Karbohidrat ve Kreatin Yüklemesi Üstüne

Konusu 'Supplementler' forumundadır ve estetik fenomen tarafından 17 Şubat 2010 başlatılmıştır.

Watchers:
Başlığı izleyen kişi sayısı 1 user .
  1. estetik fenomen
    Offline

    estetik fenomen Üye

    Katılım:
    15 Kasım 2007
    Mesajlar:
    1.122
    Beğenileri:
    614
    Ödül Puanları:
    0
    Yer:
    istanbul
    Merhaba arkadaşlar...

    Rast geldiğim programlara göre adaptasyon süreleri 15 ile 45 gün arasında değişmekle birlikte genelde üç hafta ya da bir ay gibi bir süre sürecek şekilde hazırlanılıyor. Bu noktada merak ettiğim bir soru var: Kreatin ve karbohidrat yüklemesi yapmak isteyen bir spora ara vermiş sporcu için: Adaptasyon öncesi mi bu yüklemeyi yapmalı? Adaptasyonla birlikte mi yapmalı? Adaptasyonun ortasında mı yapmalı? Adaptasyonun sonunda mı yapmalı? Adaptasyon bitip esas programa geçerken mi yapmalı?

    Bu yüklemeyi yaparken de genelde karbohidratı emilimi arttırmak için piramit mantığıyla kısıp kademeli yükselterek yapıyorlar. Kreatinde ise dört günlük bir yükleme süreci oluyor. Bu yüklemeleri yaparken daha faydalı olarak bilinen başka matematiksel bir yükleme var mıdır?

    Kreatin alımıyla mineral kaybı yaşanır mı? Eğer yaşanırsa soda haricinde önlemek için ne önerirsiniz? (Gazlı bir içeceğin kreatin alımında artan dirüetik etkiyle birlikte artan su kaybından ötürü kramplara neden olabileceğini duymuştum. O yüzden sodayı hariç tutalım istedim. Zaten başlı başına bol da su tüketmek gerecek.)
     
    Son düzenleme: 17 Şubat 2010
  2. mertakb
    Offline

    mertakb Üye

    Katılım:
    29 Nisan 2009
    Mesajlar:
    533
    Beğenileri:
    130
    Ödül Puanları:
    0
    kafaya fazla takmışsın bu kadar detaya gerek yok bu sporu yaptığın süre içersinde 1 hafta boyunca öğünlerinle birlikte en az 3 en fazla 4 defa olacak şekilde 5 er gr yükleme yapıcaksın ekstra bi olay-işlev yapmana gerek yok.
     

Sayfayı Paylaş