Kilo verme süreci hakkında soru

Konusu 'Yağ Yakıcılar ve Yağ Yakımı' forumundadır ve Abflex tarafından 5 Ocak 2013 başlatılmıştır.

Watchers:
Başlığı izleyen üye sayısı: 2 üye.
  1. Abflex
    Offline

    Abflex Üye

    Katılım:
    30 Mart 2009
    Mesajlar:
    11
    Beğenileri:
    2
    Ödül Puanları:
    13
    25 Kasım 2012’ de salona yazıldım, kilom 84 idi. Boyum 181. İlk amacım karnımı düzleştirmek, ikincisi ortalama bir kas kütlesi kazanmak. Haftanın 4 günü düzenli gidiyorum. 2 günü 50 dakika kardiyo yaparak, diğer 2 günü de orta düzeyde ağırlık çalışması yaparak geçiriyorum.

    İnternet sayfalarında yağ kaybederek kilo verme üzerine yazıları takip ediyorum.

    Kilo verme konusunda yaygın kanı kalori açığı oluşturmak. Bu da vücuda ihtiyacından az kaloriyle sınırlamak.

    Kendi metabolizmamdan örnek vermek gerekirse; bazal metabolizmam 1700 kkal, orta hareketli bir yaşam sürdüğüm için 600 kkal. Toplamda 2300 kkal ihtiyacım var.

    Ve spor salonuna gittiğimde 300 kkal harcıyor olayım. Ayrıca 2300 kkal ihtiyacım var iken kendimi 2000 kkal veren besin girişiyle sınırlı tutayım. Gün sonunda ihtiyacımın 600 kkal altında beslendiğim sonucuna varıyoruz. (Her gün 600 kkal açığı yakaladığımı varsayalım.)

    Bu ihtiyacım olan 600 kkal, vücudumda daha önceden depolanmış yağ rezervlerimden karşılanacak. Çoğu karın ve bel bölgesinde olduğuna inanıyorum (Yanlışsam düzeltin.)

    Sorum şu; bu egzersiz ve besin diyetimi mesela 6 ay sürdürdükten sonra vücudumun yağ rezervlerinden karşılanamayacak evreye geldiğinde (uç nokta olarak söylüyorum esansiyel yağ oranına % 6' ya düşerse) ihtiyacım olan 2600 kkal karşılanamadığı için vücudum zarar görmeye mi başlayacak?
    Bu zararın önünü almak için daha önceden kısıtladığım kalori alımını kaldırmam mı gerekecek? Doğru olan nedir?

    Okuma zahmetine katlandığınız için teşekkür ederim.

    Yorum ve yanıtlarınızı bekliyorum.

    Saygılarımla.
     
  2. mehmetanil
    Offline

    mehmetanil Üye

    Katılım:
    21 Şubat 2012
    Mesajlar:
    1.958
    Beğenileri:
    2.272
    Ödül Puanları:
    123
    Meslek:
    avukat
    Yer:
    Beşiktaş-İSTANBUL
    Öncelikle ilk başta kurduğun mantık doğru. Kilo vermek için genel teori alınan kalorinin harcanan kaloriden az olması durumunda kilo verilir.

    Bunun dışında yağ yakma yada yağlanma İnsülin ile ilgilidir.Bu linkteki makale sana çok yardımcı olacaktır.
    http://www.bodyforumtr.com/vbforum/ins-lin-ayn-g-n-t41164.html

    Bu konuyuda belirttikten sonra bir diğer konu kilo verirken vücuttan gidecek dokular. Hedef kayıp sürekli yağ dokusundandır ancak bunun yanında vücuttan kas ve su kütleside kayıp edilebilmektedir.

    Aldığın kalori de önemlidir. Örneğin alınan 2000 kalorinin 1800 ü basit şeker ve türevi karbonhidratlardan alınırsa düzensiz bir şekilde yağ vermek ciddi derecede zorlaşır.

    En doğru kilo vermek için gereken min kalori içeren karbonhidratlı proteinli ve sağlıklı yağlardan oluşan bir diyet. Takviye olarak kaliteli bir antrenman programı lazım.

    Vüvutta yağ kalmadıkca enerji için kaslara yönelecektir vücut zaten %6 yağ oranında günde alırsan 1500 1700 kalori vücut kaslarıda yakmaya başlayacaktır.

    Hedeflediğin yağ oranına geldikten sonra kalorini kademeli olarak arttırarak ihtiyacın olan kaloride sabit kalabilirsin.
     
    serkankull, BeBeT0, dishiwelet ve diğer 2 kişi bunu beğendi.

Sayfayı Paylaş