Koşu bandinda yağ yakma

Konusu 'Geri Dönüşüm Kutusu' forumundadır ve prose tarafından 6 Ocak 2012 başlatılmıştır.

Konu Durumu:
Mesaj gönderimine kapalı.
Watchers:
Başlığı izleyen üye sayısı: 2 üye.
  1. prose
    Offline

    prose Üye

    Katılım:
    2 Ocak 2012
    Mesajlar:
    5
    Beğenileri:
    0
    Ödül Puanları:
    0
    iyi günler
    36 yaşındayım.boyum 180 kilom 89.spor salonuna gidecek fırsatım yok.bu nedenle eve bir koşu bandı aldım.yaklaşık 1 aydır haftada 5 gün 1 saat yürüyorum.

    yağ yakmak için yürüme hızım ve nabız aralığım ne olmalı ve bunu kaç dk yapmalıyım?kas kaybetmeden sadece yağ yakmak için yürümek daha iyi sonuç verdiğini okudum.bu konuda beni aydınlatabilir misiniz?
     
  2. Cidade de Deus
    Offline

    Cidade de Deus Üye

    Katılım:
    28 Nisan 2010
    Mesajlar:
    3.510
    Beğenileri:
    1.705
    Ödül Puanları:
    123
    Cinsiyet:
    Bay
    Yer:
    İstanbul
    S - Yağ yakmak için kalp atışımız kaç olmalıdır ?
    C - Kalp atışı ( Nabız-HR ), kalbin bir dakikadaki atım sayısıdır. Genellikle sol şakak ya da iç bileğe hafifçe dokunmak suretiyle, belirli bir zaman aralığındaki vuruşun sayılması ile bulunur. Pratikte bilek veya şakak parmakla hafifçe dokunularak 15 saniye süreyle tutulur ve çıkan sayı 4'le çarpılır. Başka bir açıklama ile; sıfırdan başlayarak on saniye içinde kalp atışınızı 10'a kadar saya-bilirseniz, kalp atımınız (HR), dakikada 60 demektir.

    Aerobik karakterde bir çalışma sırasında maksimum kalp atım sayınızın (MHR) belirlenmesi, çalışma amaç ve verimi açısından önemlidir. Bu sayı şöyle hesaplanır: 220 - yaş formülü bu hesap için kullanılır. Buna formüle göre 20 yaşındaki bir kişinin, "Maksimum kalp atım sayısı" 200, 50 yaşındaki bir kişinin ise 170 olmalıdır.

    Aerobik çalışma sırasında nabzınız (HR); maksimum kalp atım sayınız ( MHR ) x % 50'si ile MHR x % 80'i arasında değişmelidir. Bu aralığa "Faydalı Antrenman Sınırı"(Training Effect Zone) denir. Bu hesaba göre, 20 yaşındaki bir kimsenin nabzı (HR), 100 ile 160 sayısı arasında değişmelidir. Bunun üstünde bir nabız sayısı daha fazla aerobik bir fayda sağlamaz.

    Aerobik açıdan ve yağ yakabilmek için en iyi sonuçlar, nabzın (HR), en az 12 dakika aerobik sınırda kalması ile elde edilebilmektedir. Bu süreyi ne kadar uzatır ve çalışma sıklığını da o kadar arttırırsanız, istediğiniz amaca ulaşmanız daha çabuk ve verimli olacaktır.(1)


    S - Yağ yakmak için ne kadar süre çalışmalıyız ?
    C - Aerobik bir çalışma en azından 12 dakika sürmelidir. Bu süre nabzın, faydalı antrenman sının içinde olduğu zamanı kapsar, ısınma ve soğuma hareketlerinde geçen süre buna dahil değildir. Söz konusu süreyi ve çalışma sıklığını arttırdıkça, istediğiniz hedefe daha çabuk ulaşırsınız.
    Burada doğal olarak neden 12 dakika sorusu akıllara gelecektir. Covert Bailey'e göre; bu süre vücudun yağ yakma enzimlerini üretene kadar ihtiyaç duyduğu süredir. Bu sayı değişebilir, ama asıl olan, yağın enerjiye dönüşebilmesi için, vücudunuzun kullanılmasıdır. Bu esasa göre, 5-10 dakika içinde, vücutta yanan yağ yüzdesi artarken, yanan karbonhidrat azalmaktadır.
    Burada asıl olan, örneğin 30 dakikalık bir koşudan sonra vücudun daha fazla yağ yakabilmesidir.(1)

    S - Kilo vermenin en iyi yolu nedir
    C –Kaç kilo olduğunuzla pek fazla ilgilenmemelisiniz. Esas ilgilenmeniz gereken bu kiloların ne kadarının yağ olduğudur. Spor yaparak kilo vermek istediğinizde, kilo kaybınız kas ve su kaybederek olmamalı ve aldığınız toplam kalori verdiğiniz kaloriden daha az olmalıdır. Bunun en verimli ve kalıcı yolu, günlük yaşamınızın bir parçası haline gelecek olan şu üç adımdan geçmektedir.

