kimyadan anlayan? :D

Konusu 'Konu Dışı' forumundadır ve simitci88 tarafından 29 Ekim 2011 başlatılmıştır.

Watchers:
Başlığı izleyen üye sayısı: 6 üye.
  1. simitci88
    Offline

    simitci88 Üye

    Katılım:
    31 Ocak 2011
    Mesajlar:
    215
    Beğenileri:
    195
    Ödül Puanları:
    53
    bu forumda herşeyi paylasabildiğim gibi bundada bı sakınca gormedım insallah adminlerde gormez neyse konuya girim ben lise 2deyim kimya dersleri biraz ağır başladı yada bana oyle geldi normalde kimyam iyiydi lise 1de ama bu yeni konuları pek anlıyamadım örneğin elektromanyetik ışınlar bazı kavramlar ör. genlik frekans hız dalga boyu gibi bunları hoca deftere yazdırdı formullerıyle bı takım sorualrda cozdu ama pek anlıyamadım ınternettende konu tekrarı yada vıdeoulu anlatım bulamadım. ornegin su soru: dalga boyu 500 nanometre enerjisi 1.10 üzeri -16 j olan bi kırmızı ışıkta kactane foton vardır (h=6,63.10 üzeri -34 c= 3,10.10 üzeri 8)

    bunun cevabı 250 foton cıkıyomus ama biri cozum yolunu anlatabılırmı bunu anlarsam dıer sorularıda buna bağlıyarak cozebilirm diye düsünüyorum yardım lütfen.:D
     
  2. ozan119
    Offline

    ozan119 Yeni Üye

    Katılım:
    22 Mayıs 2011
    Mesajlar:
    554
    Beğenileri:
    178
    Ödül Puanları:
    0
    iyiki eşit ağırlık seçmişim:D
     
  3. simitci88
    Offline

    simitci88 Üye

    Katılım:
    31 Ocak 2011
    Mesajlar:
    215
    Beğenileri:
    195
    Ödül Puanları:
    53
    bende sayısal seçtim:D gocunmuyorumda hoca robot gıbı anlatıp gıdıyo ama bıdahakı ders bunları sorucam anlamadım bu nıye boyle falan dıyede ozamana kadar ıcımde korku olarak kalmasın dıye paylastım :D yazılıda daha bayramdan sonra bı cekı duzen verım dedım son gune bırakmıyım :D
     
  4. R10
    Offline

    R10 Üye

    Katılım:
    16 Ağustos 2011
    Mesajlar:
    928
    Beğenileri:
    1.305
    Ödül Puanları:
    0
    bunlar bizde fizik konusu olarak anlatılıyordu. meb kendini aşmış bizden sonra...
     
    AngryHun bunu beğendi.
  5. simitci88
    Offline

    simitci88 Üye

    Katılım:
    31 Ocak 2011
    Mesajlar:
    215
    Beğenileri:
    195
    Ödül Puanları:
    53
    meb zaten sistemi ne zaman tam oturtup bi düzene soktu ki :D neyse ya soruyu anlatcak yokmu bekliyorum :D
     
  6. StreloK
    Offline

    StreloK Üye

    Katılım:
    30 Ağustos 2011
    Mesajlar:
    97
    Beğenileri:
    114
    Ödül Puanları:
    43
    Yer:
    ankara
    kullanacağın 1 formül var:
    öncelikle bir fotonun enerjisini bulacaksın. bunun için E=h.c/λ
    sonra toplam enerjiyi, bir fotunun enerjisine bölerek foton sayısına ulaşacaksın.
    ben 267 buldum. sayıları yuvarlayarak yaparsan 250 çıkar.
     
    simitci88 bunu beğendi.
  7. simitci88
    Offline

    simitci88 Üye

    Katılım:
    31 Ocak 2011
    Mesajlar:
    215
    Beğenileri:
    195
    Ödül Puanları:
    53
    gercekten dediklerini soruya uyarlamaya calıstım bıraz uzun surdu anlamam ama anladım en sonunda hoca nanometreyı metreye donusturmus 10 uzeri -9la carpmıs bnde bu nerden gelıyo dıyodum kısır donguye gııyodu olay simdi kafamda bırazda olsa netlestı cok sagol pekı bunların konu anlatımı olan bı sıte bılıyomusun meb ın kıtabında hıc bılgı verıcı syler yok ornek sorular yok hocanın ınsafına kaldık gıbı bısey.
     
  8. StreloK
    Offline

    StreloK Üye

    Katılım:
    30 Ağustos 2011
    Mesajlar:
    97
    Beğenileri:
    114
    Ödül Puanları:
    43
    Yer:
    ankara
    internetten hemen önerebileceğim bi site yok. kendin araştırırsan daha iyi olur ama istersen ingilizce kaynak pdf linki verebilirim.
    bu konu çok zor gözükse de aslında en kolay konulardan biridir. sadece formülleri bilmen yeterli olur. kimse sana 2-3 bilinmeyenli denklemler içeren karışık sorular sormaz. lisede her zaman sorulan şey hariç tüm değişkenler verilir ;) sana sadece yerine koymak kalır.
    kitapçılarda konu anlatımlı kitaplar bulunur diye tahmin ediyorum. dersanelerin kitapları falan.
     
  9. simitci88
    Offline

    simitci88 Üye

    Katılım:
    31 Ocak 2011
    Mesajlar:
    215
    Beğenileri:
    195
    Ödül Puanları:
    53
    sen yinede ver pdf yı bı goz atıym sagol
     
  10. AngryHun
    Offline

    AngryHun Üye

    Katılım:
    2 Şubat 2010
    Mesajlar:
    1.166
    Beğenileri:
    1.125
    Ödül Puanları:
    113
    Cinsiyet:
    Bay
    Meslek:
    Kimyager
    Yer:
    İstanbul
    simitçi,soruda zaten E,c,h,λ verilmiş.V'sinide bulursun oradan ki oda yanlış hesaplamadıysam 1,508295626x10 üzeri -17 çıkıyor.ee sen daha neyi istiyorsun bizden :)
     
    sultanmehmed bunu beğendi.
  11. onbir
    Offline

    onbir Üye

    Katılım:
    11 Temmuz 2011
    Mesajlar:
    810
    Beğenileri:
    516
    Ödül Puanları:
    0
    fizikti bu bizim zamanımızda hic yapamazdım :D
     
    simitci88 bunu beğendi.
  12. simitci88
    Offline

    simitci88 Üye

    Katılım:
    31 Ocak 2011
    Mesajlar:
    215
    Beğenileri:
    195
    Ödül Puanları:
    53
    bizim hoca yuvarlayarak yaptığı icin bn tam anlamıyodum bıde nanometreyi metreye cevirmeyi bilmiyodum ondan yapamadım :D simdi yaprak test cozmeyi denicem inşallah kolay gelir :D
     
  13. AngryHun
    Offline

    AngryHun Üye

    Katılım:
    2 Şubat 2010
    Mesajlar:
    1.166
    Beğenileri:
    1.125
    Ödül Puanları:
    113
    Cinsiyet:
    Bay
    Meslek:
    Kimyager
    Yer:
    İstanbul
    üniversite 1.sınıfta Genel Kimya 1 dersinde anlatılıyor bu konuda.tabi biraz daha ayrıntılı olarak.eğer bulabilirsen oradanda çalışabilirsin,anlayabilirsen :)
     
    sultanmehmed bunu beğendi.

Sayfayı Paylaş