınızı desteklersenız daha guzel ve yararlı bır tartısma ortamı dogar..


    Saygılarımla..
     
  17. uA-Boss
    Offline

    uA-Boss Üye

    Katılım:
    1 Ağustos 2009
    Mesajlar:
    64
    Beğenileri:
    5
    Ödül Puanları:
    0
    selam arkadaşlar ben yeni başlayanlardanım body ye gerçi 6 ay once başlayıp 3 ay gitmeyip yeni yapanlardanım boyum 1.85 kilom 68.5 ben cok yemeyen bi insanım yani max beslenmeyen bi insanım eski hocam bana bi liste vermişti sabah 5 yumurta yulaf 250 gr tavuk vs ben bunların hiç birini yapamıyorum peki protein tozu alarak yardımcı olurmu kilo almama tabi bi engelde zararlı olup olmadıgı cunku annem beni cok ürkütüyo kendisi eski kanser geçirmiş biri ve kanserojen vs vs diip aldırtmıyo =) yardımmmmm =)
     
    kfks bunu beğendi.
  18. Ahura-Mazda
    Offline

    Ahura-Mazda Yeni Üye

    Katılım:
    18 Eylül 2007
    Mesajlar:
    338
    Beğenileri:
    77
    Ödül Puanları:
    0
    Meslek:
    Ramazan
    Yer:
    Ankara
    :) dostum sütün sindirimi değince içerisinindeki casein olduğunu anlarsın sanmıştım. zaten konumuz protein sindirimi değil mi. neyse her cümleyi tek tek açıklayarak yazmak gerekiyor demekki. ben bu bilgileri 2 senedir okuduğum fizyolojiye dayanarak söyledim. ama herkesin fikirleri ve düşünceleri kendine. isteyen suyla isteyen sütle alsın beni bağlamaz ben yarar açısından söyledim.
     
  19. Ahura-Mazda
    Offline

    Ahura-Mazda Yeni Üye

    Katılım:
    18 Eylül 2007
    Mesajlar:
    338
    Beğenileri:
    77
    Ödül Puanları:
    0
    Meslek:
    Ramazan
    Yer:
    Ankara
    kilo almak istiyorsan protein tozu değil gainer kullanmalısın yani kilo aldırıcı takviyeler kullanmak gerek
     
    uA-Boss bunu beğendi.
  20. kfks
    Offline

    kfks Üye

    Katılım:
    21 Ocak 2009
    Mesajlar:
    84
    Beğenileri:
    7
    Ödül Puanları:
    0
    eğer bu proteini doğal yollardan alamıyorsan protein tozu kullanmam gerekli..çünkü protein olmadan bu sporda gelişemezsin...tabiki protein tozu senin günlük protein ihtiyacını tamamen karşılayamayacak sadece yardımcı olcak bu yüzden doğal protein kaynaklarını tüketmen gerekecek..bence yumurta beyazı , darganel ton gibi daha kolay tüketilibilen protein kaynaklarını en azından kullanmaya çalış...ayrıca protein kaynaklı beslenmek sağlık açısından oldukça faydalıdır...
     
    uA-Boss bunu beğendi.

Sayfayı Paylaş