    Bir aerobik çalışma programına başlayın:
    Bu yapmaktan hoşlandığınız bir aktivite olmalıdır. Bunun mutlaka bir spor tesisinde bir aerobik gurubuna katılma olması gerekmez. Yürüyüş, bisiklet, yüzme, paten, dans, ip atlama vs.de bunun yerini tutabilir. Kalp atım frekansını arttırabilecek ve faydalı egzersiz sınırında (en az 12 dakika) tutabilecek herhangi bir aktivite de olabilir. Bu çalışmada süre ne kadar uzun olursa o kadar çok fayda sağlarsınız.

    Yediklerinizi değiştiriniz:
    Daha çok, meyve, sebze, tavuk eti, pirinç, patates yemeniz daha uygun olur. l gr.yağ = 9 kaloridir, l gr. karbonhidrat ya da protein = 4 kaloridir. Bazı yiyecekler için yapılan "% 95 YAĞSIZ" sloganı sizi şaşırtmasın, kalorinin ne kadarının yağdan geldiğine dikkat ediniz. 120 kalorilik bir gıda maddesinin az kalorili olduğu düşünülebilir ama 9 gr. yağ, 5 gr.protein ve 5 gr. karbonhidrat içeriyorsa, bu ürünün % 70'inin yağ olduğu anlamına gelir.
    Ayrıca gün boyunca küçük miktarlarda ve sıkça alınan öğünler, metabolizmayı hızlandırarak "Açlığa Mahkûmluk" duygusunu ortadan kaldıracaktır.

    Direnç Antrenmanı:
    Kaslarınızın belirli programlarla çalıştırılarak hem form ve hem de kuvvet kazanmaları, size aynı zamanda günlük yakmanız gereken kalorinin vücut tarafından daha çabuk ve kolay yakılmasını sağlar. Bu amaçla düzenlenen "Vücut Geliştirme" ve "Fitness " programlan, sizi amacınıza ulaştıran en bilimsel ve sağlıklı yoldur.

    S- Aynı anda yağ yakmak ve kas kazanmak mümkün müdür?
    C- http://www.bodyforumtr.com/vbforum/a...ighlight=ya%F0
    http://www.bodyforumtr.com/vbforum/y...ighlight=ya%F0



    S - Cardio antremandan önce mi, antremandan sonra mı?
    C- http://www.bodyforumtr.com/vbforum/c...ghlight=cardio
    http://www.bodyforumtr.com/vbforum/c...ghlight=cardio


    S- Vücut geliştirmede kardiyonun yeri nedr ve ne zamanlar yapılmalıdır?
    C- http://www.bodyforumtr.com/vbforum/v...hlight=kardiyo
    http://www.bodyforumtr.com/vbforum/v...hlight=kardiyo
    http://www.bodyforumtr.com/vbforum/v...ghlight=cardio
    http://www.bodyforumtr.com/vbforum/c...ghlight=cardio
    http://www.bodyforumtr.com/vbforum/c...ghlight=cardio


    S- Cardio nedir? Nasıl Çalışılır? Nezaman Çalışılır?
    C- http://www.bodyforumtr.com/vbforum/v...ghlight=cardio
    http://www.bodyforumtr.com/vbforum/c...ghlight=cardio
    http://www.bodyforumtr.com/vbforum/c...ghlight=cardio


    S- Cardio olmadan sadece vücut geliştirme yapılsa ne olur?
    C- http://www.bodyforumtr.com/vbforum/c...ghlight=cardio


    S- Cardio kas kaybına neden olur mu?
    C- http://www.bodyforumtr.com/vbforum/k...1.html?t=13831


    S- Baharatlar yağ yakımını artırır mı?
    C- http://www.bodyforumtr.com/vbforum/b...1.html?t=23071


    S- Dışarıda yürümek yerine evde yürüyebilir miyim?
    C- http://www.bodyforumtr.com/vbforum/d...3.html?t=23453

    S - Yağ yakmak için yürümek mi koşmak mı?
    C - http://www.bodyforumtr.com/vbforum/y...ht=y%FCr%FCmek

    KAYNAK:http://www.bodyforumtr.com/vbforum/en-ok-sorulan-sorular-ve-t11375.html
     
    Rpac bunu beğendi.
  3. Rpac
    Offline

    Rpac Üye

    Katılım:
    3 Haziran 2008
    Mesajlar:
    2.403
    Beğenileri:
    1.543
    Ödül Puanları:
    123
    Değerli üyemiz;

    Konunuz kilitlenip kapatılmıştır.

    Konu kilitleme sebepleri;

    - Daha önce benzer bir konu açılmıştır

    Lütfen arama yapmadan konu açmayınız.

    Link : http://www.bodyforumtr.com/vbforum/en-ok-sorulan-sorular-ve-t11375.html

    Lütfen 1 dakikanızı ayırarak forum kurallarını okuyunuz. Forum kurallarını okumak için buraya tıklayınız

    Anlayışınız için teşekkür ederiz.

    Saygılarımızla
    BodyForumTR Ekibi
     
Konu Durumu:
Mesaj gönderimine kapalı.

Sayfayı Paylaş