Koşu kaslara zarar verir mi ?

Konusu 'Yağ Yakıcılar ve Yağ Yakımı' forumundadır ve nihat645 tarafından 28 Kasım 2014 başlatılmıştır.

Watchers:
Başlığı izleyen üye sayısı: 4 üye.
  1. nihat645
    Offline

    nihat645 Üye

    Katılım:
    28 Kasım 2014
    Mesajlar:
    2
    Beğenileri:
    0
    Ödül Puanları:
    1
    Cinsiyet:
    Bay
    Meslek:
    Öğrenci
    Yer:
    Suudi Arabistan
    Arkadaşlar öncelikle merhaba. forma yeni üye oldum . Konuyu yalnış yere açtıysam özür dilerim. Konuya gelicek olursak ; 2.5-3 aydır ağırlık çalışıyorum. Vücudumda gelişmeler görünüyor. Ancak çoğunluğu yağın altında olduğu istediğim neticeyi elde edemiyorum. Kardiyo amaçlı koşuya başlıcam. Ancak 1 küsür yıldır fitness çalışan bi arkadaşım bana koşunun kasları küçülttüğünü söyledi. Sizce doğru mu ?
     
  2. Exacting51
    Offline

    Exacting51 Üye

    Katılım:
    4 Ekim 2014
    Mesajlar:
    318
    Beğenileri:
    152
    Ödül Puanları:
    43
    Cinsiyet:
    Bay
    Evet FAZLA Kardiyo kasları ufaltır kasları yordugu için yıpranma olacaktır hali ile.
    kilo boy vsvs gibi şeyleri yazsanız ona göre kardiyo gereklimi degilmi diye yorum yazabilirdim.
     
  3. nihat645
    Offline

    nihat645 Üye

    Katılım:
    28 Kasım 2014
    Mesajlar:
    2
    Beğenileri:
    0
    Ödül Puanları:
    1
    Cinsiyet:
    Bay
    Meslek:
    Öğrenci
    Yer:
    Suudi Arabistan
    Boy 1.78
    Kilo 73 ama yağ baskın durumda
     
  4. Demirbaş
    Offline

    Demirbaş Üye

    Katılım:
    28 Mayıs 2014
    Mesajlar:
    5
    Beğenileri:
    0
    Ödül Puanları:
    1
    Cinsiyet:
    Bay
    Meslek:
    Öğrenci
    Yer:
    TRABZON
    kardeşim şu andan sonraki amacın nedir? sadece kardiyo yaparak aynı zamanda bugüne kadar geliştirmiş olduğun kaslarını korumak mı?
    yoksa hem kardiyoya odaklanıp hem de ağırlık antrenmanlarına devam etmek mi ? ikisini birden koordine etmek mi yani ?

    yerinde olsam önce yağ oranını hesaplarım tamam 1.78 boyun var 73 de kilon var ama dağılımı nasıl o 73 kilonun kaçı yağsız vücut ? kaçı yağ ? bu veriler önemlidir
    http://www.calculator.net/body-fat-calculator.html bu linkte tahmini olarak hesaplayabilirsin en azından

    ve yine yerinde olsam yağları tatmin olacak kadar azalttıktan sonra keyifli keyifli ağırlık çalışmaya devam ederim, en mantıklısı bu bizim gibi amatör sporcular için
    hem kardiyo hem ağırlık çalışmalarını aynı anda koordine etmek biraz deneyimlilerin profesyonellerin işi gibi geliyor
    haksızmıyım? biraz detaylı iş bence.

    kardiyo ile yağları eritirken elbette kaslarını koruyabilirsin veya erimeyi minimumlarda tutabilirsin o işi kafana göre yapma sakın yardım al yoksa onca emeğin boşa gider :)

    egzersiz yapmadığını varsayarsak sadece beslenme ile günlük kalori ihtiyacının %20si kadar azını almak sağlıklı olduğu yazılıyor yani güvenilir, yani bu oran yağ yakımını maksimize edip kas erimesini minimumda tutabilir demek gibi tam olmasa da bu da bir genellemedir. aslında günlük aktivitelerinin egzersizlerinin türlerini belirleyip karbonhidrat-protein-yağ dengesini ona göre optimize edebilmekte yatıyor iş.

    ama genel mantık elbette kas kaybının önlenmesi için yeteri kadar protein alınmalı arada bir de kas antrenmanı yapılmalı kaslar yorulmalı. örneğin 2 haftada veya haftada 1 kez
    orasını ben bilemem gerçekten o kadar tecrübem yok ama böyle olmalı heralde.
     
  5. Eresbos
    Offline

    Eresbos Üye

    Katılım:
    24 Ağustos 2013
    Mesajlar:
    882
    Beğenileri:
    546
    Ödül Puanları:
    103
    Yer:
    istanbul
    Hiit seklinde kardio yaptigim zaman kaslarda pump oluyor :)

    GT-I8150 cihazımdan Tapatalk 2 ile gönderildi
     

Sayfayı Paylaş