Overtraining/kas kaybı

Konusu 'Bayanlara Özel - Beslenme & Diyet' forumundadır ve cognis2 tarafından 22 Şubat 2013 başlatılmıştır.

Watchers:
Başlığı izleyen üye sayısı: 3 üye.
  1. cognis2
    Offline

    cognis2 Üye

    Katılım:
    6 Şubat 2012
    Mesajlar:
    2
    Beğenileri:
    0
    Ödül Puanları:
    0
    3 haftadır diyetisyen (2 saat ara ile öğünler) ile diyet yapıyorum, 42 yaşındayım, spor yapmıyorum, masabaşı çalışıyorum ve gece 01.00 gibi uyuyorum, sabah 07.30 da kalkıyorum.
    Sadece 2.7 kg verebildim ve diyetisyenin tartısına göre de 2 kg. da kastan kaybetmişim.
    Spor yapma imkanım (ve isteğim) ne yazık ki yok.
    İlkbahar ve günlerin uzaması ile akşam yürüyüşleri yapabilirim.

    Bu 3 haftalık diyet sonucunda; aşırı üşümeye başladım, kan değerlerim de bariz bir sıkıntı yok. Son derece halsiz, keyifsizim. Rutin ev işlerini bile yapmak gözümde büyüyor.

    Yağ yakıcı kullanmayı düşünüyorum???? ancak spor yapmadığım için faydası olur mu bilmiyorum???
    En azından üşümem diye düşünüyorum :) zira yağ yakıcı kullananlarda genelde sıcaklama hissinden bahsedilmiş...

    Benim kullanabileceğim yağ yakıcı ne olabilir?

    Bir de sabah ilk uyandığımda 1 bardak ılık su içinde 1 çeyrek limon sıkıp 1 tatlı kaşığı bal karıştırıp içmem gerekiyor, ilaveten de 2 veya 3 ceviz içi, badem yemem gerekiyor, kahvaltı yarım saat sonra. Kahvaltı da mutlaka 1-2 yumurta yemem gerekiyor.. Ancak safra kesemde 2 adet polip var, sanırım bunların etsi ile ben yazdıklarımı uyguladığım 2 gün boyunca kustum. Sonra bunları diyetten kaldırdık. Acaba diyetin etkisini bunların eksilmesi bozmuş mudur?

    Sabah uyanır uyanmaz, ballı limonlu ılık su ve ceviz içi tüketmenin etkisi nedir??

    Kas kaybını önlemek istiyorum,,, ne yapmam gerekir?

    Teşekkürler
     
  2. sthammer
    Offline

    sthammer Guest

    Sporu bir yaşam biçimi haline getirmenizi tavsiye ederim. Kilo vermek için kalori açığı yaratmanız gerekmekte ve bu da protein ağırlıklı diyet ve egzersizle(aerobik egzersiz/ör.tempolu yürüyüş,bisiklet vb./ ve ağırlık çalışması) mümkündür. Kas yoğunluğunuz arttığında metabolik hızınız yükseleceğinden vücut yağlarınız daha fazla yakılır. Kaslar daha fazla kalori harcar. Ayrıca kas zayıflığını önlemek için ağırlık çalışması mutlaka olmalı, hem kaslarınız kuvvetlenecek ve estetik bir görünüm kazanacaksınız hem de daha kolay kilo vereceksiniz. Ayrıca ağırlık çalışmasıyla aşırı kütle elde edemezsiniz, rahat olun. Sadece diyetle pek sağlıklı bir yere varamazsınız ve yine kilo kaybetmek veya yağ yakımı için mucize bir formül yoktur.
    İmzamda bulunan En Çok Sorulan Sorular ve Cevapları 6.post ‘kilo verme’ kısmını detaylı inceleyebilirsiniz, başarılar…
     
    cognis2 bunu beğendi.
  3. werci
    Offline

    werci Üye

    Katılım:
    1 Nisan 2006
    Mesajlar:
    32
    Beğenileri:
    16
    Ödül Puanları:
    18
    Ne derece halsiz, keyifsizsiniz bilmiyorum ama asiri bir halsizlik yoksa pek yadirganacak birsey degil. Usumenize gelince, genelde az yag tuketiminde yada cok az kalori diyetlerinde gozuken bir sorun. Belki balik yagi ve ceviz vs gibi urunleri diyetinize eklemeyi yada arttirmayi diyetisyeninizle konusabilirsiniz.

    Yag yakicilar ile ilgili olarak size bir sey tavsiye edemem, sizinle ilgili pek bir sey bilmedigimden oturu. Genel olarakta tavsiye ettigim seyler degildir zaten.

    Kahve icmenizi tavsiye ederim -ki sekersiz kahve (americano) 20-25 kalori gibi az kalori barindiriyor-, kahve guclu bir uyarici oldugundan hem metabolizmanizi hizlandirip hemde yag yakiminda yardimci olacaktir (ki cogu yag yakicinin icinde kafein olmazsa olmazdir). Son olarak kahve enerji seviyelerinizi de yukari cekecektir.

    Ceviz, bal ve limon'un ayri ayri faydalari var. Onlari yazmak zaman alir hakkaten, ama kilo kaybiniz icin "gerekli" olmasi icin bir neden goremiyorum. Sadece az yerken yeterli vitaminleri aldiginizdan emin olmak adina vitamin hapi almayi deneyebilirsiniz, kilo verirken sizin gerekli vitaminleri almanizi garanti edecektir.

    Kas kaybini onlemek icin de spor yapmaktan baska careniz yok. Ki haftada 2-3 kere yapsaniz faydasini gorursunuz.

    Kosu fikri gayet guzel, havalarin isinmasi ile kendinizi yavastan kosuya alistirmaniz sagliginizda inanilmaz bir etki yaratacaktir.
     
    cognis2 bunu beğendi.

Sayfayı Paylaş