performans sporları için değişik çalışmalar

Konusu 'Savunma ve Dövüş Sporları' forumundadır ve rocky4141 tarafından 22 Nisan 2011 başlatılmıştır.

Watchers:
Başlığı izleyen üye sayısı: 2 üye.
  1. rocky4141
    Offline

    rocky4141 Üye

    Katılım:
    14 Şubat 2011
    Mesajlar:
    41
    Beğenileri:
    5
    Ödül Puanları:
    0
    meraba,

    mücadele sporları için değişik videolarda değişik antrenman teknikleri mevcut.bikaç tanesi için örnek verecek olursak;
    traktör lastiği yürütme
    balyozla lastiğe vurma
    ipe tırmanma
    kalın halatları tutup sallama
    ağır bir cisim bağlayarak koşma ya da onu iple çekme
    sağlık topunu hızlı hızlı yere fırlatma

    bu tarz çalışmalar ne işe yarar?mücadele sporları için ne gibi faydalar sağlarlar?(kick boks,muay thai,mma,güreş vb. sporlar)bu tarz çalışmaları yaparsak herangi şekilde başka çalışmalara ihtiyaç duyar mıyız?forumda uygulayan arkadaşlar var mıdır?bilgisi olan bilgilendirirse sevinirim.şimdiden teşekkürler :)
     
  2. ercan gürgöze
    Offline

    ercan gürgöze Üye

    Katılım:
    3 Mart 2011
    Mesajlar:
    2.033
    Beğenileri:
    1.331
    Ödül Puanları:
    123
    sağlar...ama ,displinin inceliklerine göre ayarlayareak,dozunda ...)
     
  3. rocky4141
    Offline

    rocky4141 Üye

    Katılım:
    14 Şubat 2011
    Mesajlar:
    41
    Beğenileri:
    5
    Ödül Puanları:
    0
    bu dozu nasıl ayarşayabiliriz?yani striking sporlarıyla güreşçinin yapması gereken hareketler ve miktarları farklıdır sanırım.ne gibi hareketler yapmamız gerekir?mesela kb ya da mt..veya güreş için ayrı düşünürsek?
     
  4. ercan gürgöze
    Offline

    ercan gürgöze Üye

    Katılım:
    3 Mart 2011
    Mesajlar:
    2.033
    Beğenileri:
    1.331
    Ödül Puanları:
    123
    en basit örnek olarak, mt ve kb sporcularının esneklik ve dayanıklılık yönünde kaslarının fazla "topak "olmaması , "uzun kas "tipinde olması gerekir...oysa, güreşciler için bu durum farkldır...biraz daha "topak "kas grubuna sahip olma yönünde yaptıkları çalışmalar bunlara "strike kousunda " fazla bir esneklik ve güç avantajı sağlamaz...kısaca anlatmak gerekirse , hormonlu sergen "mma "dövüşcüleri, bir kadın thaiboks ve boksörü olan "lucia rijkers "kadar güçlü yumruk atamazlar...))

    diğer yanda eğer bi kick boksöre ,ağır squat hareketleri yaptırırsanız ,esneklik ve sürat yönünde olumsuz etkiler oluşur...yani, ayak güçlü olduğu halde ,esneklik azaldığından tekme güçlü çıkmaz neticede...)

    bunun gibi daha bi çok şey...

    reçete vermeyelim, ama "dövüş sporlarına en çok yarayacak "kndüsyon-güç geliştirme hareketler:

    -halter çene altı çekiş...
    -halter omuzlama
    -koparma çekişi...
    -paralelde dips
    -barfiks dar düz çekiş
    -dambıllları yana açış
    -sprint koşu
    -merdiven tırmanma

    bazıları olabilir...)
     
    vücutcuu bunu beğendi.

Sayfayı Paylaş